Mooie lijst, maar ben het oneens met je opmerking bij Clank! Die extra mappen, daar kijk ik juist altijd enorm naar uit om die eens te proberen. Ze voegen genoeg kleine nieuwe dingen toe om het interessant te maken, zoals die roterende kamers in die ape lords map, of de onderwater segmenten in Sunken Treasures. Maar ik heb de basismap dan ook al meer dan 10 keer gespeeld (beide kanten samengeteld).
Goh, mij spraken ze gewoon onvoldoende aan om een aanschaf te rechtvaardigen. Sunken Treasures misschien nog het meest. Maar naast de draak nog een mummy gaan toevoegen... ondanks dat ik wel fan ben van Egypte als thema, zegt me dan toch weer minder.
Welke map vind jij dan de leukste? Dezelfde vraag als Mephisto eigenlijk.
Welke is je favoriete uitbreiding/map? Zelf enkel nog basis maps gespeeld, maar Gold & Silk ligt klaar voor de volgende keer!
Laatst nog getwijfeld over aankoop van Adventuring Party. Nieuwe kaarten lijken me wel tof (geven wat meer incentive om de beurt van je tegenstander op te volgen met die react kaarten). Twijfel wat door die variable (starting) powers van de verschillende karakters. Verhoogt replayability maar pushen die je tegelijk niet te zeer in een bepaalde strategie?
Het pusht je inderdaad naar een bepaalde strategie, want als je niet naar de strategie van je personage speelt, zal je waarschijnlijk verliezen ten opzichte van iemand die dat wel doet.
Ik heb ook de indruk dat niet alle characters in alle situaties even balanced zijn, daar moet je mee kunnen leven. Monkeybot Prime lijkt OP te zijn, maar alleen als je ook gevaarlijk durft spelen en dan kan je ook snel verliezen door te sterven als je wat pech hebt...
Los van de extra personages, vind ik het ook tof dat je Clank nu eindelijk met meer dan 4 spelers kan spelen, al heb ik het nog niet kunnen doen want corona. Benieuwd of de React-kaarten voldoende compenseren voor het tragere spelverloop. Daar vrees ik wel een beetje voor.
Ik vind ook dat er niets mis is met naar een bepaalde strategie gepushed te worden, zolang je bepaalde "onzalige" combinaties maar vermijdt.
Laatste keer dat ik Twilight Imperium speelde, was mijn "buur" een softe speler bij wie de kracht van het ras net school in zijn aanvallende kracht.
Tja, als je dan defensief speelt, word je gecrushed. Dan ging ik me nog schuldig voelen dat ik in zo'n lang spel al zo snel iemand van de kaart geveegd had...