Toilet hygiëne

Een sproeier/bidet is wel gelijk een zware investering in vergelijking met vochtige doekjes, en je moet achteraf nog altijd wc-papier gebruiken om je gat af te drogen (of hebben ze tegenwoordig versies met ingebouwde droog-functie?).

En een vuilbak vol kak? Men heeft geparfurmeerde zakjes ontwikkeld om je vuile doekjes in te werpen, die knoop je dan dicht en dan pas werp je het in de vuilbak. Duidelijk (nog) geen kinderen!

En de hygienische nood om je handen te wassen na het kakken, mits je vochtige doekjes gebruikt, is een pak lager dan wanneer je wc-papier gebruikt.

Ik nodig je uit om een week vochtige doekjes te gebruiken, naderhand neem ik zonder problemen en met veel graagte je uitvoerige bedankingen aan. Je zal een veranderd man wezen.
De douche dan, @kay-gell doet dit toch! Be like kay-gell (op dit vlak)!

Neen maar serieus, volgens mij is dat gewoon een ecologische ramp, zeker als je het probeert door te spoelen, maar als restafval toch ook. Het ging uiteindelijk over handhygiëne, en met wc-papier, vochtige doekjes, een bidet, of desnoods een hogedrukreiniger...ik zou toch liefst mijn handen wassen.
Ik heb overigens niet gesteld dat je je handen niet dient te wassen of dat de nood verdwijnt, wel dat er MINDER hygienische nood aan is. Je handen zijn schoner en hygienischer na het gebruiken van vochtige doekjes omdat deze reeds vochtig zijn, de textuur is sterker en duurzamer (je zal nooit door een vochtig doekje zitten met je vingers) en het oppervlak is een pak groter waardoor aanraking met de te reinigen oppervlakte een pak kleiner is.

De "op welke manier dan ook" is opvallend. Je spreekt specifiek over gat afvegen, niet over wc-bezoek. Dus in dat opzicht zijn argumenten als "vuile kraan, vuile klink, vuile wc-bril" vrij irrelevant gezien je dan je handen dient te wassen na elk bezoek aan de badkamer, en niet specifiek enkel bij de grote boodschap.

Ik snap de tegenkanting tegen het gebruik van vochtige doekjes niet, of alleszins de moeite om toe te geven dat ze hygienischer zijn.
Ik denk dat het deel in het vet van mij komt. Wat ik bedoel is dat al die zaken vuiler zijn als je je handen niet wast. Nuja, de knop van de spoelbak misschien sowieso tenzij je je handen eerst wast, dus reden te meer om handen te wassen, ook na een plasbeurt.

Verder wil ik best geloven dat vochtige doekjes beter reinigen, maar als je je handen al wast lijkt het mij niet echt een voordeel voor je handhygiëne. En de kost van zo'n vochtige doekjes lijkt er toch wel te zijn:

De douche dan, @kay-gell doet dit toch! Be like kay-gell (op dit vlak)!

Neen maar serieus, volgens mij is dat gewoon een ecologische ramp, zeker als je het probeert door te spoelen, maar als restafval toch ook. Het ging uiteindelijk over handhygiëne, en met wc-papier, vochtige doekjes, een bidet, of desnoods een hogedrukreiniger...ik zou toch liefst mijn handen wassen.

Ik denk dat het deel in het vet van mij komt. Wat ik bedoel is dat al die zaken vuiler zijn als je je handen niet wast. Nuja, de knop van de spoelbak misschien sowieso tenzij je je handen eerst wast, dus reden te meer om handen te wassen, ook na een plasbeurt.

Verder wil ik best geloven dat vochtige doekjes beter reinigen, maar als je je handen al wast lijkt het mij niet echt een voordeel voor je handhygiëne. En de kost van zo'n vochtige doekjes lijkt er toch wel te zijn:

Ik wil er niet teveel over doordrammen want uiteindelijk is je handen wassen wel aan te raden, maar je links gaan allemaal over de gevolgen van het doorspoelen van vochtige doekjes in de wc terwijl ik specifiek vermeldde om dat niet te doen en het bij het gewone huisvuil weg te gooien. Je blijft dan nog steeds met de plastieken componenten zitten jaren later, maar tegenwoordig is alles van plastiek dus veel verschil maakt dat niet.

Dan vind ik die link van @Padawansie interessanter. Zeker omdat ik juist bij gebruik van wc-papier (op het werk) me heel ongemakkelijk voel achteraf als ik weer ga zitten, en bij vochtige doekjes minder of zelfs niet. Ik doe het wel omgekeerd in vergelijking met @Mulan , ik ga voor vochtige doekjes eerst en gebruik dan wc papier om het gebied te drogen zodat je inderdaad niet met een natte onderbroek zit achteraf.

Toch al 10 jaar met vochtige doekjes bezig en uiteindelijk nog geen enkel medisch probleem. Geen irritatie, geen uitslag, geen jeuk. En ik kan aan mijn billen krabben als het jeukt zonder schrik te moeten hebben dat mijn vingers achteraf naar uitwerpselen ruiken (jeuk billen =/= jeuk anus). Gebaseerd op de argumenten in het artikel, zou het gebruik van een bidet voor soortgelijke problemen moeten zorgen, maar ik heb toch nog niet specifiek gehoord van grote anale problemen in het Midden Oosten, Japan, India, etc.

Ik wil er niet teveel over doordrammen want uiteindelijk is je handen wassen wel aan te raden, maar je links gaan allemaal over de gevolgen van het doorspoelen van vochtige doekjes in de wc terwijl ik specifiek vermeldde om dat niet te doen en het bij het gewone huisvuil weg te gooien. Je blijft dan nog steeds met de plastieken componenten zitten jaren later, maar tegenwoordig is alles van plastiek dus veel verschil maakt dat niet.

Dan vind ik die link van @Padawansie interessanter. Zeker omdat ik juist bij gebruik van wc-papier (op het werk) me heel ongemakkelijk voel achteraf als ik weer ga zitten, en bij vochtige doekjes minder of zelfs niet. Ik doe het wel omgekeerd in vergelijking met @Mulan , ik ga voor vochtige doekjes eerst en gebruik dan wc papier om het gebied te drogen zodat je inderdaad niet met een natte onderbroek zit achteraf.

Toch al 10 jaar met vochtige doekjes bezig en uiteindelijk nog geen enkel medisch probleem. Geen irritatie, geen uitslag, geen jeuk. En ik kan aan mijn billen krabben als het jeukt zonder schrik te moeten hebben dat mijn vingers achteraf naar uitwerpselen ruiken (jeuk billen =/= jeuk anus). Gebaseerd op de argumenten in het artikel, zou het gebruik van een bidet voor soortgelijke problemen moeten zorgen, maar ik heb toch nog niet specifiek gehoord van grote anale problemen in het Midden Oosten, Japan, India, etc.
Men heeft het in link 3 ook over ze weggooien met het restafval hoor.

Clearly, flushing any kind of wet wipe is a very bad idea, but what about just tossing them in the garbage? Well, you probably shouldn't do that either. According to The Daily Mail, "alcohol, preservatives, fragrances, cleaning and moisturising agents," are often added to wet wipes, but those chemicals can pose problems when the wipes end up in landfills — especially if they are designed to be antibacterial (bacteria and enzymes are needed to actually break down solid waste). And since wet wipes don't properly biodegrade, throwing them in a compost heap definitely won't help.

Verder, "tegenwoordig is alles van plastiek" vind ik niet echt een argument. WC-papier niet, om iets te noemen.

Deel van de issues die je kan krijgen liggen aan het vocht, dus jezelf drogen lost dat op. Een ander deel ligt aan allerhande toegevoegde cosmetica of antibacteriële middelen, dat heb je bij een bidet niet.

Ik ga er ook niet over doordrammen hoor, maar de lofzang over vochtige doekjes verdiende gewoon een kanttekening.

Zelfs na 10 veegbeurten zullen er bruine plekken/vegen/etc achterblijven (en who the fuck gebruikt zelfs 10 veegbeurten bij de grote boodschap, dan puilt de wc uit met wc-papier).
De zondagmorgen heb ik meer nodig dan 10 veegbeurten hoor. Alleen kunt ge spoelen na x-aantal vegen zodat je pot niet vol zit. Daarnaast kak ik ook meestal 's morgens voor het douchen, dus niets mis met enkel papier. Veel milieubewuster dan natte doekjes ook.

De zondagmorgen heb ik meer nodig dan 10 veegbeurten hoor. Alleen kunt ge spoelen na x-aantal vegen zodat je pot niet vol zit. Daarnaast kak ik ook meestal 's morgens voor het douchen, dus niets mis met enkel papier. Veel milieubewuster dan natte doekjes ook.

Meerdere keren doorspoelen? Hoe milieubewust zeg! Ik ben helaas niet iemand die zijn kakske elke dag op hetzelfde moment placeert. Hangt een beetje van mijn eet- en drinkgewoontes af. Als ik koffie drink of scherpe gerechten eet, dan kan ik meerdere malen per dag het aan mijn schup hebben dat ik een grote boodschap moet placeren. Elke keer een douche nemen achteraf is helaas niet mogelijk.

Maar indien wel, des te beter voor u natuurlijk. Uw gebruiksvriendelijke spijsvertering wekt jaloezie op.

Meerdere keren doorspoelen? Hoe milieubewust zeg! Ik ben helaas niet iemand die zijn kakske elke dag op hetzelfde moment placeert. Hangt een beetje van mijn eet- en drinkgewoontes af. Als ik koffie drink of scherpe gerechten eet, dan kan ik meerdere malen per dag het aan mijn schup hebben dat ik een grote boodschap moet placeren. Elke keer een douche nemen achteraf is helaas niet mogelijk.

Maar indien wel, des te beter voor u natuurlijk. Uw gebruiksvriendelijke spijsvertering wekt jaloezie op.
Tuurlijk is dat milieubewust, ik gebruik geen stadwater daarvoor. Het is ook beter voor de riolering en daardoor beter tegen overstromingen als we het ver gaan trekken.

Moet wel toegeven dat die gemakkelijke spijsvertering nog maar een goed jaar in werking is. Elke ochtend om 6u een ei leggen, vegen, douche nemen terwijl de koffie doorloopt en dan nog een half u tot drie kwartier wakker worden met het nieuws tot ik vertrek naar het werk. :unsure:
Hiervoor werkte ik onregelmatige uren en toen was dat wel nog iets anders.

Toch vrij zinloos om uit noodzaak van hygiëne natte doekjes te gebruiken?
Als je een uur na je grote boodschap een scheet moet lossen, dan zullen er ongetwijfeld terug micro-bacterien rond de anus hangen.

Ik wens iedereen in ieder geval een golden shit toe.

Na het hoeveel-seks en hoeveel-masturberen topic, next in the line: "Hoe veeg jij je kont af?"

Anyways, als ge natte doekjes moet gebruiken om te voorkomen dat ge uw handen moet wassen, wast ge best gewoon uw handen :eek:

Na het hoeveel-seks en hoeveel-masturberen topic, next in the line: "Hoe veeg jij je kont af?"

Anyways, als ge natte doekjes moet gebruiken om te voorkomen dat ge uw handen moet wassen, wast ge best gewoon uw handen :eek:

Ofwel heb je de verkeerde conclusies getrokken uit wat ik geschreven heb, ofwel heb ik het verkeerd verwoord. Vochtige doekjes worden gebruikt om mijn achterste in de watten te leggen en ervoor te zorgen dat dit zo proper is dat er van gegeten kan worden.
Wat ik bedoelde met "minder hygienische nood aan handen wassen" is dat je handen properder zijn, minder vuil. Ik heb naderhand nog een keer extra benadrukt dat ik voorstander ben van handen wassen. Op het werk (wc papier) ben ik effectief 2 minuten bezig de handen te wassen achteraf, thuis (vochtige doekjes) ben ik een stuk sneller.

Terug
Bovenaan