De douche dan, @kay-gell doet dit toch! Be like kay-gell (op dit vlak)!Een sproeier/bidet is wel gelijk een zware investering in vergelijking met vochtige doekjes, en je moet achteraf nog altijd wc-papier gebruiken om je gat af te drogen (of hebben ze tegenwoordig versies met ingebouwde droog-functie?).
En een vuilbak vol kak? Men heeft geparfurmeerde zakjes ontwikkeld om je vuile doekjes in te werpen, die knoop je dan dicht en dan pas werp je het in de vuilbak. Duidelijk (nog) geen kinderen!
En de hygienische nood om je handen te wassen na het kakken, mits je vochtige doekjes gebruikt, is een pak lager dan wanneer je wc-papier gebruikt.
Ik nodig je uit om een week vochtige doekjes te gebruiken, naderhand neem ik zonder problemen en met veel graagte je uitvoerige bedankingen aan. Je zal een veranderd man wezen.
Neen maar serieus, volgens mij is dat gewoon een ecologische ramp, zeker als je het probeert door te spoelen, maar als restafval toch ook. Het ging uiteindelijk over handhygiëne, en met wc-papier, vochtige doekjes, een bidet, of desnoods een hogedrukreiniger...ik zou toch liefst mijn handen wassen.
Ik denk dat het deel in het vet van mij komt. Wat ik bedoel is dat al die zaken vuiler zijn als je je handen niet wast. Nuja, de knop van de spoelbak misschien sowieso tenzij je je handen eerst wast, dus reden te meer om handen te wassen, ook na een plasbeurt.Ik heb overigens niet gesteld dat je je handen niet dient te wassen of dat de nood verdwijnt, wel dat er MINDER hygienische nood aan is. Je handen zijn schoner en hygienischer na het gebruiken van vochtige doekjes omdat deze reeds vochtig zijn, de textuur is sterker en duurzamer (je zal nooit door een vochtig doekje zitten met je vingers) en het oppervlak is een pak groter waardoor aanraking met de te reinigen oppervlakte een pak kleiner is.
De "op welke manier dan ook" is opvallend. Je spreekt specifiek over gat afvegen, niet over wc-bezoek. Dus in dat opzicht zijn argumenten als "vuile kraan, vuile klink, vuile wc-bril" vrij irrelevant gezien je dan je handen dient te wassen na elk bezoek aan de badkamer, en niet specifiek enkel bij de grote boodschap.
Ik snap de tegenkanting tegen het gebruik van vochtige doekjes niet, of alleszins de moeite om toe te geven dat ze hygienischer zijn.
Verder wil ik best geloven dat vochtige doekjes beter reinigen, maar als je je handen al wast lijkt het mij niet echt een voordeel voor je handhygiëne. En de kost van zo'n vochtige doekjes lijkt er toch wel te zijn:
Wet Wipes Are Polluting Water and Damaging Wildlife!
Wet wipes block sewers around the United Kingdom, polluting the water and causing damage to wildlife once they get into the waterways.
Can you flush wet wipes and is there an eco-friendly way to dispose of them?
They can be an eco-nightmare.
Wet Wipes Are A Huge Environmental Problem
Caring for an infant can be a totally exhausting job, and for a lot of parents, anything that will make it even a little bit easier is usually totally welcome. Old-school methods like cloth diapering may be experiencing a resurgence in popularity…