Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Van een van de dames van de crèche gehoord dat onze dochter een heel gemakkelijke is: altijd vrolijk, veel spelen, en goed eten. Papa weer trots.

De verlatingsangst-periode, waar je je kinderen al schreeuwend moet achterlaten in de crèche/school, gaat elk kind daardoor? Want ik dacht eigenlijk dat het ongeveer nu zou zijn, maar de dochter wordt gewoon blij als ik ze aan iemand van de crèche geef. :unsure:
Lang niet alle kinderen doen dat 😅

Van een van de dames van de crèche gehoord dat onze dochter een heel gemakkelijke is: altijd vrolijk, veel spelen, en goed eten. Papa weer trots.

De verlatingsangst-periode, waar je je kinderen al schreeuwend moet achterlaten in de crèche/school, gaat elk kind daardoor? Want ik dacht eigenlijk dat het ongeveer nu zou zijn, maar de dochter wordt gewoon blij als ik ze aan iemand van de crèche geef. :unsure:
Als mijn vrouw die ergens moet afzetten is het wenen, als ik die afzet is het altijd vrolijk.

De kleuterjuf zei dat mijn dochter wel een dappere is. Geen idee wat ze daarmee wil zeggen, maar ik zoek daar dan de dubbele bodem in. :unsure:

Die van ons doet het ook altijd goed, is heel fijn om te horen.

Qua afzetten deed ze nooit moeilijk, maar dat is veranderd de laatste tijd. Meestal wel wenen.

Ik hoor nu al bijna een jaar lang "HeT gAaT nOg VeRaNdErEn HoOr!!"

Dochter is bijna 1.5j oud en wandelt altijd vrolijk binnen, begint meteen met haar vriendjes te spelen en kijkt zelf niet meer om :unsure:

ik ben er mij wel van bewust dat ze, zeker naar het einde toe, haar waarschijnlijk gaat beginnen "vervelen" maar momenteel 0,0 problemen.

Hier ook nooit een probleem gehad op de crèche, op school vooral de eerste 3 maanden en blijkbaar soms wel nog eens bij de papa 2j later maar bij mij eigenlijk nooit. 🤷‍♀️
Hangt er ook van af hoe de persoon reageert als ze wenen: kordaat of net twijfelend waardoor de onzekerheid van het kind nog groter wordt.

Onze zoon is nu 9.5 maanden, en het eten gaat toch moeilijk. Nu merken we dat hij zijn nachten & dagen begint om te draaien:

Hij drinkt de laatste dagen 's nachts 3-4 volle flessen, en overdag eet hij zijn papjes met lange tanden (of helemaal niet). Iemand tips om dat om te draaien? want hij heeft wel echt honger, en wij geven het sneller op dan hij voorlopig.

Hij is overdag wel content, en druk aan het spelen, waardoor hij minder 'aandacht' heeft om te eten.
Misschien dom advies gezien ik hier geen ervaring in heb maar kan je overdag niet vaker een fles aanbieden (als ie zijn papje niet goed eet nog een fles aanbieden)? Zo is hij wat meer voldaan / 'snachts minder hongerig?

Misschien dom advies gezien ik hier geen ervaring in heb maar kan je overdag niet vaker een fles aanbieden (als ie zijn papje niet goed eet nog een fles aanbieden)? Zo is hij wat meer voldaan / 'snachts minder hongerig?

Dat is +/- wat we nu doen. we hebben even consult met Kind en gezin gehad. die gaf aan om 's morgens minder melk, overdag veel eten, en 's avonds evt wat meer melk en het schema ziet er nu als volgt uit:

- 's Morgens geen melk, enkel boterham
- Hierdoor heeft hij 's middags goede honger en gaan de papjes veel beter. (geen melk van 's morgens tot 17h +/-)
- om 17h30 Flesje & dan direct in bed voor 1,5h --> wel zielig, want hier maken we hem wakker. is meestal tegen zijn goesting het eerste kwartier
- om om 21h nog een flesje en dan weer in bed.

Voorlopig lijkt het wel te lukken, want hij wordt wakker rond 6h30 's morgens en niet meer 's nachts.

Hier eigenlijk ook amper problemen gehad met hem af te zetten crèche, school, grootouders...
Als baby wel een korte periode gehad dat hij heeeeeel hard aan mij hing en ik zelfs niet op wc kon gaan zonder dat het drama was.

De mijne is 4 en maakt nog soms drama bij afzetten en opvang.
Madam had / heeft afzetritueel.. Bedankt!
Bij mij ist zo kort mogelijk.

Hier eigenlijk ook amper problemen gehad met hem af te zetten crèche, school, grootouders...
Als baby wel een korte periode gehad dat hij heeeeeel hard aan mij hing en ik zelfs niet op wc kon gaan zonder dat het drama was.
Dat was dan voordat hij kon lopen? Want ik kan de laatste keer dat ik alleen naar het wc ben geweest hier thuis niet meer herinneren :D

Hier staat dus regelmatig babytv op en die van ons is dus helemaal gek van de Posttrein. Zodra dat begint, is ze helemaal aandachtig aan het kijken. En liedjes natuurlijk, daar is ze ook gek van. Eigenlijk grappig hoe vroeg ze al weten wat ze leuk vinden.

Hier staat dus regelmatig babytv op en die van ons is dus helemaal gek van de Posttrein. Zodra dat begint, is ze helemaal aandachtig aan het kijken. En liedjes natuurlijk, daar is ze ook gek van. Eigenlijk grappig hoe vroeg ze al weten wat ze leuk vinden.
Hier is ze ook fan van de posttrein (alles wat me Frank meereeeeeist...) Of de zoektocht achter de twee dinosauruseieren (geen idee hoe die noemt)

Uiteraard ook "wat een prachtig tafereeeeeeeeeeel"

Door het frequente aerosolen ken ik echt alles vanbuiten :crazy:

Hier is ze ook fan van de posttrein (alles wat me Frank meereeeeeist...) Of de zoektocht achter de twee dinosauruseieren (geen idee hoe die noemt)

Uiteraard ook "wat een prachtig tafereeeeeeeeeeel"

Door het frequente aerosolen ken ik echt alles vanbuiten :crazy:
Die dino's komen voor de Posttrein rond 18u geloof ik. Geen idee hoe het noemt.

Ik ken helaas ook bijna elk liedje uit mijn hoofd. Vraag me af hoeveel jaren het duurt voor daar vanaf te geraken :cry: .

Ik ken helaas ook bijna elk liedje uit mijn hoofd. Vraag me af hoeveel jaren het duurt voor daar vanaf te geraken :cry: .
Jaren. Volgende vraag?

Wist je trouwens dat als je ze na 11 uur ‘s avonds naar baby tv laat kijken (of was het rond middernacht), dat ze dan later naar illegale raves gaan?

Binnen 6 maanden is het paw patrol.

Hier is babytv heel snel verdwenen van de tv, ik kon dat echt niet aan om dat op te zetten.
Bumba wordt hier stilaan vervangen door Nijntje (wat al veel beter is). Ik had nooit gedacht dat ik mij zo kon ergeren aan dat soort rommeltv.
Grootouders durven al eens tiktak opzetten, maar dat trekt toch ook echt op niks ze.

We zijn van de pufjes af:clap: . Zomerpauze noemde de dokter het en binnen 3 maanden controle, ook op haar gewicht want ze blijft al enkele maanden hangen rond hetzelfde gewicht. Maar toch blij. Maar ze heeft dus blijkbaar iets van mij: autoziekte :( In het naar huis rijden, we waren op 500m, moest ze ineens overgeven. Ik vermoed toch autoziekte, want niet echt aanleiding. En de rit naar huis nogal bochtig, stoppen/vertrekken en wrlk wat warm in de auto. Dus thuiskomen, en alles mogen wassen:headshake:.

- Van de week weer in't UZ geweest voor opvolging na haar operatie (alles in orde) en nieuwe testjes. Weer slechte resultaten, wat volgens de prof niet overeenkomt met hoe ze zich gedraagt. Over 3 maanden terug gaan en als het weer slecht is, een scan onder narcose. Nu, die testen werken met een filmpje als beloning en onze meid is niet erg geïnteresseerd in tv-schermen. Dus da's voor haar eigenlijk geen beloning, denk ik dan en dus de reden waarom ze niet meewerkt. (Of maak ik mezelf wijs)

- Afzet-gesprek: Als we haar afzetten bij m'n schoonouders, hangt ze aan degene die haar afzet. We zetten haar gewoon in een eetstoel voor een boke/zorgen dat ze afgeleid is en vertrekken stilletjes.

Mijn ouders komen haar meestal oppikken maar als we haar afzetten, is ze plots ook heel aanhankelijk. Maar ze hangt eigenlijk ook heel hard aan m'n moeder en schoonmoeder.

Bij de onthaalmoeder hangt het ervan af hoe lang het geleden is. Daar durven traantjes bij zijn en nog een extra dikke knuffel van dochterlief om te zeggen 'Neem me terug mee naar huis'. Eigenlijk komt het neer op dochter afgeven, zeggen hoe haar nacht/ochtend of ziek zijn is geweest en vertrekken, wetende dat die ons vergeten is nog voor we het poortje door zijn.

- Iets anders, de onze moet echt niet weten van 'vreemden'. Zelfs al heeft ze even tijd gehad om los te komen, toch blijft ze redelijk afstandelijk. Ze wou bvb. vorig weekend echt niet op schoot gaan zitten bij mijn tante ondanks dat die er toch al wat mee gespeeld had.

Hier is babytv heel snel verdwenen van de tv, ik kon dat echt niet aan om dat op te zetten.
Bumba wordt hier stilaan vervangen door Nijntje (wat al veel beter is). Ik had nooit gedacht dat ik mij zo kon ergeren aan dat soort rommeltv.
Grootouders durven al eens tiktak opzetten, maar dat trekt toch ook echt op niks ze.
Als ge dat al erg vindt, wacht maar tot ze met YouTube beginnen. Daar staat echt de grootste rommel op, waar ik absoluut niet wil dat mijn kind naar kijkt.

Terug
Bovenaan