derp
Well-known member
Ik ben er als (zo blijkt - totaal ongeïnformeerde) vent ook wel van verschoten hoe veel er bij kijken bij het geven van borstvoeding. Ze is er écht op gebrand om borstvoeding te geven maar het is alles behalve evident. Naar het schijnt duurt het ~6 weken vooraleer het echt vanzelf begint te gaan, en daar zijn we nu bijna, dus hopelijk merken we dat dan ook.Al een derde borstontsteking en nog steeds borstvoeding willen geven? Chapeau voor je madam. Mijn vrouw had ook een borstontsteking die richting borstabces ging en zei toen fuck it en is dan beginnen kolven om dan af te bouwen en over te gaan tot flessenvoeding. Ze vond het verschrikkelijk om keihard af te zien én continu als melkfabriek te fungeren en kon aanvankelijk niet genieten van haar moederschapsrust en de dochter. Het is ook niet zo evident om de juiste begeleiding te vinden voor borstvoeding, misschien omdat het voor sommige medische profielen die zich daar dagelijks mee bezighouden een vanzelfsprekendheid is?
Mocht ze ooit opnieuw zwanger worden zal ze toch vriendelijk bedanken voor een nieuwe ronde borstvoeding. "Nooit meer", zegt ze dan héél vastberaden. Er zijn uiteraard tal van vrouwen die relatief probleemloos borstvoeding kunnen geven. Je zou denken dat die dingen gemaakt zijn om dat te doen, daarvoor hebben vrouwen die. Maar dat "de natuur" er ook voor zorgt dat een bepaald percentage vrouwen enorm afziet van borstvoeding is al even wraakroepend als vrouwen die afzien van maandstonden met endometriose.
Ik ben blij dat ik een vent ben.
Nature, you're a bitch.
De theorie is ook dat ge 1x om de 2-3u moet voeden maar die van ons ligt eigenlijk bijna continu met de kleine in bed/in de zetel. Ik snap niet dat die dat er allemaal voor over heeft, ik zou compleet zot worden, maar er is geen haar op d'r hoofd dat er aan denkt om er mee te stoppen blijkbaar. Al meermaals over gehad.
. Tenzij ze er mentaal onder door gaat zou ik daar zo hard niet op duwen.

. Mijn vrouw gebruikt het dan ook als een scherts tijdens een kibbelmoment en niet in een serieuze discussie. Je kan die stelling plaatsen naast de uitspraak dat de man tijdens de bevalling op een plaats staat waar die het minst in de weg staat, alsof hij de meest nutteloze persoon in de verlossingskamer is.
en dat maakte mij zelf dan ook weer onzeker soms. Zeker bij ons eerste kindje. Intussen kind 3 (17maanden en nog wel borstvoeding aan het geven) en dan lukt het allemaal wat meer om te relativeren. Opnieuw, veel succes!! Een baby schudt je leven echt grondig door elkaar, als man/vrouw/papa/mama/koppel, maar komt goed!!