Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier hebben we dat ook soms (ook bijna 17 maand). echt over haar "toeren" gaan om't zo te zeggen. Vooral als ze teveel prikkels heeft gehad/vermoeid is. Dan is er echt niets meer goed, begint ze ook met overstrekken, etc.

iets wat ik vreemd vind van onze dochter maar soms gaat ze haar vuisten ballen en haar tanden hard op elkaar drukken. Ik heb de indruk dat ze het vooral doet als ze met onze kat bezig is of vlak voor het eten, alsof ze over-excited it. Ze doet het niet vaak maar vind het wel wat vreemd.

Yup, vooral ook het overstrekken klinkt bekend, ik vond het echt een beetje zot om te zien eerst, normaal ist een lief kind dat meestal lacht, maar als ze zo een driftbui krijgt....exorcist stijl :/
Vuisten ballen en tanden hard op elkaar drukken heb ik nog niet gemerkt.

Yup, vooral ook het overstrekken klinkt bekend, ik vond het echt een beetje zot om te zien eerst, normaal ist een lief kind dat meestal lacht, maar als ze zo een driftbui krijgt....exorcist stijl :/
Vuisten ballen en tanden hard op elkaar drukken heb ik nog niet gemerkt.
Bij mijn zus was dat 3 jaar het geval. Karakter enzo…

Wij dit weekend naar de zee gegaan, op den dijk alles ok, madame (17 maand) liep naar overal, en wij beetje bijsturen, no problemo. Daarna moesten we richting centrum, dus auto's...ik pak ze op, drama, tja niks aan te doen schat, hier kunt ge nu ff niet stappen, drama wordt erger...is overgegaan in een driftbui van formaat, daarmee bedoel ik, brullen, gaan liggen op de grond, met haar hoofd beginnen op en naar bewegen (kloppen eigenlijk), kwam net geen schuim uit haar mond, gewoon ff laten doen, tegen die vrienden gezegd, euh...wij zijn dan haar huis, in de buggy gelegd op weg naar de wagen en 5 min erna sliep ze. Ik vroeg dan aan hen of zij dat vroeger ook meegemaakt hebben, nee nooit... moeten wij ons zorgen maken? Ik hoop dat dit toch bekend klinkt voor sommige hier?
Ik denk dat je zo'n zaken ook wel vergeet na een tijdje. Als ik terugdenk aan alles dat afgelopen jaar gebeurd is, zitten de negatieve zaken daar niet echt bij. Pas als ik er langer over nadenk. Dus mocht iemand mij out of the blue vragen 'heb je dat ook meegemaakt', zou mijn eerste reactie zijn van nee, maar misschien dat het mij een kwartier later toch binnenvalt van ja we hebben dat eigenlijk wel gehad.

Wij dit weekend naar de zee gegaan, op den dijk alles ok, madame (17 maand) liep naar overal, en wij beetje bijsturen, no problemo. Daarna moesten we richting centrum, dus auto's...ik pak ze op, drama, tja niks aan te doen schat, hier kunt ge nu ff niet stappen, drama wordt erger...is overgegaan in een driftbui van formaat, daarmee bedoel ik, brullen, gaan liggen op de grond, met haar hoofd beginnen op en naar bewegen (kloppen eigenlijk), kwam net geen schuim uit haar mond, gewoon ff laten doen, tegen die vrienden gezegd, euh...wij zijn dan haar huis, in de buggy gelegd op weg naar de wagen en 5 min erna sliep ze. Ik vroeg dan aan hen of zij dat vroeger ook meegemaakt hebben, nee nooit... moeten wij ons zorgen maken? Ik hoop dat dit toch bekend klinkt voor sommige hier?
Hier ook serieuze driftbuien gehad hoor.
Bij vermoeidheid en frustraties vaak.
In de winkel ook eens, hij kreeg geen speelgoedje. Daar is ie ook volledig over de rooie gegaan. 🤷
Ge gaat het waarschijnlijk nog een paar keer meemaken hoor. Maar, uiteraard, het is een fase!

iets wat ik vreemd vind van onze dochter maar soms gaat ze haar vuisten ballen en haar tanden hard op elkaar drukken. Ik heb de indruk dat ze het vooral doet als ze met onze kat bezig is of vlak voor het eten, alsof ze over-excited it. Ze doet het niet vaak maar vind het wel wat vreemd.
Kan gewoon iets zijn dat ze uitprobeert (nieuwe sensaties in je lichaam) of om emoties te reguleren (zoals bij over-excitedness).

Ik herinner me zelfs dat ik het als kind nog deed, soms zelfs nu nog denk ik, haha. Is gewoon grappig gevoel?

Naar Planckendael geweest en de dochter had laarzen en een regenbroek aan. Die heeft in elke plas dat ze tegenkwam gesprongen. Dolle pret.

Hier ook serieuze driftbuien gehad hoor.
Bij vermoeidheid en frustraties vaak.
In de winkel ook eens, hij kreeg geen speelgoedje. Daar is ie ook volledig over de rooie gegaan. 🤷
Ge gaat het waarschijnlijk nog een paar keer meemaken hoor. Maar, uiteraard, het is een fase!
Ben al blij dat er hier nog mensen dat meegemaakt hebben, was iets volledig nieuw voor ons. Laat die fase maar voorbij gaan, tot de volgende fase dan :-)

Werd(en) jullie kind(eren) exact geboren op de uitgerekende datum? Eventueel met 2-3 dagen speling?

Ons eerste kindje is uitgerekend op 20 sep. Ik werk freelance en begin al aanvragen te krijgen rond die periode.. heb alvast t.e.m 9 okt geblokkeerd maar zit met twijfels i.v.m vroeggeboorte enzo 😊

Ik kan natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen en geen werk aannemen in september..
10 weken te vroeg :unsure:

Hier ook regelmatig driftbuien. Je voelt die dan echt trillen van pure woede. Maar de omslag naar poeslief zijn met een welgemeende sorry is verrassend snel gemaakt als ze zijn bedaard.

Als ze moe zijn dan komen die driftbuien geregeld :p niet van wakker liggen :D

Ze worden echt razend soms en denk dat ze zelf ook niet goed weten wat er gebeurd, gaat even snel voorbij als het opkomt.

Hier ook regelmatig driftbuien. Je voelt die dan echt trillen van pure woede. Maar de omslag naar poeslief zijn met een welgemeende sorry is verrassend snel gemaakt als ze zijn bedaard.
Hier ook al dikwijls meegemaakt, ik krijg er snel compassie mee.

Driftbuien hebben we hier zo niet maar ons dochter van 4 is koppiger dan een steenezel met alle gevolgen van dien.

Edit:

Mea culpa ik ben de ik-wil-mijn-haar-niet-kammen-driftbuien vergeten 🙈

Laatst bewerkt:
Ojee, driftbuien, onze is 15 maanden, ze heeft dit nog niet. Maar ik bereid mij er wel op voor.

Ze is trouwens 11 dagen te vroeg geboren :) Die uitgerekende datum is dus iets als 'ongeveer dan' :D

Onze dochter is nu de 8 maanden voorbij en het is een heerlijk kind. Altijd maar lachen en goedgezind.

Ze heeft de laatste 2 weken ook enorm veel geleerd. Ze kruipt nu redelijk en probeert zich al op te trekken waar ze kan. Een High Five begint ze al min of meer te doen.

Ook met Pasen is ze enorm braaf geweest, ondanks het vele volk.

De nachten zonder voeding gaan ook vanaf de eerste nacht goed. Niet dat ze door slaapt, maar ze vraagt niet om voeding. Nu is het vaak gewoon de tut geven en klaar. Enorm trots op ons meisje :love:

Onze dochter is nu de 8 maanden voorbij en het is een heerlijk kind. Altijd maar lachen en goedgezind.

Ze heeft de laatste 2 weken ook enorm veel geleerd. Ze kruipt nu redelijk en probeert zich al op te trekken waar ze kan. Een High Five begint ze al min of meer te doen.

Ook met Pasen is ze enorm braaf geweest, ondanks het vele volk.

De nachten zonder voeding gaan ook vanaf de eerste nacht goed. Niet dat ze door slaapt, maar ze vraagt niet om voeding. Nu is het vaak gewoon de tut geven en klaar. Enorm trots op ons meisje :love:
Om maar aan te tonen hoe kinderen verschillend kunnen ontwikkelen: wij zijn met onze 8 maanden oude zoon nog volop bezig met het leren rollen van rug naar buik. Sinds een paar dagen doet hij het af en toe eens spontaan.

Om maar aan te tonen hoe kinderen verschillend kunnen ontwikkelen: wij zijn met onze 8 maanden oude zoon nog volop bezig met het leren rollen van rug naar buik. Sinds een paar dagen doet hij het af en toe eens spontaan.
Mijn vrouw heeft ook een tijd gedacht dat ze wat laat was met rollen en opeens ging het heel snel. Uiteindelijk gaat ieder kind op zijn/haar eigen tempo.

Kan gewoon iets zijn dat ze uitprobeert (nieuwe sensaties in je lichaam) of om emoties te reguleren (zoals bij over-excitedness).

Ik herinner me zelfs dat ik het als kind nog deed, soms zelfs nu nog denk ik, haha. Is gewoon grappig gevoel?
Ja, heb eens zitten Googlen, zeer normaal zo te lezen :p is ook wel een grappig zicht

Mijn vrouw heeft ook een tijd gedacht dat ze wat laat was met rollen en opeens ging het heel snel. Uiteindelijk gaat ieder kind op zijn/haar eigen tempo.
Hier was de vrouw ook wat ongerust want "het internet" gecombineerd met andere ouders die volgens mij standaard enkele weken aftrekken van hun mijlpalen gaven aan dat ze moest kunnen rollen op 6 maand. Ze is nu net 7 maand en ze doet het consistent sinds een paar dagen.

Het doorslapen, dat is andere koek. De ene nacht begrijp je niet waarom ze als een blok slaapt tot 6-7u, de andere nacht is het wenen om 1u en om 4u. Eerste idee was gewoon meer (vast) voedsel geven, maar veel lijkt dat niet uit te halen.

Serieuze vraag (zelf geen kinderen), tonen jullie als ouders dat dan voor, dat rollen? Zo van kijk eens, zo rollen we? Dus effectief de ouders op de grond en rollen maar en het kind kijkt toe? Of komt dat vanzelf?

Serieuze vraag (zelf geen kinderen), tonen jullie als ouders dat dan voor, dat rollen? Zo van kijk eens, zo rollen we? Dus effectief de ouders op de grond en rollen maar? Of komt dat vanzelf?
Wij hebben der een kussen onder gelegd zodat ze al wat dichter bij haar "kantelpunt" lag en dan gewoon een speelgoedje net buiten bereik. Twee keer zo gedaan en dan maakte ze precies ineens die klik.
Nu rolt ze alle kanten uit, dus theeft wel gewerkt :p was vooral omdat ze wel de kracht had en haar in bochten zat te wringen, maar die connectie nog niet legde in haar hoofd. Kruipen maakt ze nog geen aanstalten toe dus dat stimuleren we ook niet echt.

Terug
Bovenaan