Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Natuurlijk, ik wil het zeker niet veralgemenen naar alle papa's toe. Het is gewoon een vaker gehoord iets in mijn directe omgeving.
Ik heb ook al in elke periode zijn charmes gezien en ik ben nog altijd verwonderd van mijn kleine man, hoe vermoeiend het ook kan zijn.
Er zit wel een kern van waarheid in. Als moeder begin je al van bij het begin van de zwangerschap een band te kweken. Je voelt dat kind negen maanden lang groeien in je buik. Je hormonen bereiden je er al lang op voor.
Als vader is dat anders. Ja, je weet dat er een kind op komst is, maar niets kan je er eigenlijk op voorbereiden. En opeens is dat kleine wonder daar.

Natuurlijk, je doet er van in het begin alles voor en je houdt er met heel je hart van, maar het heeft bij mij toch een paar weken/maanden geduurd er ik er echt een goede band mee voelde. Het begon pas echt los te lopen als er wat interactie was; de eerste lachjes, reageren op je stem, volgen met de oogjes,...

Als man gebeurt het doorgaans trager, maar dat is ook een groot deel biologisch te verklaren imho.

Natuurlijk, ik wil het zeker niet veralgemenen naar alle papa's toe. Het is gewoon een vaker gehoord iets in mijn directe omgeving.
Ik heb ook al in elke periode zijn charmes gezien en ik ben nog altijd verwonderd van mijn kleine man, hoe vermoeiend het ook kan zijn.
Het klopt denk ik wel (ik vond dat toch), dat als man je plots een "platte" baby hebt waar je wel pampers van kan verversen en flesjes aan geven, maar er is maar weinig interactie. Terwijl mijn vrouw die natuurlijk 9 maand had gedragen en ook borstvoeding gaf. Persoonlijk vond ik vanaf 3 maand ofzo, als er echt interactie kwam, het veel "emotioneler" en misschien ook aangenamer. Nu zijn we bijna 7 maand ver en ze vindt elk gezicht dat ik trek of geluid dat ik maak hilarisch, wat toch uiteindelijk je hart meer doet smelten dan een pamper verversen :)

16 maand :) dus in de buurt idd

soms zo erg dat ze zelfs begint te wenen als mijn vriendin haar wil oppakken ofzo. vrij beu om te zien...
Die van mij 17 maand en hetzelfde, begint wel beetje te beteren, maar mijn vriendin heeft het daar ook wel wat moeilijk mee. Kan ook enkel getroost worden door mij, gene weg naast

Gisteren naar de baby spa geweest met ons meisje en het was echt zoooo tof. Ze genoot er volop van en haar zo zien, de rustgevende omgeving en dan die zen-muziek in de achtergrond (gecombineerd met een slaapgebrek en een superdrukke periode op elk vlak) maakte me echt bijna emotioneel :D

Ondertussen heeft ze echt nog steeds goed last van reflux en vooral krampjes. Ze is absoluut geen wener, maar soms wordt het haar toch echt te moeilijk. We zijn van gewone melk naar de AR melk gegaan en ondertussen melk voor lichte allergieën, but still.... We vermoeden dat een koemelk allergie wordt. Volgende week nog maar eens een afspraak bij de kinderarts.

Langs de andere kant heeft iedere periode wel zijn charmes en ondanks alle ongemakkelijkheden kijken ik toch nostalgisch terug naar al die perioden. Ik weet 1 ding, dat het allemaal veel te snel gaat.

Ik kijk keihard uit naar wanneer ze doorslaapt. Maar haar nu in het park zien liggen en lachen en "babbeltjes doen" naar ons als baby'tje van 2.5 maand. Ik weet dat ik het toch echt ga missen.

ons meisje is geboren, 10 dagen over tijd.

Ben klaar om jullie te bombarderen met vragen!

Moh seg wat een schatje :D

Baby's deden me vroeger echt niet veel. Tot ge er zelf ene gehad hebt. En ineens is het zoooooo schattig :D

Algemeen, beetje als bedenking op wat @starspike schrijft, is het wel duidelijk hoe emotioneler je als ouder wordt. Sowieso zal het slaapgebrek er voor iets tussenzitten natuurlijk, maar het is ook meer dan dat. Dom voorbeeld, enkele dagen terug zette mijn vrouw de film "The Dirt" op, een soort biopic over Mötley Crüe. Daar heb je enkele scènes (in een film die bol staat van drank en drugs verder), waar de dochter van de zanger kanker krijgt en sterft. Daar waren we dan beiden niet goed van, omdat onze dochter boven aan het slapen was. Vroeger passeerde dat allemaal zonder veel impact.

Algemeen, beetje als bedenking op wat @starspike schrijft, is het wel duidelijk hoe emotioneler je als ouder wordt. Sowieso zal het slaapgebrek er voor iets tussenzitten natuurlijk, maar het is ook meer dan dat. Dom voorbeeld, enkele dagen terug zette mijn vrouw de film "The Dirt" op, een soort biopic over Mötley Crüe. Daar heb je enkele scènes (in een film die bol staat van drank en drugs verder), waar de dochter van de zanger kanker krijgt en sterft. Daar waren we dan beiden niet goed van, omdat onze dochter boven aan het slapen was. Vroeger passeerde dat allemaal zonder veel impact.
Ondertussen is mijn oververmoeidheid over, maar dat emotioneel zijn (zeker rond "kindgerelateerde" dingen) is er nog hoor. Uw hormoonspiegel gaat gewoon anders zitten eens je vader bent. Verklaart ook heel de "je weet dat pas eens je kinderen hebt" die je zo vaak hoort.

Ondertussen is mijn oververmoeidheid over, maar dat emotioneel zijn (zeker rond "kindgerelateerde" dingen) is er nog hoor. Uw hormoonspiegel gaat gewoon anders zitten eens je vader bent. Verklaart ook heel de "je weet dat pas eens je kinderen hebt" die je zo vaak hoort.
De laatste week was er denk ik 3x nieuwsbericht ivm met 3-4 jarigen die overleden waren in het verkeer. Vroeger las ik dat niet, ondertussen zoek ik op waar het was zodat ik misschien toch eens een knuffel kan gaan leggen op de plaats. (nog niet gedaan, maar het zegt al genoeg)

Recent een populaire film gezien (geen naam wegens potentiële spoilers) waarin een kind van een personage sterft. Ik hield het echt niet meer.
Net zoals ik merk hoe anders ik nu kijk naar bepaalde series.

Vroeger werd ik zelden emotioneel van films of gelijk wat. Een traan laten gebeurde zo goed als nooit.

Sinds ik papa ben krijg ik al de tranen in mijn ogen als Ryder trots is op z'n Paw Patrol team wanneer ze de klus weer maar eens geklaard hebben.
What happened.

Tranen heb ik nog niet gelaten, tenzij van het lachen. Maar nieuws over zieke of verongelukte kinderen met dezelfde leeftijd van mijn dochter, dat grijpt me wel aan. Ik kan me niet voorstellen dat ik het nieuws zou krijgen dat ze terminaal is of er niet meer is door een ongeval. Toch gebeurt het helaas en nu je zelf ouder bent zie/lees/hoor je dat ook veel vaker in het nieuws.

Mijn vriendin heeft een paar weken geleden positief getest. We hadden niet verwacht dat het zo snel prijs zou zijn, maar we zijn alletwee heel content. Ik lees al een heel eindje mee op BG en het is ook wel plezant om het eens met iemand te kunnen delen, want we gaan toch zeker wachten tot de eerste echo (midden april) om iets bekend te maken. Al is het in de vriendengroep van mijn partner moeilijk om te verbergen wanneer je niet drinkt en de baby's als paddestoelen uit de grond schieten.

Ik vind het ook wel gek om nog geen advies te kunnen vragen aan mijn maten, bijvoorbeeld wat betreft de kinderopvang (we wonen in Gent 😬). Maar Stad Gent had gelukkige goeie raad en de aanvraag is intussen binnen. Het voelt allemaal nog wreed abstract aan voor mij. Da's wel anders voor mijn vriendin, die misselijk is en de preparé nu aan mij moet afstaan.

Allez, die van ons heeft weer een dubbele oorontsteking vast. Er is niets aan te merken, geen koorts, geen zichtbare last enkel stinkend vocht dat uit haar oor komt en uitslag aan dat oortje.

Het is al de 4de of 5de keer dus ze zal waarschijnlijk buisjes moeten krijgen, 'gelukkig' moeten we volgende week toch in het UZ zijn bij de NKO-arts voor haar gehoorverlies, kunnen we daar meteen advies vragen.

Gisteren een mini-datenight met de vrouw ingepland. Lekker eten met een goede film, in onze living.

15 minuten na de start van ons gezellig avondje mogen naar boven lopen. Dochter had moeten overgeven in haar bed. Alles in de wasmachine, dochter in de douche. Na 20 minuten de maaltijd met film kunnen verderzetten.

10 minuten daarna onze zoon beginnen wenen. Keelpijn.

Uiteindelijk heeft m'n dochter 4x moeten overgeven en 1x diarree. Zoon maar 3x al wenend wakker geworden.

We hebben er zo'n deugd van gehad. We kunnen er terug tegen si.

Vannacht begonnen met geen nachtvoeding meer aan te bieden. Buiten 2 keer haar tut gaan geven, heeft ze er niet om gevraagd. Hopelijk gaan we eens naar nachten doorslapen op termijn :unsure: .

7 jarige heeft een Pokémon gezelschap spel gekregen voor zijn verjaardag. Gisteren met de 3 oudste gespeeld. Voor de eerste lukte het om samen een gezelschapspel te spelen zonder ruzie en drama.

Vandaag is de 7j en 5j samen hun eigen versie aan het spelen van het spel zijn al bijna 2 uur bezig.

Het was precies een goed cadeau 😀

Hier is onze dochter al weken aan een stuk "gezond" (om het zo te zeggen)

We zijn op weekend in Amsterdam, uiteraard moet mevrouwtje 39c koorts doen en weer hoestaanvallen hebben :crazy:

Gelukkig al terug koortsvrij deze avond, wel zielig om ze zo te horen hoesten in haar slaap... Hopelijk snel voorbij 🤞

Hier wil de dochter 's avonds niet meer slapen. Ik word er gek van, ze is nochtans moe. Het is al weeeeken aan een stuk, geen enkele avond op ons gemak. :oink:
Zijn dit dan de terrible two's? (Ze wordt 2 jaar begin juni).

Hier wil de dochter 's avonds niet meer slapen. Ik word er gek van, ze is nochtans moe. Het is al weeeeken aan een stuk, geen enkele avond op ons gemak. :oink:
Zijn dit dan de terrible two's? (Ze wordt 2 jaar begin juni).
Het zal zoiets zijn. Ieder kind is anders natuurlijk. Probeer er vooral voor te zijn. Ze vindt het vast ook niet fijn.

De leeuw hier net uit the masked singer gegooid en onze 4-jarige is beginnen huilen dat het gene naam heeft. Juist of er iemand gestorven is, hij is er het hart van in. :confused2:

Is schizofrenie een fase in het peuterschap?

Ik wil op nek! Ik wil niet op nek!
Ik wil op slak! Ik wil niet op slak!
Ik wil koekje eten! Ik wil géén koekje!

Tot zover de gezellige boswandeling. :unsure:

Terug
Bovenaan