Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

en, laatste keer crèche OK of toch thuis moeten blijven?
Helaas niet. Beginnende bronchitis, dus antibioticakuur en crèche was toch afgeraden. Vandaag ben ik met haar thuis, maar ze is héél plakkerig en hangerig. Het plan was om zelf naar de Japanse tuin te gaan in Hasselt om wat fotografie te doen, maar dat zal ik moeten opschuiven. Het zou schijtweer worden, dus aanvankelijk vond ik dat uitstel niet zo erg. Maar nu is het prachtig weer. Zaterdag wil ik met haar wel gaan, als ze beter is. Maar dan voorspellen ze vooralsnog schijtweer.

Je krijgt wel geen kloten gedaan in het huishouden als je met een zieke koalabeer zit.

Hier 3 dagen geleden een positieve zwangerschapstest, met nadien bevestiging via bloedafname.
Allemaal zo spannend! Ik wou het al langer, maar mijn partner was er nog niet klaar voor, waardoor we pas 2 maanden geleden begonnen zijn met proberen.
Ben al zo blij dat het ons effectief lukt om zwanger te worden (ik ben eerder pessimistisch ingesteld bij zo'n zaken, zou direct twijfelen of alles wel werkt).
Binnen 3,5w echo, nu duimen dat alles goed gaat. De misselijkheid is alvast al goed aanwezig 🤢

Na 23 maand zonder 1 nacht door te kunnen slapen eindelijk gestart met slaaptraining. Nu twee weken later voor het eerst een ganse nacht doorgeslapen.🥲

Na drie keer flink haar antibiotica te nemen weigert ze plots en doet ze haast hysterisch. Hebben ze dat ook in zetpilvorm? :unsure:
Is het dezelfde antibiotica? Hier had ze bvb geen enkel probleem met die meest typische (amoxicilline denk ik), maar dan de variant die ze gebruiken als de eerste niet aanslaat smaakt dan blijkbaar verschrikkelijk... Het verschil tussen een peuter die zelf dat spuitje leegzuigt en eentje waar je het WK worstelen mee kan gaan doen, is enorm.

Is het dezelfde antibiotica? Hier had ze bvb geen enkel probleem met die meest typische (amoxicilline denk ik), maar dan de variant die ze gebruiken als de eerste niet aanslaat smaakt dan blijkbaar verschrikkelijk... Het verschil tussen een peuter die zelf dat spuitje leegzuigt en eentje waar je het WK worstelen mee kan gaan doen, is enorm.
Ja, dezelfde. Ze werd wel wat cranky wakker. Ik heb ze de helft kunnen geven, alsof ik een gans moest vetvoeren. Vanavond lukt het hopelijk beter.

Hoe weten vrouwen eigenlijk waar ze in in het haar de speldjes moeten plaatsen? Ik heb mij er eens aan gewaagd en waar ik ze ook zet bij onze dochter, het resultaat is niet om naar huis over te schrijven. Als mama dat doet, is dat direct juist. :sop:

Mijn vrouw is kleuterjuf en zij zegt dat ze meestal kan zien wanneer de vader het kind heeft aangekleed die ochtend.
Een speldje lukt mij nog wel, maar tot mijn schaamte kan ik nog altijd geen staart maken. Nja, ze kan dat toch niet echt verdragen dus geen ramp. Ik heb de fijne motoriek van Shrek dus dat lukt voor geen meter en al zeker niet op een kleuter die niet graag stilzit. :unsure:

Maar echt he. Hier ook regelmatig amoxicilline voor de oudste. Tot voor kort was dat altijd een gevecht. Een worsteling. Iets dat alleen kan omschreven worden als een dubbele turboversie van een duiveluitdrijving op speed. Laatste keer dat ze het moest nemen deed ze het zonder morren. Wat. Een. Ver. Schil.

Een speldje lukt mij nog wel, maar tot mijn schaamte kan ik nog altijd geen staart maken. Nja, ze kan dat toch niet echt verdragen dus geen ramp. Ik heb de fijne motoriek van Shrek dus dat lukt voor geen meter en al zeker niet op een kleuter die niet graag stilzit. :unsure:
Hebt ge een stofzuiger? :unsure:

Zou het wel eens willen proberen met onze dochter, maar ze heeft zo'n schrik van harde geluiden dat dat nooit zou lukken.

Ik heb toch nog steeds de indruk dat artsen antibiotica als snoepgoed voorschrijven man :-/

Ik heb toch nog steeds de indruk dat artsen antibiotica als snoepgoed voorschrijven man :-/
hier is onze dokter (bon, dokters, is een praktijk met 5) toch zeer teruggehoudend tegenover antibiotica. last resort.

Onze dochter is de laatste dagen overdreven aanhankelijk (tof voor mij) maar zéér afstandelijk tegenover mijn vriendin. ik weet wel, "tis een fase" maar ik merk dat mijn vriendin het wel wat moeilijk heeft ermee. Vooral als de dochter gaat weglopen bij het vragen van een knuffel maar dan wel komt vlijen bij mij

hier is onze dokter (bon, dokters, is een praktijk met 5) toch zeer teruggehoudend tegenover antibiotica. last resort
As it should be.

Als ik dan hierboven ergens lees dat er antibiotica wordt opgestart bij een 'beginnende bronchitis'..? Welke indicaties heb je als arts op dat moment dat het om een bacteriële infectie gaat vraag ik mij af.

Terug
Bovenaan