Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier had ik jaren de naam "Otis" in gedachten (vooral door één van mijn favoriete artiesten, Otis Redding) moest het een jongen zijn maar ook door de overdreven populariteit van afgestapt. Ik link de naam nu ook met "gèsten" zoals we hier zeggen.

Exact hetzelfde hier maar deze naam is in de koelkast gegaan omdat we eerst een dochter hadden en die haar naam matchte voor geen meter met Otis. Achteraf gezien bleek mijn vrouw ook zot van de meisjesnaam Etta, mocht het die geworden zijn waren Otis en Etta onze soul-kinderen :love:

Hier de namen toch bewust kort gehouden, daar waren we wel fan van (niet dat ze na het schrijven van hun voornaam hun toets al terug moeten afgeven :tongue:)

Ook namen gekozen die niet veel verwarring kunnen veroorzaken qua schrijfwijze. Dat hebben ze al met hun achternaam, dat is al meer dan genoeg...

En voor de rest toch ook heel hard aan het kind gedacht. Als je sommige namen ziet passeren, dan vraag je je toch af of dat kind daar gelukkig mee gaat zijn als dat 16 of 27 of 45 is...

Yes, was idd de bedoeling dat we dat beide gingen doen maar de papa werd er kierewiet van. 🤭
Ik had die app samen met mijn vriendin (die ook meter werd). 🤪
Uiteindelijk zo een lijst met jongens en meisjes namen waar de papa dan zijn mening over mocht geven, en ook aanvullen. We hadden elk ook een paar veto's.

Hier een naam gekozen die zowel in het Nederlands, Engels als Frans uitgesproken kan worden. Da's zo gekomen omdat Franstaligen zich bij mijn naam nog al vaak van geslacht vergissen en Engelstaligen hem gewoon niet kunnen uitspreken.

De naam van dochterlief, van een godin, stond al lang op voorhand vast, maar toen ze nog in het ziekenhuis lag, was ik thuis met een game bezig en het was constant van 'Praise ...' en 'Thank ...'. Terwijl het een naam is die niet zo vaak voorkomt.

Hier moest het vooral namen zijn die goed in het Engels klinken. Dat is nu eenmaal onze voertaal. Mijn kinderen kunnen ook geen Nederlands, hell enigste Nederlands dat ik nog gebruik is hier op het forum.

Edit: een naam die ik overlaatst voor de eerste keer heb gehoord en mooi vond is Josiah

Hier de namen toch bewust kort gehouden, daar waren we wel fan van (niet dat ze na het schrijven van hun voornaam hun toets al terug moeten afgeven :tongue:)

Ook namen gekozen die niet veel verwarring kunnen veroorzaken qua schrijfwijze. Dat hebben ze al met hun achternaam, dat is al meer dan genoeg...

En voor de rest toch ook heel hard aan het kind gedacht. Als je sommige namen ziet passeren, dan vraag je je toch af of dat kind daar gelukkig mee gaat zijn als dat 16 of 27 of 45 is...
Hier ook bewust een korte naam, die niet moeilijk uit te spreken is, geen verwarring mogelijk (denk ik :p). Ik moet zelf constant zeggen hoe mijn voornaam geschreven wordt, nogtans geen ingewikkele naam. En de papa heeft een moeilijkere achternaam, en de dochter dus ook. Laat haar voornaam dan maar simpel zijn. En als die dan ook populair is, tjah, dat is dat vele mensen er hetzelfde over denken zeker. Uiteindelijk toch nog geen enkel ander kindje zelf tegengekomen dat dezelfde naam heeft. Dus dat zal dan wel meevallen.

Bij ons zal onze zoon een korte naam krijgen. Ik heb een dubbele familienaam en mijn voornaam is Jeffry, dusja... ik ben het 'gewoon' van heel mijn leven mensen te moeten verbeteren, maar sommige mensen zijn gewoon blind ook. Ze zien mijn naam op Messenger en toch beginnen met "Hey Jeffrey"... soit.

Gisteren een laatste controle bij de gynaecoloog. We zitten sinds zaterdag in week 37. Vriendin voelt dat de baby al wat aan het inzakken is, maar er is nog geen schot in de zaak. Hij weegt al een 3kg en voor de rest blijft alles ok :) Dusja... gewoon wachten nu. Gewoon. Wachten. Pfff :p

Wat is er mis met je aanspreken met je voornaam?

Edit: aaaah, de spelling! 😁 Hier hetzelfde probleem, alternatieve spelling van mijn naam en vaak dus fout...
Frappantste dat ik tegen kwam was op een administratieve dienst: *spel voornaam*
- Bent u zeker?
*Knijp de ogen dicht* "Redelijk zeker dat ik mijn naam kan spellen, ja!"

Of het sociaal secretariaat op mijn vorig werk... Alle papieren met fout gespelde voornaam. Dus ik bel naar het sociaal secretariaat als ik mijn eerste loonfiche krijg omdat er wel meer fouten in staan...
-... En ook mijn voornaam is fout gespeld.
- dat kan ik niet wijzigen want dat is gelinkt aan je Rijksregisterummer.
- Da's gek, op mijne pas, waarvan jij ook een kopie hebt ontvangen, staat mijn naam namelijk WEL juist! 🙄"

Een halve nudist in huis hebben kan schelen... Vooral aandoen is hier een probleem. Dus nee, het betert er niet op!
Hier is het nu de "nee zelf doen" fase. En van ons mag ze dat gerust zelf doen (het maakt mij niet uit dat het binnenstebuiten en achterstevoren is). Maar dan zeg je "oké, doe maar" en dan gewoon met iets anders beginnen he...

We zijn al door "we gaan in je pyjama springen!", "we gaan een liedje zingen over pyjama aandoen" (nanadoe-liedje van Bumba is een goeie inspiratie) en "ik doe jouw pyjama aan, en jij de mijne" en nu zitten we bij "ik ga 10 seconden het licht uit doen, en dan doe jij jouw broek aan!"
Ik heb nog in gedacht om een race te doen om ter eerst pyjama aandoen, maar dan stopt de inspiratie wel :p

Om nog even offtopic terug te komen op voornaam/familienaam - ik heb dus ook dat probleem.

Ikzelf heb een iets "specialere" voornaam (die ik trouwens echt afschuwelijk vind) waardoor mensen vaak denken dat mijn familienaam mijn voornaam is. Ontelbare keren dat ik via klanten word aangesproken met mijn familienaam, etc. + ook foutieve spelling van mijn voornaam (als ze het dan al eens correct hebben) :p Ondertussen wel al gewend...

Ruilen? Die van ons is 4,4 jaar en heeft nog maar een handvol nachten doorgeslapen

Hoe vaak wordt die dan nog wakker? Ik kan mij dat echt niet inbeelden, ik vond de eerste 7 maand hier een oprechte hel qua slaaptekort, laat staan 4.4j, jezus...

Hoe vaak wordt die dan nog wakker? Ik kan mij dat echt niet inbeelden, ik vond de eerste 7 maand hier een oprechte hel qua slaaptekort, laat staan 4.4j, jezus...

Elke nacht zeker 1x.
Dan moet er iemand bij hem gaan liggen.

Het is nog maar enkele maanden dat hij geen melk meer drinkt 's nachts lol.

Soms gebeurt het dat madam er in een diepe slaap valt 's avonds en dan wordt hij niet wakker 's nachts als ze naast hem ligt.

Weet niet wat we daar aan moeten doen, zal ook wel over gaan zeker :/

Terug
Bovenaan