Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand tips voor een baby van 10 maand. Ze wil overdag amper slapen in de creche of grootouders. Maximum een uur op heel de dag.
Hier was dat ook altijd zo. Ze moet niet slapen, ze moet rusten. Dus als ze tevreden lijkt is er geen echt probleem hoor.

(Tenzij je nadien een draak van een kind hebt natuurlijk)

Allez, we zijn terug bij af. Pruts hoest zich constant wakker en al 2 dagen diarree. Twee weken en half gezond geweest. *zucht*

Positief: Van de week nog eens bij K&G gepasseerd, en eigenlijk voor de eerste keer enkel goeds gehoord. Plus kleine meid is er al in geslaagd om te verdubbelen in lengte sinds de geboorte. P50 komt zelfs in zicht. 💪

Iemand tips voor een baby van 10 maand. Ze wil overdag amper slapen in de creche of grootouders. Maximum een uur op heel de dag.
Hier was dat ook zo jammer genoeg. plots wel de klik gemaakt en nu slaapt ze toch een tweetal uurtjes smiddags. Courage :support:

Allez, we zijn terug bij af. Pruts hoest zich constant wakker en al 2 dagen diarree. Twee weken en half gezond geweest. *zucht*
Ik heb via de babyfoon onze dochter vanavond twee keer horen hoesten en ik heb nu al stress dat er weer iets op ons gaat afkomen :unsure:

Deze week was ze out tot woensdag, ik heb dan waarschijnlijk iets opgevangen via haar en zelf megaziek geweest, vandaag de eerste dag beterschap 🤞

Hier was dat ook altijd zo. Ze moet niet slapen, ze moet rusten. Dus als ze tevreden lijkt is er geen echt probleem hoor.

(Tenzij je nadien een draak van een kind hebt natuurlijk)
Ze is daarna echt niet te genieten. Je ziet dat ze echt moe is. Bij ons doet ze bv wel nog 2 goede dutjes..
Zal het zo wel al aan mijn mama uitleggen dat rusten ook ok is. 🙂

Kinderen hebben die op het eind van het jaar jarig zijn is écht gene cadeau in het huidig schoolsysteem.

Ik hoop dat dat zich nog corrigeert. Ze zijn nu allebei de kleinste van hun klasje. En boven hun schoolbord hangt de schoolkalender met de verjaardagen en daarop zie je dan dat 90% van die klas jarig is in jan tot maart, dan zo 2 ergens halverwege en de onze helemaal achteraan.

En elk oudercontact worden we gevraagd om echt aanwezig te zijn voor bezorgdheden te bespreken omdan te horen dat dat ligt aan het leeftijdsverschil maar dat dat er wel uit gaat.

Ja kalf, we weten het nu ondertussen al. Elke keer denk ik dat ik moet te horen krijgen dat ie moet blijven zitten om op leeftijd te geraken.

Kinderen hebben die op het eind van het jaar jarig zijn is écht gene cadeau in het huidig schoolsysteem.

Ik hoop dat dat zich nog corrigeert. Ze zijn nu allebei de kleinste van hun klasje. En boven hun schoolbord hangt de schoolkalender met de verjaardagen en daarop zie je dan dat 90% van die klas jarig is in jan tot maart, dan zo 2 ergens halverwege en de onze helemaal achteraan.

En elk oudercontact worden we gevraagd om echt aanwezig te zijn voor bezorgdheden te bespreken omdan te horen dat dat ligt aan het leeftijdsverschil maar dat dat er wel uit gaat.

Ja kalf, we weten het nu ondertussen al. Elke keer denk ik dat ik moet te horen krijgen dat ie moet blijven zitten om op leeftijd te geraken.
Het klassieke schoolsysteem blijft voor één of andere reden ook maar vasthouden aan geboortejaar in plaats van kinderen veel meer individueel te bekijken en minder een onderscheid te maken qua leeftijd. Heb dat nooit echt gesnapt eigenlijk.

Terug
Bovenaan