Nineshots
Well-known member
Is er daar ergens een bron voor?Zover ik weet is het vastgelegd wat er in zuigelingenmelk (de "1") moet zitten (extra's daargelaten), dus echt verkeerd kan het niet zijn tenzij er iets niet verdragen wordt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is er daar ergens een bron voor?Zover ik weet is het vastgelegd wat er in zuigelingenmelk (de "1") moet zitten (extra's daargelaten), dus echt verkeerd kan het niet zijn tenzij er iets niet verdragen wordt.
Ge moet dat allemaal testen natuurlijk. Kan goed zijn dat uw zoon of dochter dat niet moet hebben .Hier steeds de potten van AH zonder problemen (na eerste half jaar borstvoeding).
Scheelt toch zo’n 6€ per pot tov Nutrilon als ik dat zo snel bekijk.
Uiteraard, maar dat stond in de posts erboven van Mulan en andere al wel duidelijk denk ik.Ge moet dat allemaal testen natuurlijk. Kan goed zijn dat uw zoon of dochter dat niet moet hebben .

Als het alleen maar potten warenWij hebbe toch ne pot of 5-6 moeten testen voor we iets vonden dat hij kon verdragen;
4 jaar en 1 maand later heeft hij vorige week zijn laatst fles poedermelk gedronken voor het slapen
Melkaddict
. De resem speentjes dat hier gepasseerd is.Hangt van het merk af, Oh ironie.Is natuurlijk al enkele jaren geleden bij mij, ik heb er nog niet op gelet: maar is die 1 melk tegenwoordig gewoon in de supermarkt te kopen? Wij moesten daar de eerste 6 maanden naar de apotheek achter en konden pas vanaf 2 vrij in de supermarkt kopen. Maar in de praktijk gingen we er naar Nederland in de AH om waar ze wel gewoon vrij te kopen waren. En alles versies dan nog hypo allergeen, lactose vrij en wat zijn het nog allemaal van soorten. Schoonouders wonen toch op de grens dus was niet echt een omweg.

Is er daar ergens een bron voor?
Ge moet dat allemaal testen natuurlijk. Kan goed zijn dat uw zoon of dochter dat niet moet hebben .
Ik vind niet terug dat dit vastgelegd zou zijn, wel dat er minimale en maximale waarden zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de zuigelingenmelk van kruidvat daardoor exact dezelfde is als bij de apotheker.![]()
Voeding
FOD Volksgezondheid - Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieuwww.health.belgium.be
![]()
Food for infants and young children
Rules concerning infant and follow-on formulae, processed-cereal based foods and baby foods.food.ec.europa.eu
Wij bestellen de onze bij farmaline btw.
Het is dat, hier hadden we vanuit het ziekenhuis Nan opti pro HA. We hebben Nutrilon Profutura eens geprobeerd en dachten toen dan ze wat minder geconstipeerd was (mogelijk was dat toeval) dus nu kopen we dat gewoon. Als ik zie wat wij opdoen in de supermarkt vind ik € 20 voor haar elke x weken nog ok.
Ja akkoord, ik zei vastgelegd maar bedoel wel volgens criteria met grenswaarden. Uiteraard zijn er verschillen mogelijk, anders moeten al die merken exact hetzelfde verkopen. De insteek is eerder: ze moeten in principe allemaal ok zijn voor zuigelingen.Ik vind niet terug dat dit vastgelegd zou zijn, wel dat er minimale en maximale waarden zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de zuigelingenmelk van kruidvat daardoor exact dezelfde is als bij de apotheker.
En er is zelfs keuze of je bepaalde ingredienten toevoegt of niet.
Klopt, en ook niet alleen voor zuigelingen trouwens, je mag die melk perfect blijven gebruiken nadien ook (want op die latere "groeimelken" zit zeker niet zoveel controle, en die zijn zelfs verboden in verschillende landen).Ja akkoord, ik zei vastgelegd maar bedoel wel volgens criteria met grenswaarden. Uiteraard zijn er verschillen mogelijk, anders moeten al die merken exact hetzelfde verkopen. De insteek is eerder: ze moeten in principe allemaal ok zijn voor zuigelingen.
Ja ik heb ook al gehoord dat die "tot 6" maand vooral is zodat er zo snel als wettelijk mogelijk een product kan verkocht worden met grotere marges op.Klopt, en ook niet alleen voor zuigelingen trouwens, je mag die melk perfect blijven gebruiken nadien ook (want op die latere "groeimelken" zit zeker niet zoveel controle, en die zijn zelfs verboden in verschillende landen).
4 jaar op poedermelk? Oudste drinkt sinds haar 2 jaar gewone volle melk.Wij hebbe toch ne pot of 5-6 moeten testen voor we iets vonden dat hij kon verdragen;
4 jaar en 1 maand later heeft hij vorige week zijn laatst fles poedermelk gedronken voor het slapen
Melkaddict
2.5 maand en 5 flessen van 120 ml, is dat niet voldoende tenzij die meer dan 5 kg weegt?4 jaar op poedermelk? Oudste drinkt sinds haar 2 jaar gewone volle melk.
Bij de jongste van 2.5 maand zitten we ook al melkpoeder nr 5 wegens reflux en krampen, nu Nan complete comfort maar drinken doet ze nog altijd niet goed. Flessen van 120 en 4 schepjes en dan nog geen 5 volledige flessen per dag drinken. Als ik het geef is het al helemaal drama dan begint ze gewoon te wenen als haar fles nog niet half op is. Bij de mama drinkt ze wel in een keer door.
Rijken burgerOnze oudste (4,5) drinkt ook nog altijd poedermelk. Zijn hem nu aan het proberen te doen overschakelen op gewone melk, maar 't is nogal een gewoontedier.

Hier op goed geluk geprobeerd en ging vlot. Misschien dat dat uitzondering is, maar kan niet vergelijken. Ze wilt het wel nog altijd in fles, een glas melk moet ze niet hebben.Onze oudste (4,5) drinkt ook nog altijd poedermelk. Zijn hem nu aan het proberen te doen overschakelen op gewone melk, maar 't is nogal een gewoontedier.