Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

in de praktijk geen enkel verschil. Het feit dat je er verschillende kan kiezen is een restant van de geschiedenis (vroeger sloot je werkgever zich aan bij een van die kassen, die kassen zijn omwille van financiële redenen voor werkgevers echter blijven bestaan
Bedankt!

Wij zijn vandaag officieel in week 38 van de zwangerschap beland. Die laatste twee weken zijn er toch te veel aan :crazy:. Ik merk dat de controlefreak in mij boven komt omdat ik niet kan voorspellen wanneer ze zal komen aankloppen :shy:. Ik heb ook drie examens de komende drie weken, kom alsjeblieft niet net dan piepen!

Wij zijn vandaag officieel in week 38 van de zwangerschap beland. Die laatste twee weken zijn er toch te veel aan :crazy:. Ik merk dat de controlefreak in mij boven komt omdat ik niet kan voorspellen wanneer ze zal komen aankloppen :shy:. Ik heb ook drie examens de komende drie weken, kom alsjeblieft niet net dan piepen!
Ohnee, da's idd extra stress wanneer het echt niet uitkomt! 🙈
Veel succes alvast!

Het houdt hier niet op he, de jongste is nog niet 100% af van z'n maagproblemen en de oudste komt af met luizen, echt een aanrader zo'n Kerstvakantie:unsure:

Hier toch even delen, want het moet me van het hart.
Gisteren rond de middag belde mijn vriendin in paniek dat ze onze dochter (4 maanden) verbrand heeft. Per ongeluk kokend water op haar arm gemorst. En dus een grote open blaar. Op het werk meteen alles laten vallen en naar de Spoed gereden (eerst Heilig Hart Leuven, zij stuurden ons door naar brandwondencentrum van Gasthuisberg Leuven, gelukkig allemaal vlakbij). Ze hebben haar daar goed verzorgd en haar armpje helemaal ingepakt. Het was nog te vroeg om uitspraken over te doen (of het nu 2de of 3de graads verbrand was) en we weten dus ook niet hoe het gaat evolueren. Morgennamiddag opnieuw afspraak in brandwondencentrum en dan weten we meer.
Dochter was heel de tijd in het ziekenhuis ontzettend flink. Geen kik gegeven. Enkel tijdens het inpakken van haar arm omdat ze dat niet fijn vond waarschijnlijk. Ook 's avonds was ze haar gewone zelf: eten, lachen, spelen en slapen zoals anders.
Wij daarentegen... 😭 Vooral mijn vriendin, maar ook ik kon mijn tranen niet bedwingen.
Hopelijk morgen goed nieuws en hopelijk geneest het mooi.
Vroeger nooit kinderen gewild, uiteindelijk toch voor eentje gegaan en dit kleine wezentje zie ik zo ongelofelijk graag!
Mijn reactie op wat er nu gebeurd is, bewijst dat nog maar eens.
Oneindig veel liefde voor mijn dochtertje 🥰

'k moest bijna wenen door het te lezen.

Een kind krijgen heeft mij zo emotioneel gemaakt voor alles wat met kinderen te maken heeft zeg.
En ik wou er ook gene :p

Hier dan toch maar naar de dokter geweest met onze dochter, per direct aerosolen en in de gaten houden dit weekend of ze niet in ademnood raakt :unsure:
Alst niet betert per direct naar spoed en maandag sowieso op controle. Ze is wat futlozer dan anders maar niet overdreven en geen koorts dus ik had er geen erg in. Gelukkig is de mama wat bezorgder :)

Hopelijk helpt die aerosol, daarnet eerste keer gedaan en je merkte toch dat ze wat vlotter kon ademen.

Even van mij af schrijven want gisteren was één van de ergste dingen dat ons kon overkomen.

Fruitpap aan het geven en plotseling verslikt ze zich. Eerst geen paniek want dat gebeurd wel eens. maar plots begon ze echt over haar toeren te gaan en te happen naar adem. Omgedraaid en er proberen uit te kloppen maar lukte niet. Ze bleef stikken en werd echt bloedrood. 112 gebeld en met de mug langsgekomen.

Uiteindelijk toch een deel uitgekotst waardoor ze gelukkig een beetje achter adem kon happen maar er zat nog steeds een stukje vast.

Op de spoedafdeling fotos genomen, zuurstof toegediend etc. Uiteindelijk heeft ze het laatste stukje ook opgehoest (was echt fucking miniscuul)

Gisterennacht moeten blijven ter observatie maar nu gelukkig terug thuis. Gezicht vol gesprongen bloedvaatjes

Heel even dachten we echt dat we onze dochter kwijt waren , echt niet normaal.
Morgen mogen we terug stoppen met aerosol en eind deze maand nog eens ter controle maar normaal gezien alles oké :)

Man, wat ga ik blij zijn als we kunnen overschakelen naar puffertjes, ik ken ondertussen alle afleveringen van Bumba :crazy:

Hier gisteren te horen gekregen dat nummer twee op komst is. Ik had al het gevoel dat er de laatste dagen iets niet zoals anders was. Ik kijk nu al uit naar de geboorte, de onzekerheid en stress tijdens de zwangerschap vind ik maar niks.

Onze eerste Nutrilon pot is bijna op. We hadden deze meegekregen van het ziekenhuis. Kopen jullie gewoon de standaard Nutrilon potten? Of toch die “specialere”/duurdere potten van Nutrilon?

Onze eerste Nutrilon pot is bijna op. We hadden deze meegekregen van het ziekenhuis. Kopen jullie gewoon de standaard Nutrilon potten? Of toch die “specialere”/duurdere potten van Nutrilon?
Hangt allemaal af van wat ze wel of niet goed verdragen. 🤷🏼
Als je geen probleem hebt met die voeding, blijf je die gewoon gebruiken.

Hangt allemaal af van wat ze wel of niet goed verdragen. 🤷🏼
Als je geen probleem hebt met die voeding, blijf je die gewoon gebruiken.
100%. Wij kregen in het ziekenhuis de keuze Nutrilon/Nan. Wij hebben toen voor Nutrilon gekozen en altijd bij Nutrilon gebleven.

Zover ik weet is het vastgelegd wat er in zuigelingenmelk (de "1") moet zitten (extra's daargelaten), dus echt verkeerd kan het niet zijn tenzij er iets niet verdragen wordt.

Als er geen grote problemen zijn met de spijsvertering, gewoon Nutrilon 1, wij kopen die potten altijd in colruyt, scheelt soms meerdere euro's tov andere winkels/apotheek.

Terug
Bovenaan