Ben jij mij?Heb jij geluk, hier hebben we al discussies met onze driejarige en dat is quasi dagelijkse kost, meestal eindigt dat in de hoek![]()
Ik stop ook die activiteit, maar dan begint de jongste te roepen en tieren, en zoals hierboven eindigt dat (vaak) in de hoek.Als mijn kinderen echt onbeleefd zijn of onrespectvol zijn dan zeg ik hen rustig dat dat niet ok is.
Doen ze daarin ongestoord verder, stop ik meestal de activiteit waarmee ze bezig zijn. Zijn ze aan het eten, gedaan met eten. Kijken ze TV, gedaan met TV kijken. Spelen ze buiten, naar binnen.
De keren daarop lukt het dan wel meestal om ze te kalmeren door eenmaal erop te spreken.
Een tantra waarbij ze roepen of tieren = 5 minuten afkoelen op hun kamer. Lukt dat niet, 5 minuten erbij.
EDIT: hun kamer is net een soort van safespace, als ze wat op zichzelf willen zijn, of niet lastiggevallen willen worden door hun broer is dat hun plekje.

. Hopelijk is ze er snel vanaf nu.
de dochter is zichzelf aan het "voorlezen" uit het grote Dikkie Dik verhalenboek, ze heeft er duidelijk zin in!