Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Heb jij geluk, hier hebben we al discussies met onze driejarige en dat is quasi dagelijkse kost, meestal eindigt dat in de hoek :laugh:
Ben jij mij?
Als mijn kinderen echt onbeleefd zijn of onrespectvol zijn dan zeg ik hen rustig dat dat niet ok is.

Doen ze daarin ongestoord verder, stop ik meestal de activiteit waarmee ze bezig zijn. Zijn ze aan het eten, gedaan met eten. Kijken ze TV, gedaan met TV kijken. Spelen ze buiten, naar binnen.

De keren daarop lukt het dan wel meestal om ze te kalmeren door eenmaal erop te spreken.

Een tantra waarbij ze roepen of tieren = 5 minuten afkoelen op hun kamer. Lukt dat niet, 5 minuten erbij.
Ik stop ook die activiteit, maar dan begint de jongste te roepen en tieren, en zoals hierboven eindigt dat (vaak) in de hoek.

EDIT: hun kamer is net een soort van safespace, als ze wat op zichzelf willen zijn, of niet lastiggevallen willen worden door hun broer is dat hun plekje.

Mijn ma zegt het wel gewoon, dus niet op een overdreven manier, maar het is gewoon heel vaak van die kleine dingen. Net omdat ze zo vaak iets zegt, wordt mijn vrouw onzeker. Mijn schoonmoeder zegt alleen dat de ze verwennen. Omdat we haar zogezegd te snel oppakken als ze weent. Nochtans hebben ze ons langs alle kanten erop gehamerd dat je ze niet kunt verwennen het eerste halfjaar en dat het net belangrijk is om haar te troosten.

Ik ga er wel iets van zeggen als mijn ma tegen mij over iets begint. Want dan komt het tenminste niet over dat mijn vrouw mij erop heeft aangesproken.

Het is ook allemaal geen drama natuurlijk, maar mijn vrouw zit ook met een bazin die haar koeienneert omdat ze weggaat en omdat die geldgeil is. Dus het is al stressvol genoeg. Zeker met die kleine die ook nog ziek is en de babyborrel aanstaande zondag.
Ik kijk alvast uit naar wanneer mijn schoonmoeder bij ons komt logeren, als ik een zus van mijn vrouw moet geloven hebben we dan een 2de kind onder ons dak :unsure:

Gaan zwemmen met de dochter. Die heeft twee dagen kak opgespaard. En allemaal geloosd in de zwempamper. Da fuck.

Ik heb ze een clausule laten tekenen dat als ze dat nog een keer doet, ze een stop in haar gat krijgt als we gaan zwemmen.

Voor de rest gaat de potjestraining wel vlot en met weinig accidentjes. :unsure:

Als ge die verhalen leest over de crèches zoals het (b)engeltje/Mippie & Moppie

fuck man.. ongelofelijk
Ja dat gaat wel fameus over de tongen hier in Oudenaarde. Onze crèche (waar mijn jongste zit) vangt momenteel twee kindjes op die naar 't (B)engeltje gingen. Echt onwaarschijnlijk misselijkmakend die verhalen die daar naar boven komen. En dan zijn er nog ouders die die uitbaatster blijven verdedigen. :frown:

fuck man.. ongelofelijk

verschrikkelijk om te lezen.
Ben blij dat onze crèche valt onder mijn werkgever, en dat ik daar door de aard van mijn job soms eens "onverwacht" kan zijn.

fuck man.. ongelofelijk
Vreselijk he. Ik mag het mij niet voorstellen dat hier zoiets gebeurt. Ik sla heel die boel ginder kort en klein denk ik. Gisteren is de oprichtster (moeder van de huidige uitbaatster) op tv geweest om te zeggen dat het allemaal leugens zijn van een ontslagen personeelslid.

2 dagen... Hier is het elke keer 10 dagen voor we maar lavement gaan halen...
Geven jullie al zo'n poedertje dat je in melk/water op kan lossen? Ik denk dat het movicol heet. Het zijn extra vezels en maken de stoelgang zachter. Bij ons heeft dat echt wonderen verricht. Je mag het dagelijks geven. Wij deden dagelijks een half zakje s morgens en een half zakje s avonds.

Geven jullie al zo'n poedertje dat je in melk/water op kan lossen? Ik denk dat het movicol heet. Het zijn extra vezels en maken de stoelgang zachter. Bij ons heeft dat echt wonderen verricht. Je mag het dagelijks geven. Wij deden dagelijks een half zakje s morgens en een half zakje s avonds.
Jup, elke dag forlax (=movicol maar dan met een smaakje) maar dat lijkt hier weinig effect te hebben. Het enige verschil is dat er nu met het lavement geen harde bollen uitkwamen maar zachtere "brij".

Ik vind het wel heel jammer dat onze dochter echt een heel ander kind is na dat lavement. Omdat ze dan geen krampen meer heeft en ze niet elk half uur zo'n mini beetje in haar broek heeft hangen, is ze veel energieker enzo, maar elke keer als ze geconstipeerd is, valt dat dus terug weg.

Jup, elke dag forlax (=movicol maar dan met een smaakje) maar dat lijkt hier weinig effect te hebben. Het enige verschil is dat er nu met het lavement geen harde bollen uitkwamen maar zachtere "brij".

Ik vind het wel heel jammer dat onze dochter echt een heel ander kind is na dat lavement. Omdat ze dan geen krampen meer heeft en ze niet elk half uur zo'n mini beetje in haar broek heeft hangen, is ze veel energieker enzo, maar elke keer als ze geconstipeerd is, valt dat dus terug weg.
Wat jammer... Wij hebben ook zoiets meegemaakt met onze oudste zoon en bij hem hielp movicol wel goed. Waardoor raakt ze geconstipeerd? Is het omdat ze het ophoudt (wat bij ons zo was). Ik heb echt uren bij dat potje doorgebracht, boekjes voorlezen om hem langer te laten zitten... Opeens maken ze de klik wel, maar het is zielig om ze zo te zien hé

Wat jammer... Wij hebben ook zoiets meegemaakt met onze oudste zoon en bij hem hielp movicol wel goed. Waardoor raakt ze geconstipeerd? Is het omdat ze het ophoudt (wat bij ons zo was). Ik heb echt uren bij dat potje doorgebracht, boekjes voorlezen om hem langer te laten zitten... Opeens maken ze de klik wel, maar het is zielig om ze zo te zien hé
Ja, exact hetzelfde hier. Gewoon ophouden.
Uren zitten wij aan het potje, en ze zit er wel op, maar er komt niks ...
En als je ze dan krampen ziet krijgen, dan zie je ze echt pijn hebben.
Nu zijn we aan het proberen ze door een rietje te laten blazen als ze op het potje zit (activeert dezelfde spieren) maar nog geen succes mee gehad. Het ergste vind ik dat er niet echt een oplossing lijkt te zijn. Meestal beschrijven ze dan om pamper terug aan te doen of zonder broek laten rondlopen, maar dat werkt hier allebei niet.

Waar kan je goedkoopst pampers (van het merk) kopen of bestellen? Of is het vooral alle promo’s in het oog houden?
Kruidvat heeft ook vaak acties op het merk Pampers. Huismerk van het Kruidvat is trouwens ook zeer goede prijs/kwaliteit. Zeker voor de "tussenmaten".

Wij zitten weer aan de aerosol, pff. Al een tijdje aan het hoesten, maar de laatste dagen werd het erger en ze klinkt nu ook wat hees. Vanmorgen werd ze dan wakker met aangekoekt snot onder haar neus, ze kon amper nog ademen door haar neus :(. Hopelijk is ze er snel vanaf nu.

Terug
Bovenaan