Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De uitstap herinnerde me eraan wat voor een hel de Meir op zaterdagnamiddag is. En dan wou de dochter per sé een ijsje op een hoorntje met het nodige gesmos erbij.
Hahaha. Dat ijsje heb ik mooi afgeketst. Op weg naar huis sliep ze al vanachter in de fietsstoel. Volgend jaar misschien eens aan de boot staan. Waar stonden jullie?

Hahaha. Dat ijsje heb ik mooi afgeketst. Op weg naar huis sliep ze al vanachter in de fietsstoel. Volgend jaar misschien eens aan de boot staan. Waar stonden jullie?
Jordaenskaai, over het Museum De Reede waar ook de Ronde van Vlaanderen startte. Mijn dochter was eigenlijk moe van een aantal drukke dagen, maar de Pieten vond ze wel erg leuk.

Die grotere pamper 's nachts is echt een gigantisch verschil. Hout vasthouden, maar de laatste drie nachten heeft ze geslapen van 19u tot 4u - 4u30 ipv tot 1 uur zoals het ervoor was. Echt zot eigenlijk.

Slapen overdag begint hier toch moeilijker en moeilijker te gaan, zelfs in de draagzak. Het lukt nu bijna enkel en alleen maar binnen in een donkere ruimte, buiten gaan wandelen ermee is meestal geen succes. Ik heb het idee dat we al elke blog of site hebben bekeken en vanalles geprobeerd.

We zaten ook al lange tijd op 1 nachtvoeding, maar de laatste 3 nachten telkens nog 1 extra en algemeen vroeger wakker (voor 6u). Misschien ligt het eraan dat hij alles wat moet verwerken. Sinds een paar dagen kan zijn hoofdje optillen bij tummy time (na paar weken kine oefeningen te doen) en zijn handjes begint hij ook verder te ontdekken.

We hebben het zwembad overleefd. 💪

Maar het zal deze vakantie bij 1 keer blijven. Juffrouw heeft een verkoudheid vast, haar temperatuur zit tegen de 38°C, we horen de slijmen reutelen als ze hoest en ze is heel hees. Gelukkig zijn de ampullen mee om haar neusje te spoelen en de flessen Perdophen/Perdolan. We zijn deze keer toch al op de vakantiebestemming geraakt maar twijfelden gisterenavond toch hard om naar huis te gaan. Vandaag lijkt ze toch iets beter.

Het gaat al iets beter met de dochter, alleen moet ze steeds braken door de antibiotica. Dat is wel balen. Geen idee of daar iets aan te doen is?

Daar valt niks aan te doen jammer genoeg.

Vanaf een bepaalde leeftijd kan je wel Cola zonder prik geven zodat er iets op de maag ligt. En af en toe kleine slokjes water of flesvoeding laten drinken voor uitdroging te voorkomen.

We hebben het zwembad overleefd. 💪

Maar het zal deze vakantie bij 1 keer blijven. Juffrouw heeft een verkoudheid vast, haar temperatuur zit tegen de 38°C, we horen de slijmen reutelen als ze hoest en ze is heel hees. Gelukkig zijn de ampullen mee om haar neusje te spoelen en de flessen Perdophen/Perdolan. We zijn deze keer toch al op de vakantiebestemming geraakt maar twijfelden gisterenavond toch hard om naar huis te gaan. Vandaag lijkt ze toch iets beter.
Omdat ik hier enkel maar lijk te klagen. Ik geniet er wel van om als gezinnetje op vakantie te zijn. De eerste keer dat dochterlief beseft dat ze ergens anders is en meteen enthousiast op verkenning gaat, eerste keer zwembad was heel leuk om te zien. Eerst wennen aan het kabaal en de omgeving en dan spelen met het water met een gigantische glimlach op haar snoet. 🥰

Ze is, doordat ze ziek is, sneller moe en wat zagerig. Ik profiteer ervan om haar wat vaker op mijn schoot te nemen en boekjes te lezen en gewoon te knuffelen. Ze is absoluut geen flodderkont en heeft al helemaal geen zittend gat. Dus 't is de moment om mijn knuffelmeter te vullen.

Laatst bewerkt:
Efkes een vraag aan de vaders. Hebben jullie ook de indruk dat dokter, K&G etc u straal negeren als je daar samen met mama bent met de kleine. Da's nu echt ALLE keren dat ik daar voor piet snot zit tenzij ik zelf mijn mond open doe. Nog mannen met die ervaring?
Nee, bij ons vroeg die specifiek de eerste keer hoe het met mij was.
Nadien in hun bureau ook altijd betrokken bij het gesprek

hier had ik de lamellen naar beneden getrokken door uit te glijden op die zitbal dus ik vrees dat ge wel eens gelijk zou kunnen hebben...
ik begon op een bepaald moment een verbrande geur te rieken.
Ik dacht dat mijn potske aan het opsmeulen was door die grote lamp boven mijn kop.
Bleek dat ze mijn madam aan het toebranden waren...
Toen heeft iedereen ook eens gelachen met mij.

Moet wel zeggen dat ze in Leuven mij heel normaal hebben behandeld.
Had hele tijd schrik dat ik in de weg zat.
En dat was ook zo volgens mij, desondanks ik zat waar ze mij hadden neergezet :p

Navelstreng doorknippen was wel dubbel.
Ze hadden de dochter al 10m van de moeder gelegd op een bedje, daar mocht ik die dan doorknippen.
Ja die was al doorgeknipt hé

Gezien het een keizersnede was heb ik de eerste dagen badjes etc gegeven.
Werd dus wel heel goed betrokken bij alles.

Navelstreng doorknippen was wel dubbel.
Ze hadden de dochter al 10m van de moeder gelegd op een bedje, daar mocht ik die dan doorknippen.
Ja die was al doorgeknipt hé

Gezien het een keizersnede was heb ik de eerste dagen badjes etc gegeven.
Werd dus wel heel goed betrokken bij alles.
Achteraf gezien vind ik de betrokkenheid van de vader daar trouwens wel wat dubbel.
Je wordt daar op voorhand nogal op voorbereid he "dan kan jij de navelstreng doorknippen, dan leggen we het kindje bij de moeder, ...". Wel, bij ons ging de bevalling niet vlot, en dan gebeurt alles plots in een gestructureerde chaos maar dan besef je wel snel "dit is niet hoe ze het hebben uitgelegd, er is iets mis". En of dat nu goed is dat je dat op die moment zo bewust meemaakt...

Leuke anekdote:
Nadat alles wat gestabiliseerd was kwam de gynaecoloog vragen hoe de kleine heet. Waarop wij antwoorden "euhm, dat zal van het geslacht afhangen he".
Antwoord: "ah wacht, ik zal eens gaan kijken"
Moest je dus denken dat een gynaecoloog snel alles checkt bij de geboorte, vergeet dat maar :D

Ik denk dat de gezondheid van vrouw en kind (ademt hij, ziet hij blauw) altijd wel voorrang krijgt op de vraag of er een vleeswormpje aanhangt :v

Niet levensbedreigende dingen worden altijd pas later bekeken

ik begon op een bepaald moment een verbrande geur te rieken.
Ik dacht dat mijn potske aan het opsmeulen was door die grote lamp boven mijn kop.
Bleek dat ze mijn madam aan het toebranden waren...
Toen heeft iedereen ook eens gelachen met mij.
Ik dacht ook aan het begin van de keizersnede: "Tiens dat riekt hier naar barbecue.". Om dan te beseffen dat het mijn eigen vlees was. 🙈

Kheb dat niet gemerkt of geroken :thinking:

Mijne wederhelft vertelde wel iedereen die op kraambezoek kwam hoe ze de baarmoeder terug toenaaien :') (voor de liefhebbers, dat ligt dan blijkbaar bovenop de buik...)

Kheb dat niet gemerkt of geroken :thinking:

Mijne wederhelft vertelde wel iedereen die op kraambezoek kwam hoe ze de baarmoeder terug toenaaien :') (voor de liefhebbers, dat ligt dan blijkbaar bovenop de buik...)
Je hoeft je pas zorgen te maken als de dokter een fles chianti erbij haalt.

Je hoeft je pas zorgen te maken als de dokter een fles chianti erbij haalt.
Fava beans dabei ;)

OT: met de discussie over kinderen overdreven warm kleden kan ik zeggen "t' Is gebeurd". Mijn vrouw kreeg gisterenavond een opmerking dat de kleine te licht gekleed was door mij :lol:
Hij had nochtans gewoon body, t-shirt en warme trui aan, met daarover een warm dekentje. Alles met lange mouwen. Je weet wel, om die 2 meter tot in mijn auto te overbruggen. De auto die ik trouwens heb laten draaien op voorhand. En nadien de volle 10 meter tot bij haar binnen.

Soit, vandaag had hij 2 truien aan en 2 paar kousen om te compenseren :lol:

Terug
Bovenaan