Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Trouwens morgen bij de assembly krijgt mijn oudste de golden leaf award, wat beetje betekent beste leerling van het jaar. Hier begint het nieuwe schooljaar in Januari

Op meerdere vlakken kunnen ouders gespot worden om hen te ondersteunen om kinderen correct op te voeden.
Vb: de vroedvrouw had contact opgenomen met een sociaal verpleegkundige binnen kind en gezin om me extra op te volgen in het kader van verhoogd risico op postnatale depressie. Als ik echt in een postnatale zou gezonken zijn en geen sociaal systeem zou hebben dat aan de alarmbel zou trekken, zou dat de enige zijn die wist waarop te letten.

Bij meten en wegen komt ook al in het vizier wie een vertraagde fysieke ontwikkeling heeft, waar er problemen zijn omtrent hygiëne,...

De meeste onder ons gaan gewoon naar een huisarts of pediater als we met vragen rond ontwikkeling zitten. Wie het op sociaal of financieel vlak moeilijker heeft, zal dat minder snel doen.

Yeah I know en daar ging het ook juist om.

Die van ons moet nu aerosolen. Hopelijk helpt het, al is het niet simpel
Het zou bij ons ook aerosolen zijn, maar de dokter zei dat de kleine daarvoor niet lang genoeg stil kan zitten, daarom dus puffen. Dat is al drama genoeg eigenlijk. Al is dat ding dat @Mulan linkt precies wel nog handig. 'k Ga dat moeten onthouden voor volgende keer.

Het zou bij ons ook aerosolen zijn, maar de dokter zei dat de kleine daarvoor niet lang genoeg stil kan zitten, daarom dus puffen. Dat is al drama genoeg eigenlijk. Al is dat ding dat @Mulan linkt precies wel nog handig. 'k Ga dat moeten onthouden voor volgende keer.
Ik moet zeggen dat ze best wel blijft zitten. Dus hopelijk voldoende om te helpen.

Over babyboeken, wij hebben het boek Mijn baby van prof. Vanhole gekocht. We hebben het boek zelf niet veel open gehad door omstandigheden maar wel prof. Vanhole tegen gekomen in het ziekenhuis. Zij is degene die dochterlief verzorgd heeft vlak na de spoedkeizersnede en haar de eerste dagen heeft opgevolgd op de NICU.

Kan iemand mij zeggen waarvoor het document: “bewijs om zwangerschapsvergoeding …” juist dient? Hebben we vandaag gekregen bij aangifte geboorte bij de stad.
Kan voor mutualiteit nuttig zijn, maar denk ik normaal niet meer nodig, wegens digitale behandeling van dit attest

Hier een helse nacht achter de rug, dankzij dat virus. Gisteren door de dag geen enkel probleem, tot ik ze rond 16u in bed had gelegd voor een dutje. Ze werd wakker en toen begon de ellende. Niet meer willen liggen. Toen ze in bed werd gelegd, werd ze al vrij snel wakker. Op den duur hebben we haar gewoon bij ons, onder gehouden. Ik ben dan gaan slapen, in opdracht van mijn vrouw, maar die heeft de hele nacht op de arm gewild. Zingen en op de arm hielp om te slapen, maar eenmaal liggen was het krijsen. Ze bleek ook koorts te hebben gekregen en de Perdolan hielp niet goed.

Vanmorgen dan naar de dokter van wacht gegaan en toen ik de naam zag, wist ik genoeg. Een homeopaat. Die hippie zei dat haar longen zuiver waren, we moesten stoppen met Ventolin en zeker niet te snel Perdolan geven. Ah neen, want koorts is goed voor de kleintjes. Beter een natte handdoek rond haar billen leggen :unsure: .

Soit, toen maar doorgegaan naar de spoed, want we hadden uiteraard geen vertrouwen in die hippie. Daar vastgesteld dat het inderdaad erger was dan het dokterbezoek van afgelopen donderdag (zij was gelukkig van wacht). De zetpil hielp ook direct een pak beter en we hebben ook antibiotica gekregen voor haar oortje, want dat was ook ontstoken. Gelukkig moest ze niet daar blijven.

Terug
Bovenaan