Ik ben voor alle gyn-bezoeken + bezoeken K&G van onze eerste mee geweest.
Bij onze tweede een aantal afspraken van K&G geskipt om met de eerste thuis te kunnen blijven.
Hier nooit het gevoel gehad dat ik genegeerd werd. Het zal, zoals Mulan zegt, afhankelijk zijn van zorgverlener tot zorgverlener...
Ook op materniteit me nooit genegeerd gevoeld, het zal misschien hun dag/week niet geweest zijn toen bij jullie.

(ik vermoed dat het dezelfde was)
Ik voel mij niet genegeerd maar ik heb wel ne neiging om daar een sterke sois-beau-et-tais-toi houding aan te nemen bij de gyne enzo. Maar op zich voel ik mij daar zeker welkom en mag ik wel gewoon vragen stellen enzo, maar ik wil wel gewoon dat mijn madam zo veel mogelijk tijd/aandacht krijgt als we daar binnen zitten.
Dit was ook mijn ingesteldheid.
Ben overlaatst ook mee geweest naar de vroedvrouw maar dat doe ik wel nie meer.
Enige keer dat ik me compleet overbodig voelde was de extra sessie in het ziekenhuis met een vroedvrouw die uitleg gaf over de eerste weken en vooral over borstvoeding. Verpleegster bleef heel vriendelijk, maar dat was precies écht niet de bedoeling dat de partner daar bij was.
Demonstreren met een pop hoe je best aanlegt, waar je best uw kleine legt tov uw borsten, hoe tepelkloven zoveel mogelijk te proberen voorkomen, ...
Awkward tot en met, bij onze tweede heb ik mijn vrouw met haar mama laten gaan.