Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier eentje met een lui oogje en loensen. Ik dacht dat het lui oogje samen hing met het loensen maar volgens onze oogarts toch niet.
Het loensen is al veel beter maar toch aanwezig als hij moe is of zo. 🙈
Hier ook een beetje lastig, dochter lijkt vaak scheel te kijken, naar oogarts geweest (voor erfelijke katarakt, dus niet voor scheel kijken) en we moesten terugkomen als de "brede neusrug" weg was... een jaar later heeft onze dochter nog altijd een brede neusrug dus weten we nog altijd niks.
Hier hadden we bij allebei een vermoeden van slecht zicht (hebben ze sowieso van mij) dus daardoor destijds naar de oogarts. Beiden hebben van hun 2 a 3 dus al een bril.

Heb ik hier ook al eens gezet, maar zelfs als je geen vermoeden hebt raad ik elke ouder aan om eens bij een oogarts langs te gaan. Het kan geen kwaad, maar kan er wel voor zorgen dat je het nog beter kan maken/kan trainen voor ze een jaar of 7/8 zijn.

Ik was vooral blij dat de oogarts heel grondig alles getest heeft. Niet evident bij een eenjarige die niet graag stil zit. Wel eventjes schrik bij het eerste onderzoek omdat haar rechteroogje niet helemaal mee naar rechts wou draaien, wat me nog nooit opgevallen was. Nadat ons klein spook oogdruppels gehad had, en haar kaars bijna uit was, wou ze wat beter meewerken en deed dat rechteroogje toch ook weer meer moeite om mee naar rechts te kijken. Nu moeten we haar oogje wat proberen te stimuleren in spel. Ben benieuwd. 🙈 Oogarts heeft ook wel duidelijk gemaakt dat het er nog wel kan uitgroeien maar dat die afwijking er waarschijnlijk toch net te groot voor is.

Dat mogelijkheid dat ze ooit een bril draagt, is er wel. Papa heeft een lichte bril, ik een wat zwaardere (bijziend, -4-ish), mijn broer heeft zwaar astigmatisme en is bijziend en mijn vader heeft een lui oog en licht astigmatisme. Dus ik weet van welke kant ze hopelijk niet haar zicht geërfd heeft en is het zo, dan is het zo, een bril of lenzen zijn nu ook niet het einde van de wereld.

Hier ook een beetje lastig, dochter lijkt vaak scheel te kijken, naar oogarts geweest (voor erfelijke katarakt, dus niet voor scheel kijken) en we moesten terugkomen als de "brede neusrug" weg was... een jaar later heeft onze dochter nog altijd een brede neusrug dus weten we nog altijd niks.
Wat bedoelen ze met een brede neusrug?
Misschien dan eens een andere oogarts proberen?
Ik ben met t zoontje gegaan toen hij een jaar was en oorspronkelijk ook voor het scheel kijken.

Waar gaan jullie?
Caluwaerts in Putte is wel een aanrader voor kindjes.

Wat bedoelen ze met een brede neusrug?
Misschien dan eens een andere oogarts proberen?
Ik ben met t zoontje gegaan toen hij een jaar was en oorspronkelijk ook voor het scheel kijken.
Pseudostratismus. Dan lijkt het alsof uw kind scheel kijkt, maar eigenlijk is de neus gewoon te breed. Dat groeit er normaal vrij snel uit maar hier dus niet...
Waar gaan jullie?
Caluwaerts in Putte is wel een aanrader voor kindjes.
Dieltiens in Lier. Op zich geen slechte dokter hoor, planning is een ander verhaal...

Jullie kennen waarschijnlijk nog de "ik heb honger!"-scene uit Daens?
De dochter is hier een absolute topprestatie aan het neerzetten, al 10 minuten lang met tranen en tuiten en met de nodige decibels "HONGER!" brullende...
Ze is dan ook al een vol uur van de tafel waar ze haar bord fishticks met spinazie helemaal leeg had gegeten. En natuurlijk enkel de heel specifieke ijsjeshonger. Niet de stuk fruit, stuk kaas of yoghurthonger die mama wel wil fixen. 🙄

Praktische vraag: hoe doen/deden jullie dat met de geboortelijst en dingen die je eigenlijk al direct nodig hebt? Kaartje laten drukken en opsturen duurt toch ook een paar dagen?
Selectie maken en de dringende zaken zelf kopen en afhalen?

Praktische vraag: hoe doen/deden jullie dat met de geboortelijst en dingen die je eigenlijk al direct nodig hebt? Kaartje laten drukken en opsturen duurt toch ook een paar dagen?
Idd dringendste dingen zelf/op voorhand gekocht.

De dringende dingen die ik echt wou hebben rond de geboorte heb ik laten kopen door meter, Peter, vriendinnen,... mensen waarvan ik wist die ook op dag 1 of 2 al op bezoek gingen komen.

Definieer dringend...
Dag 1: zelf kopen
Dag 5: vragen aan meest directe familie
Later: geboortelijst.

Er zijn sites waar je dingen op kunt zetten wat je al hebt. Zoals Pakske bijvoorbeeld.

De dringende dingen die ik echt wou hebben rond de geboorte heb ik laten kopen door meter, Peter, vriendinnen,... mensen waarvan ik wist die ook op dag 1 of 2 al op bezoek gingen komen.
Vind ik zelf precies nogal moeilijk. “Hey, koop dat eens voor ons…”
Definieer dringend...
Dag 1: zelf kopen
Dag 5: vragen aan meest directe familie
Later: geboortelijst.
Weet zelf niet goed wat echt dringend is 🤷🏻‍♂️.
Waarschijnlijk vooral wat dingen voor de co-sleeper, tetradoeken,…

Vind ik zelf precies nogal moeilijk. “Hey, koop dat eens voor ons…”

Weet zelf niet goed wat echt dringend is 🤷🏻‍♂️.
Waarschijnlijk vooral wat dingen voor de co-sleeper, tetradoeken,…
Co-sleeper: pas echt nodig als je thuis bent. Dus kan door bvb grootouders gekocht worden.
Tetradoeken: koop er een paar op voorhand

Een autostoel/Maxi-Cosi is bvb dringend.

Wij hebben wel al die dingen die je echt nodig hebt, zelf gekocht of op voorhand besproken met directe familie. De lijst was dus eerder speelgoed etc.

Hier hadden mijn ouders de slaapkamer volledig betaald, kleertjes, park en alle accessoires, kinderwagen en maxicosi hadden we zelf gekocht.
Plan was om borstvoeding te geven, maar aangezien dat voor geen meter liep, is de papa de volgende dag naar de babywinkel mogen gaan om flesjes, flessenborstel en sterilisator.
Op de lijst had ik vooral speelgoed gezet, niets wat "nodig" was.

Zelf gekocht, maar op geboortelijst gezet voor de korting.

Ik heb al sedert 9u zin, maar nu toch ZIN in stoofvlees 😅🙈
En het erge is dat ik me nu net realiseer dat er wellicht wel stoverij in de diepvries zit en ik serieus overweeg om dat uit te halen 😳
Nuja, eten moet ik toch want ik voel alweer een bui misselijkheid opkomen 😖

De dutjes door de dag zijn hier wel een ramp. Als ze een halfuur slaapt, mogen we al blij zijn. Dan heb ik het over haar bedje, want in de draagdoek/maxi cosi slaapt ze uren. 's Nachts slaapt ze dan wel goed, dus we (nog) niet klagen.

Om die reden hebben wij heel de geboortelijst overgeslagen en iedereen zelf laten beslissen of ze iets kopen of gewoon geld storten op de spaarrekening van het kind.
Dan beslissen we zelf wanneer we wat hebben en veel hebben we ook gewoon tweedehands gekocht.

Terug
Bovenaan