Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We hadden dus het lumineuze idee om voor te stellen voor alle oktober kinderen in de klas hun verjaardag samen te doen. Nu gaat dat net op de onze hun verjaardag vallen en ze zijn er blijkbaar niet echt mee gediend dat ze hun verjaardag moeten delen >_<

Soit nog een jaar of 5-6 en dan zijn die verjaardagsfeestjes ook gedaan

Ik moet mij telkens bedwingen om niet bijna elke dag in die whatsapp groep te posten:

oh-my-god-who-the-hell-cares-family-guy.gif

Vandaag weer een nieuwe aflevering; de mama van Rob die vraagt of er iemand een blauwe zwembroek met rood lintje heeft gevonden in de zwemzak van onze zoon/dochter.
Waarop 40 moeders antwoorden met een variant op “sorry, helaas niets gevonden dat niet van ons is”.

AjarWeightyChickadee-size_restricted.gif

Ik heb hem zo 2 jaar geleden uit de boom gehaald terwijl hij enkel vasthing met zijn hemd aan een stuk tak.

Hing nu ongeveer op 1m80 van de grond ma toch. Dat ik met die je nog nooit naar de spoed ben moeten gaan met zijn kuren verbaasd me nog altijd.

Vroeger sprongen wij van het dak van onze garage naar beneden op een matras van ons bed :lol:

allez, ik sprong, en toen trok ik de matras weg en zat @zwarten vast :lol:

Ik heb feitelijk echt wel traumas aan heel da verhaal overgehouden.
Tis te lang geleden om de details nog te herinneren, ik veronderstel dat ik een jaar of 5-6 was?
Dat waren twee oude matrassen die in ons achterste garage lagen dacht ik? Met de ladder naar boven, springen en gij de matras en de ladder weggehaald.
Maar of onze pa nu gewoon gedreigd heeft met dat hij zijn geweer ging halen of dat hij het nu effectief gaan halen is weet ik niet echt meer :unsure: Ik herinner me allezins niet dat er een loop op mij gericht was. Wel dat ik in volledige paniek was en onze pa wss te dronken was om te beseffen dat er ook geen manier was om voor mij naar beneden te gaan...

Zou vandaar mijn hoogtevrees komen? Die call of the void? Of heb ik al die traumas en ontbrekende informatie zelf ingevuld....
wie zal het weten....

dank voor de jeugdtraumas nog eens op te rakelen.

Ik heb feitelijk echt wel traumas aan heel da verhaal overgehouden.
Tis te lang geleden om de details nog te herinneren, ik veronderstel dat ik een jaar of 5-6 was?
Dat waren twee oude matrassen die in ons achterste garage lagen dacht ik? Met de ladder naar boven, springen en gij de matras en de ladder weggehaald.
Maar of onze pa nu gewoon gedreigd heeft met dat hij zijn geweer ging halen of dat hij het nu effectief gaan halen is weet ik niet echt meer :unsure: Ik herinner me allezins niet dat er een loop op mij gericht was. Wel dat ik in volledige paniek was en onze pa wss te dronken was om te beseffen dat er ook geen manier was om voor mij naar beneden te gaan...

Zou vandaar mijn hoogtevrees komen? Die call of the void? Of heb ik al die traumas en ontbrekende informatie zelf ingevuld....
wie zal het weten....

pa was boos ja, pa was mss ook zat maar hij zal zeker niet met een geweer staan dreigen hebben. Mss in boosheid gezegd maar der waren geen werkende wapens in huis, nooit gehad (dat oorlogsgeweer van opa was al van in het begint disabled)

ik denk dat ik 12 was en jij 9. Ik ga ne kleine van 5 niet van de garage laten springen (denk ik :unsure: )

Wat hebben wij allemaal niet uitgestoken jong als kind, ik mag er niet aan denken dat mijn 2 doodskistnagels hetzelfde gaan doen

tennisballen in naft van de grasmaaier drenken, in brand steken en dan gewoon met de tennisraket wegmeppen...
insecticide leegspuiten in die grote terracotta pot van ons ma in de garage tot het er overliep als een heksenketel en dan een stekske in gooien (vuurzuil tot tegen het plafond :lol: )

pa was boos ja, pa was mss ook zat maar hij zal zeker niet met een geweer staan dreigen hebben. Mss in boosheid gezegd maar der waren geen werkende wapens in huis, nooit gehad (dat oorlogsgeweer van opa was al van in het begint disabled)

ik denk dat ik 12 was en jij 9. Ik ga ne kleine van 5 niet van de garage laten springen (denk ik :unsure: )
Nee gij.. ik was veel jonger dan 9. Ik ben altijd veel groter geweest voor mijne leeftijd als normaal he :)
I member toch dat er geroepen werd.. ik ga achter mijn geweer :D

Wat hebben wij allemaal niet uitgestoken jong als kind, ik mag er niet aan denken dat mijn 2 doodskistnagels hetzelfde gaan doen
Mijn vriend ooit samen met een vriendje: wat gebeurt er als we een pijl (van pijl & boog) recht omhoog schieten he he he he he?

Net op 't moment dat ze een stap opzij zetten, kwam die pijl loodrecht terug naar beneden op de plek waar ze zo net stonden.

tennisballen in naft van de grasmaaier drenken, in brand steken en dan gewoon met de tennisraket wegmeppen...
insecticide leegspuiten in die grote terracotta pot van ons ma in de garage tot het er overliep als een heksenketel en dan een stekske in gooien (vuurzuil tot tegen het plafond :laugh: )
Mijn oma had een grasmaaier op nafte. Wij goten dat in een put in de tuin en staken dat in brand :lol:
Mijn broers hebben eens isomo bespoten met Bison lijm (begon op te lossen) dan parfum (nog meer drek) en dan in brand gestoken. Op de slaapkamer van ons ouders :lol: Gelukkig hadden ze nog het idee om dat door het raam naar beneden te gooien als ze de vlam zagen.
Ik heb mij zelf ook 1 keer goed verbrand door een modelauto (zo ene van Burago) vol Bison lijm te spuiten en dan in de fik te steken in ons speelhuisje van de speeltuin, samen met de kleine van de buren.

Mijn oma had een grasmaaier op nafte. Wij goten dat in een put in de tuin en staken dat in brand :laugh:
Mijn broers hebben eens isomo bespoten met Bison lijm (begon op te lossen) dan parfum (nog meer drek) en dan in brand gestoken. Op de slaapkamer van ons ouders :laugh: Gelukkig hadden ze nog het idee om dat door het raam naar beneden te gooien als ze de vlam zagen.
Ik heb mij zelf ook 1 keer goed verbrand door een modelauto (zo ene van Burago) vol Bison lijm te spuiten en dan in de fik te steken in ons speelhuisje van de speeltuin, samen met de kleine van de buren.

@zwarten en ik hadden ooit dat piratenschip van playmobil. We gingen es vuurwerk op zee spelen en gans dat ding volgestoken met vuurpijlen.
1 van die vuurfonteinen was natuurlijk omgevallen, schoot allen nog een klomp gesmolten plastiek over :lol:

Ik "brouwde" gif in de tuin, zo een fles water met allerhande planten in die dan begonnen te rotten. Fantasie dus, tot ik de white spirit en de ammoniak uit de garage begon te nemen, en de oplos-Dafalgan uit de keuken. Dan begon mijn moeder zich wat zorgen te maken.
Ben wat jaren later wel chemie gaan studeren.

Anyway: babykak. Onze dochter krijgt borstvoeding aangevuld met oplosmelk. Tot voor kort was dat dan 1 stampvolle kakluier per dag, maar sinds we eens Nutrilon proberen i.p.v. Nan is dat plots zowat na elke voeding. Lijkt me wel gezonder, maar ik vroeg me af of dat nu aan de darmontwikkeling ligt, of dat Nutrilon meer vulstoffen bevat? Die Nutrilon is iets dikker en lost minder vlot op dus zou wel kunnen.

Vandaag weer een nieuwe aflevering; de mama van Rob die vraagt of er iemand een blauwe zwembroek met rood lintje heeft gevonden in de zwemzak van onze zoon/dochter.
Waarop 40 moeders antwoorden met een variant op “sorry, helaas niets gevonden dat niet van ons is”.
Ik krijg het schijt van die Whatsapp groepen. De groep van de jeugdbeweging van mijn dochter die de leiding aangemaakt heeft om noodzakelijke zaken te communiceren. Ik zet daar werkelijk niets in, alles is duidelijk.

Inschrijvingen voor het weekend kunnen via onderstaande link, kan tot x oktober.

'Jessy kan niet mee :'('
'Stefanietje zal niet kunnen mee gaan, wij moeten zelf op weekend :('
'Daisy wil graag mee, als er nog vriendinnetjes meegaan, iemand?'
'Marietje is ingeschreven!!! :) :) :)'
'Chantalleke gaat mee!'
'Tot wanneer kan ik Luna'tje inschrijven??'
'Verkopen jullie nog truien?'
'Sofietje kan er niet bijzijn :'(, sorry!'
'Kan iemand nog eens de link posten, ik moet te ver scrollen? Thx!!'

Jezus Christus. Onnozele mongolen.

Anyway: babykak. Onze dochter krijgt borstvoeding aangevuld met oplosmelk. Tot voor kort was dat dan 1 stampvolle kakluier per dag, maar sinds we eens Nutrilon proberen i.p.v. Nan is dat plots zowat na elke voeding. Lijkt me wel gezonder, maar ik vroeg me af of dat nu aan de darmontwikkeling ligt, of dat Nutrilon meer vulstoffen bevat? Die Nutrilon is iets dikker en lost minder vlot op dus zou wel kunnen.
De onze had een kakapamper bij elke verluiering toen ze nog borstvoeding kreeg (en vulde het liefst haar pamper explosief tijdens de eerste voeding 's morgens - :poop:💥 was hier een veelgebruikte smileycombo). Sinds de vaste voeding en Nutrilon zit ze aan twee dikke kakapampers per dag. Dus het moet niet perse aan de Nutrilon liggen.

Ik "brouwde" gif in de tuin, zo een fles water met allerhande planten in die dan begonnen te rotten. Fantasie dus, tot ik de white spirit en de ammoniak uit de garage begon te nemen, en de oplos-Dafalgan uit de keuken. Dan begon mijn moeder zich wat zorgen te maken.
Ben wat jaren later wel chemie gaan studeren.

De onze kakte bij borstvoeding een 3-tal keer op een dag, en na overschakelen op flesvoeding van Nutrilon 1 keer dacht ik. We gebruiken nu Nutrilon Omneo 2 omdat hij wat moeilijker kakte in 't begin. Sinds zijn papjes is het 1 a 2 per dag.

over babykak gesproken, de pampers momenteel zijn echt niet normaal. Echt explosiepampers die lekken, etc.

ook al een hele tijd diarree. Zou van de tandjes kunnen zijn want die schieten als paddenstoelen uit de grond.

voor de rest geen problemen maar vind het toch wat vreemd. Misschien toch eens een staaltje binnenbrengen bij de dokter (bij ons vorig bezoek al een potje gekregen)

over babykak gesproken, de pampers momenteel zijn echt niet normaal. Echt explosiepampers die lekken, etc.

ook al een hele tijd diarree. Zou van de tandjes kunnen zijn want die schieten als paddenstoelen uit de grond.

voor de rest geen problemen maar vind het toch wat vreemd. Misschien toch eens een staaltje binnenbrengen bij de dokter (bij ons vorig bezoek al een potje gekregen)
Kak schrapen uit de pamper en in een potteke doen. Tof hé!

Meneer komt wat te weinig bij en waarschijnlijk ligt het aan te weinig melkproductie. Nu is het wat handmatig afkolven om te zien hoeveel er ongeveer telkens is en dan hoogstwaarschijnlijk bijvoeding opstarten. Voor mijn vriendin voelt het meteen aan als 'falen' dat ze hem niet voldoende eten kan voorzien :( Rationeel weet ze wel dat het niet zo is (als vroedvrouw zelf voldoende kersverse moeders moeten proberen geruststellen hierover), maar het voelt wel zo.

Deze middag ook voor eerste keer naar de kine. Hij houdt zijn hoofd zo goed als nooit rechtop bij tummy time en we hebben al zowat alles geprobeerd van houdingen en doen het ook wel voldoende per dag. Hij vindt het ook niet erg om op zijn buik te liggen, maar doet er eigenlijk niets mee alle stimulatie ten spijt. Nuja, hij is ook geboren met een heel groot hoofd en is nog altijd heel groot, dus makkelijk is het niet. Ik hoop vooral dat we wat goeie houdingen of 'oefeningen' krijgen en dat we niet meer zelf moeten zitten klooien met 5 verschillende dingen telkens te proberen.

Kak schrapen uit de pamper en in een potteke doen. Tof hé!
Toen mijn zoon +1 jaar was kreeg ik plots telefoon van m'n vrouw, hij had zich serieus beginnen verslikken en had zo'n L.O.L. surprise poppetje vast van ons dochter. Eén van die schoentjes van zo'n poppetje was verdwenen. Overal gezocht en nergens terug gevonden. Dokter gebeld om te melden dat we een sterk vermoeden hadden dat hij dat schoentje ingeslikt had. Dokter zei dat, wanneer het om zoiets klein gaat, het er terug uit zou komen via de stoelgang. We moesten dit de komende weken goed in de gaten houden en indien er het na 2 weken niet uit was of hij kreeg last, moesten we naar 't ziekenhuis.

De weken daarop ben ik met een vork door iedere kakpamper gegaan alsof ik puree aan het stampen was, terwijl ik meestal stond te kokhalzen.
Nooit dat schoentje gevonden. Maar het kind was gezond en wel en vertoonde geen verontrustende signalen.

Vorig jaar hebben we, tijdens de grote opkuis van hun speelgoed, dat schoentje teruggevonden.

Terug
Bovenaan