Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Pittige einde week en weekend achter de rug.
De mini heeft besloten om elke nacht rond 5 uur wakker te worden. Om te beginnen al niet leuk maar madam is dan altijd zo moe en koppig dat er niks goed is. Ze roept mama, mama komt in de kamer: "nee, papa" en dan een gegil. Mama terug naar bed en papa naar de mini: "nee, mama" en dan wat gegil. Echt niks was goed. Als dat overdag is, laat ik ze gewoon bokkig doen. Maar 's nachts brult ze iedereen wakker en is dat dus geen optie.

Samenvatting:
Woensdag op donderdag: 5u wakker. Na drie kwartier mee naar beneden met m'n vriendin.
Donderdag op vrijdag: 5u15 wakker. Na een uur lag ze terug in haar eigen bed te ronken.
Vrijdag op zaterdag: 5u20 wakker. Mee in bed genomen na een uur mee naar benenden gepakt. Ze is toen wel effe rustig geweest en wij hebben nog een paar minuten geslapen.
Zaterdag op zondag: 4u wakker. Dik uur later sliep ze terug. Tot een uur of 7.
Afgelopen nacht: gelukkig doorgeslapen tot 6u45.

Hopelijk trekt ze de lijn van de laatste nacht door.

Overdag viel het wel mee. Ze is niet echt moe of kribbig van te weinig slaap. Dutjes gaan ook goed (ze slaap anderhalf a twee uur).
Zaterdag was ik alleen thuis met de 3 bengels en niks problemen. Madam heeft na haar dutje twee uur met Play Doh liggen prutsen. Mega schattig om te zien.

Thuiskomen van uw werk. Uwe 6 jarige zien hangen boven aan het speeltoestel met een helm op, een karabijn haak van de schommel in de lus van zijn broek. Een oude elektriciteits kabel van een paar meter ermee vastgemaakt en over het speelhuis gegooid zodat zijn ouder broer hem aan de andere kant kan omhoog trekken, moest hij vallen.

Kan toch niets aan misgaan, toch? En btw het regent.

Thuiskomen van uw werk. Uwe 6 jarige zien hangen boven aan het speeltoestel met een helm op, een karabijn haak van de schommel in de lus van zijn broek. Een oude elektriciteits kabel van een paar meter ermee vastgemaakt en over het speelhuis gegooid zodat zijn ouder broer hem aan de andere kant kan omhoog trekken, moest hij vallen.

Kan toch niets aan misgaan, toch? En btw het regent.
Helm én veiligheidskabel? Hij lijkt me echt wel enorm risico avers.

Gisteren stond hij op het dak van het tuinhuis, was via de boom naar boven geklommen, zonder helm of veiligheidskabel. Maar toen was hij niet klimmer aan het spelen, dan was geen bescherming nodig...
Bwoa, ge hebt er op overschot he, moest er iets mee gebeuren... 😬 :unsure:

Iemand tips voor winkels om een geboortelijst aan te leggen?
Edit: regio Hasselt/Leuven
Als ik mij niet vergis kregen wij 5 of 10 % van het bedrag dat gespendeerd was op de lijst als cadeaubon achteraf.
Bij Blabloom ook 10%.

Wij hebben onze lijst daar ook gedaan. Zoals anderen al zeiden wel wat duurder en fancier dingen, maar wij hadden veel van de 'grote' dingen al tweedehands gedaan dus als compensatie wat duurdere dingen daar :unsure:

Ook goeie winkel als je advies over draagzakken of draagdoeken wil btw.

Gisteren stond hij op het dak van het tuinhuis, was via de boom naar boven geklommen, zonder helm of veiligheidskabel. Maar toen was hij niet klimmer aan het spelen, dan was geen bescherming nodig...
Zalige logica :lol:

Echt zo'n toeren die mijn broers en ik ook uithaalden. Mijn ene broer is zo eens helemaal naar boven geklommen in een boom zo hoog als mijn oma haar huis (dat was 3 etages). Ze kreeg net niet een hartaanval toen hij van bovenaan naar beneden zwaaide :lol:

Vandaag naar de osteopaat geweest met de dochter en blijkbaar heeft ze een luie tong, snel kokhalzen en is de tut die we gebruiken te groot. Nu moeten we wat oefeningen doen om de motoriek van mond en tong te trainen. Ook vaker het neusje spoelen. Dat is wel heel zielig, maar ja, voor haar eigen goed. Hopelijk weer snel alles in orde.

Zalige logica :laugh:

Echt zo'n toeren die mijn broers en ik ook uithaalden. Mijn ene broer is zo eens helemaal naar boven geklommen in een boom zo hoog als mijn oma haar huis (dat was 3 etages). Ze kreeg net niet een hartaanval toen hij van bovenaan naar beneden zwaaide :laugh:
Ik heb hem zo 2 jaar geleden uit de boom gehaald terwijl hij enkel vasthing met zijn hemd aan een stuk tak.

Hing nu ongeveer op 1m80 van de grond ma toch. Dat ik met die je nog nooit naar de spoed ben moeten gaan met zijn kuren verbaasd me nog altijd.

Ik heb hem zo 2 jaar geleden uit de boom gehaald terwijl hij enkel vasthing met zijn hemd aan een stuk tak.

Hing nu ongeveer op 1m80 van de grond ma toch. Dat ik met die je nog nooit naar de spoed ben moeten gaan met zijn kuren verbaasd me nog altijd.
Ik had zo wel jaarlijks mijn tripje naar spoed in mijn kindertijd. Sleutelbeen breken, tenen kneuzen, ribben kneuzen, elleboog afgesplinterd, ...

Terug
Bovenaan