Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik denk dat iedere man dat gevoel wel heeft als zijn vriendin of vrouw aan het bevallen is.

"Goe bezig, schat!". :unsure:
Ik herinner mij nog de geboorte van de eerste. Mijn vrouw lag daar te bevallen, die vroedvrouw had nog een stagiaire mee. Er was nog amper plek voor mij naast dat bed.

En dan kwam de gynaecologe binnen en ik dacht van eens grappig te zijn als enige man in een kamer met 4 vrouwen: ha, we zijn met 4. Nu kunnen we beginnen kaarten.
Meneer, we zijn hier voor iets heel anders hoor.
Hola Pardon.

Hier een dikke 24u na binnen te gaan voor de pre-inleiding vader geworden, gisteren rond 20.30 dus. Uiteindelijk na een hele dag wachten en horen dat er weinig of geen ontsluiting was, ging plots alles razendsnel en was de eigenlijke arbeid drie keer persen.

De vrouw ligt hier uitgeteld met de dochter naast haar na een eerste nacht, zelf ook maar halfbewust. Maar al wat men zegt klopt wel, ik heb nog nooit een pasgeboren kind mooi of schattig gevonden, maar mijn dochter is dat gewoonweg wél.
Proficiat met de kleine pik, zeis.

Hier zijn de weeën vannacht begonnen voor nummer 2. Toch tot 7u gewacht om naar ziekenhuis te gaan en zitten nu op materniteit. Er werd al een epidurale gezet want vriendin zag het niet meer zitten. Spannend maar ik zit hier maar bij voor spek en bonen.

*Edit* en het water breekt hier juist :)
En ik ben voor de tweede keer papa geworden. Medaille voor de mama want ik kreeg een paniekaanval (niet de eerste keer) en moest even gaan zitten. Bevallen is topsport, respect aan alle mama's hier. Straks ontmoeting met zijn grote zus, die was al heel enthousiast aan de telefoon

Ik herinner mij nog de geboorte van de eerste. Mijn vrouw lag daar te bevallen, die vroedvrouw had nog een stagiaire mee. Er was nog amper plek voor mij naast dat bed.

En dan kwam de gynaecologe binnen en ik dacht van eens grappig te zijn als enige man in een kamer met 4 vrouwen: ha, we zijn met 4. Nu kunnen we beginnen kaarten.
Meneer, we zijn hier voor iets heel anders hoor.
Hola Pardon.
Ja jong, vrouwen en humor ...

Proficiat @Sylverscythe, het blijft toch 1 van de speciaalste momenten van uw leven.

Geniet ervan en dat ge lang op die roze wolk moogt blijven! In zekere zin zit ik daar nog altijd op, maar soms hebben die roze wolken wel een schijtbruine kleur of wordt wel eens aan projectielkotsen gedaan. Maar hey, dat doe je allemaal met liefde!
Dat leest alsof gij, met liefde wel te verstaan, aan projectielkotsen doet en de schijtbruine kleur voorziet :wtf:.

En ik ben voor de tweede keer papa geworden. Medaille voor de mama want ik kreeg een paniekaanval (niet de eerste keer) en moest even gaan zitten. Bevallen is topsport, respect aan alle mama's hier. Straks ontmoeting met zijn grote zus, die was al heel enthousiast aan de telefoon
Voor jou ook een dikke proficiat!

Het was koud begin December zeker? :P

Proficiat!

Ook proficiat!

@Inv @Sylverscythe
let-the-games-begin-.jpg

Gefeliciteerd!

Zonet gebeld naar de fertiliteitskliniek met het gedacht wel nog een tijdje te moeten wachten voor een afspraak, zegt de verpleegkundige dat het binnen 2 weken zelfs al kan 😲 Nadat mijn man in zijn agenda had gekeken, een afspraak vastgelegd midden oktober. Ik vind het nu al spannend 🫣 Ons zoontje wordt eind oktober 2. Hoewel ik het ‘gemak’ in zie van 1 kindje, willen we wel graag een 2e. (Als het van mijn man af zou hangen zou hij zelfs nog een 3e willen ook!) Veel langer moeten we niet wachten, ik word dit jaar 34.

🤯
Vind ik toch altijd wat dubbel. Ongetwijfeld geniaal natuurlijk, maar heb de indruk dat die ouders het ook wel wat (te?) veel als een prestigeprojectje zien.

Wij hadden destijds een studente die 2 jaar middelbaar had mogen overslaan en zo dus als 16-jarige aan de universiteit begon. Maar ook daardoor sterk beschermd door de ouders, wat eigenlijk leidde tot iemand met weinig sociale contacten doorheen haar studies. Ook gewoon "achter" op maturiteit, wat normaal is maar beetje spijtig als je het "kleine kindje" van de groep bent.

En dat was maar 2 jaar verschil uiteindelijk.

Ik weet dat ze nog maar pas geboren is, maar toch al op zoek naar wat tips voor als ik moet gaan werken.
Onze dochter slaapt/rust overdag enkel in een draagdoek. Enkel 's nachts doet ze eens een blok(je) in haar bed. Voor de rest mogen we ze slapend neerleggen in haar bedje/park, binnen de 5 minuten krijst ze heel het kot bijeen.
Nu wisselen we gewoon af en probeer ik ze regelmatig eens neer te leggen in haar park zodat ze er wat aan went, maar da's dus niet echt een succes. Iemand tips toevallig? Eens ik ga werken kan ik mn vrouw moeilijk 12u aan een stuk met nen draagdoek laten lopen :p

Terug
Bovenaan