Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Groot gelijk. Niks mis met om te schakelen als het te zwaar is. Wij geven 's avonds moedermelk via de fles omdat ze dan altijd heel lang en veel aan de borst wilt hangen. Ik heb ook poeder in huis gehaald als backup. Ik probeer de vrouw wat rust te gunnen, want ze wilt precies haarzelf wat wegcijferen.
Ja ik vind het vervelendste in heel de situatie dat mijn vrouw gewoon voeding geeft, uurtje slaapt int beste geval en dan weer mag gaan aanleggen. Ik ververs ze wel, breng ze, etc, maar ge kunt der moeilijk een uur op zitten kijken ook natuurlijk :unsure: kunt als vent ni echt veel doen

Zij moet natuurlijk zèlf aanvoelen wat haalbaar is zowel fysiek als emotioneel, maar ik heb altijd borstvoeding met melkpoeder gecombineerd. Als je partner zou beslissen om bvb net voor ze gaat slapen 10 minuten de borst te geven en dan een flesje erachteraan en hetzelfde 's middags zodat ze tenminste een dutje kan doen, is dat OOK helemaal ok!

Hier was het motto "elke mililiter is winst!"

Ja ik vind het vervelendste in heel de situatie dat mijn vrouw gewoon voeding geeft, uurtje slaapt int beste geval en dan weer mag gaan aanleggen. Ik ververs ze wel, breng ze, etc, maar ge kunt der moeilijk een uur op zitten kijken ook natuurlijk :unsure: kunt als vent ni echt veel doen
Ik denk dat elke vader dat gevoel herkent. Die eerste maanden is die voeding zo overheersend dat je er wat bij loopt. Maar geloof mij, tijden veranderen :p

Dat is ook. Wij slapen dan apart, dus ik krijg 's nachts niks mee, maar gisteren heb ik de vrouw op bevel naar bed gestuurd in de middag en dan mijn plan getrokken. Op zich hebben we niet te klagen (klopt op hout), maar het blijft zwaar met die borstvoeding. Dus ja, ik probeer wat in het weekend over te pakken zover ik kan.

Die van ons begint nu wel meer de tut te vragen, maar goed, als het helpt...

Dat is ook. Wij slapen dan apart, dus ik krijg 's nachts niks mee, maar gisteren heb ik de vrouw op bevel naar bed gestuurd in de middag en dan mijn plan getrokken. Op zich hebben we niet te klagen (klopt op hout), maar het blijft zwaar met die borstvoeding. Dus ja, ik probeer wat in het weekend over te pakken zover ik kan.

Die van ons begint nu wel meer de tut te vragen, maar goed, als het helpt...
Wij zitten hier met ene van net geen 4 weken oud. Ik probeer mijn vriendin ook wel aan te sporen om wat te slapen overdag als het kan. Het valt bij ons eigenlijk wel heel erg goed mee qua nachten en kunnen slapen, maar dat zal ook niet blijven duren.

Zijn er hier die na een tijd zijn beginnen afkolven zodat de papa een aantal voedingen kan overnemen? Rond welke leeftijd zijn jullie hiermee begonnen?

Wij zitten hier met ene van net geen 4 weken oud. Ik probeer mijn vriendin ook wel aan te sporen om wat te slapen overdag als het kan. Het valt bij ons eigenlijk wel heel erg goed mee qua nachten en kunnen slapen, maar dat zal ook niet blijven duren.

Zijn er hier die na een tijd zijn beginnen afkolven zodat de papa een aantal voedingen kan overnemen? Rond welke leeftijd zijn jullie hiermee begonnen?
Dat kolven zijn we bijna direct mee begonnen. Als uw vrouw stuwingen krijgt terwijl het geen voedingstijd is, moet je sowieso kolven he... Maar onze dochter kon de eerste 6 maanden niet van een flesje drinken, dus ik kon nog steeds niks overnemen qua voedingen...

Op welke manier laten jullie jullie kleuters boos zijn?
Mijn kereltje kan nogal explosief boos zijn en van ons mag hij geen speelgoed express op grond gooien, geen mensen kloppen en ook niet als een bezetene beginnen roepen. Gisteren vroeg hij wat hij dan wel mag doen als hij even heel boos is?
Ik wist niet zo direct een goed antwoord want eventjes terugtrekken op zijn kamertje helpt nog niet altijd goed.

Dat kolven zijn we bijna direct mee begonnen. Als uw vrouw stuwingen krijgt terwijl het geen voedingstijd is, moet je sowieso kolven he... Maar onze dochter kon de eerste 6 maanden niet van een flesje drinken, dus ik kon nog steeds niks overnemen qua voedingen...
Van stuwing heeft ze voor zover ik weet geen last meer. Nu kolft ze altijd wel een paar minuten af om de voormelk kwijt te zijn zodat de kleine zich minder verslikt.
Nuja, deze week geeft onze vroedvrouw wat meer uitleg rond kolven algemeen dus we zullen het dan wel horen.

Mijn kereltje kan nogal explosief boos zijn en van ons mag hij geen speelgoed express op grond gooien, geen mensen kloppen en ook niet als een bezetene beginnen roepen. Gisteren vroeg hij wat hij dan wel mag doen als hij even heel boos is?
Ik wist niet zo direct een goed antwoord want eventjes terugtrekken op zijn kamertje helpt nog niet altijd goed.
Onze dochter is nog te jong om zo'n vragen te stellen (wel een héél goeie vraag trouwens van uw zoontje!) maar ons "plan" is dat ze alles mag doen behalve bewust mensen/dieren/... pijn doen of dingen stuk maken. Dat roepen is verschrikkelijk irritant, maar uw zoontje heeft daar een heel goed punt in zijn vraag, wat moet hij dan doen? Kinderen zijn nu eenmaal niet in staat om alle woede/boosheid/agressie/... weg te redeneren en als ze het niet mogen uiten krijg je imo een recipe for disaster.
Wat je bvb wel kan zeggen is dat hij mag roepen in een kussen. Of als je afgelegen woont, dat hij even naar buiten mag (onafhankelijk van het weer dan...) en daar mag roepen ofzo.

Je moet voor jezelf mentaal maar eens voorstellen dat mensen op dezelfde manier zouden reageren bij andere emoties. Je komt vrolijk toe op het werk omdat je een goed weekend gehad hebt "Hey! niet lachen!". Dan besef je wel hoe raar het is dat wij als maatschappij kinderen pushen om boosheid en verdriet gewoon te onderdrukken...

Roepen/schetteren mag ze buiten op de "regenboogmat" doen. Sorry buurman.
Als ze even over haar toeren is en niks mee aan te vangen: timeout in een hoekje aan het raam. "Kijk maar even naar de vogeltjes en als je terug kalm bent mag je een knuffel komen vragen. "

Zelf op een kalme manier uitleggen wat er verwacht wordt helpt ook wel, al is dat niet altijd even makkelijk

Hier krijgt ze ook te horen dat ze niet met spullen mag gooien en "we bijten/slaan niet!".
Best idd alternatieven geven, want de onze slaat of krabt zichzelf soms als het TE explosief is. Ze mag bvb wel in een kussen of knuffelbeest bijten of gillen, stampvoeten mag ook, ik geef zelf soms aan dat ik eventjes weg ga "omdat het voor mama eventjes te veel is" zodat ze ziet dat efkes jezelf afzonderen ook helemaal oké is.

Als het nog niet te ver is gegaan maar de frustraties beginnen te borrelen, vraag ik ook soms "kan mama iets doen om jou te helpen?" En nadien bespreek ik het soms ook genre: "is het al wat rustiger in je hoofdje nu? Kan ik iets doen voor jou?" En dan komen soms dingen als "je moet de radio uit doen" of "ik wil K3 luisteren".

Morgen nog eens op controle met ons kleintje. Ondanks dat ze het heel goed doet, ben ik daar toch altijd een beetje zenuwachtig voor.

De laatste dagen heeft ze het wat moeilijker, knorrig, huilerig en 's morgens lijkt ze nog moe als we haar uit bed halen.

De 3de schooldag vandaag. 't Loopt toch niet zoals indertijd met onze dochter. Iedere ochtend moeten ze ons kleine kereltje van mama trekken terwijl hij groot verdriet heeft.

Dochter verlangt dan weer heel het weekend tot het weer maandag is. Klas! YAAAAAASSSSSS!

Als mijn dochter het uithangt zetten we haar resoluut neer op haar poep tegen de muur of op de mat en dan zie je meteen aan dat beteuterd gezichtje dat ze wéét dat ze stout is. Na een paar minuten pakken we haar dan op en is ze poeslief.

Voor even.

Kinderen zijn nu eenmaal niet in staat om alle woede/boosheid/agressie/... weg te redeneren en als ze het niet mogen uiten krijg je imo een recipe for disaster.
Wat je bvb wel kan zeggen is dat hij mag roepen in een kussen. Of als je afgelegen woont, dat hij even naar buiten mag (onafhankelijk van het weer dan...) en daar mag roepen ofzo.

Roepen/schetteren mag ze buiten op de "regenboogmat" doen. Sorry buurman.
Als ze even over haar toeren is en niks mee aan te vangen: timeout in een hoekje aan het raam. "Kijk maar even naar de vogeltjes en als je terug kalm bent mag je een knuffel komen vragen. "

Zelf op een kalme manier uitleggen wat er verwacht wordt helpt ook wel, al is dat niet altijd even makkelijk

Best idd alternatieven geven, want de onze slaat of krabt zichzelf soms als het TE explosief is. Ze mag bvb wel in een kussen of knuffelbeest bijten of gillen, stampvoeten mag ook, ik geef zelf soms aan dat ik eventjes weg ga "omdat het voor mama eventjes te veel is" zodat ze ziet dat efkes jezelf afzonderen ook helemaal oké is.

Als het nog niet te ver is gegaan maar de frustraties beginnen te borrelen, vraag ik ook soms "kan mama iets doen om jou te helpen?" En nadien bespreek ik het soms ook genre: "is het al wat rustiger in je hoofdje nu? Kan ik iets doen voor jou?" En dan komen soms dingen als "je moet de radio uit doen" of "ik wil K3 luisteren"

Merci voor de tips!

Het buiten roepen is eigenlijk wel een optie, ik was ook aan het denken om misschien eens te kijken als buiten wat gaan voetballen of zo ook kan helpen. Of in de kelder wat gaan timmeren.

En het nadien over babbelen probeer ik ook te doen, dat lukt ook al beter dan een paar maanden geleden.

Kameraden, net terug van de gynaecoloog. Leverwaarden zijn gestegen dus morgenavond binnen voor de preinductie en dan geboorte, desnoods met keizersnede, op woensdag.

Allez, scary shit in het kort.

De eerste nacht is de kans kennelijk groot dat er weinig gebeurt dus ik overweeg om thuis te slapen (ik slaap daar toch niet en ook omdat we een hond hebben) met de Anderzijds, wat als natuurlijk de bevalling start, dan ben ik 20 minuten van het ziekenhuis. Wat denken de ervaringsexperts?

Kameraden, net terug van de gynaecoloog. Leverwaarden zijn gestegen dus morgenavond binnen voor de preinductie en dan geboorte, desnoods met keizersnede, op woensdag.

De eerste nacht is de kans kennelijk groot dat er weinig gebeurt dus ik overweeg om thuis te slapen (ik slaap daar toch niet en ook omdat we een hond hebben) met de Anderzijds, wat als natuurlijk de bevalling start, dan ben ik 20 minuten van het ziekenhuis. Wat denken de ervaringsexperts?
Ik moest 's avonds binnen, rond 2u kreeg ik het eerste rondje weeën opwekkers. Dat werkte goed om weeën op te wekken maar daar bleef het dan ook bij. :unsure:
Rond 9u, toen de papa kwam binnen gekuierd, brak mijn water. Om 19u, na een 2de rondje weeën opwekkers "in de hoop het proces toch wel te versnellen" heeft de vroedvrouw hem weggestuurd om ne pita te gaan eten en met de hond te gaan wandelen. "want 't zal waarschijnlijk niet voor vandaag zijn, meneer!" En om 2u 's nachts spoedkeizersnede want al 24u weeën en ik bleef op 7cm steken.

Dus....puur anekdotisch... Leg uw pitageld maar al klaar. :unsure:

Neenee, vraag vooral wat ZIJ wil. Dit klinkt misschien stom, maar ik moest hem er echt niet bij hebben die eerste 24u. Ik was volledig gefixeerd op mijn ademhaling, die weeën dragen,.. dat alles en iedereen gewoon moest oprotten en stoppen met mij lastig te vallen. Bij de geboorte was hij dan diegene die huid-op-huid deed terwijl ze mij oplapten en dat vond hij fenomenaal!
In zou eerder iets afspreken genre: "ik ga thuisblijven, maar zodra je mij stuurt of belt, ben ik er! Beloofd!"
Maar dan moet je wel het type zijn dat er op 30 minuten staat en niet het type dat dan eerst nog een koffietje moet drinken, doucheke pakt, kakske doet,... : Unsure:

Ik zou sowieso blijven. Hier is het een spoedkeizersnede geworden, een uur voor de geplande keizersnede. De moment dat die beslissing genomen wordt, is die 20 minuten nooit genoeg om er te raken. En frankly, uw vrouw wil u daar op de moment dat eender welke beslissing genomen wordt.

Waarom het risico lopen? Ik zou liever iemand zoeken om eens op de hond te passen dan om er niet te zijn als je vrouw echt naar je aant zoeken is. 20 minuten kan een eeuwigheid zijn éh als je echt wacht op iemand. Ik zou gewoon overnachten iig.

Terug
Bovenaan