Proficiat, nu nog de dochter.Vandaag al 5x op potje en geen enkel accidentje. Ik had niet verwacht dat het zo vlot ging gaan eigenlijk!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Proficiat, nu nog de dochter.Vandaag al 5x op potje en geen enkel accidentje. Ik had niet verwacht dat het zo vlot ging gaan eigenlijk!
Bij ons hebben ze net bibs aangeraden. Onze dochter van 3, 3jaar zitten tutten met bibs en alles is toch goed in ordeVan Bibs zou ik wegblijven of alle soorten tutjes die ronder zijn. Ze zijn idd beter voor de zuigreflex
Kan voor vervorming van de kaak en tanden zorgen met spraakgebrek tot gevolg.
Althans dat werd mij verteld door verschillende tandartsen.

Hier exact hetzelfde, maar het gaat uiteindelijk wel overMijn persoonlijke ervaring: je gaat weken/maanden zoeken naar een oplossing en niks vinden dat consistent lijkt te werken. Heel frustrerend.
Nu, het kan altijd dat je het wondermiddel vindt he, maar hier is het er nooit gekomen...
Maar volgens mij niet door alle middeltjes dat we geprobeerd hebben maar gewoon uit zichzelf omdat ze groeit.Bij ons hebben ze net bibs aangeraden. Onze dochter van 3, 3jaar zitten tutten met bibs en alles is toch goed in orde![]()
Nog altijd aan't wachten.Gisteren (uitzonderlijk, want normaal is het altijd op vrijdag) frietjes gegeten... maar nope, geen nieuws.
Vandaag laatste dag voor de uitgerekende datum, het kan eigenlijk voor elk moment zijn.
En zelfs nu dringt het nog steeds niet echt door dat er over enkele dagen een baby'tje in ons leven zal zijn![]()

Hier zat er een jaar tussen dagzindelijk en nachtzindelijk, die werd elke ochtend met zeiknatte luiers wakker... Tot ze af en toe wél droog bleef. En met af en toe bedoel ik echt extreem uitzonderlijk, niet 3-4 nachten na elkaar.Ondertussen dag 5 van potjestraining, al 2 dagen geen ongelukjes meer en zowel het potje thuis als onderweg lukt. En zowel nummer 1 als 2!
Hout vasthouden, maar ik had niet verwacht dat het zo vlot zou gaan. Nu wel geen idee hoe we ooit die nachten gaan doen.
Voor de nachten hebt ge nog wel tijd. Tenzij ze al vrij oud zijn 5+) is dat beter om niet te forceren en gewoon te wachten tot ze een droge pamper hebben x nachten achter elkaar.Ondertussen dag 5 van potjestraining, al 2 dagen geen ongelukjes meer en zowel het potje thuis als onderweg lukt. En zowel nummer 1 als 2!
Hout vasthouden, maar ik had niet verwacht dat het zo vlot zou gaan. Nu wel geen idee hoe we ooit die nachten gaan doen.
Ja, ze slaapt nu nog in een bed waar ze niet uit kanVoor de nachten hebt ge nog wel tijd. Tenzij ze al vrij oud zijn 5+) is dat beter om niet te forceren en gewoon te wachten tot ze een droge pamper hebben x nachten achter elkaar.
Fijn dat het zo vlot gaat voor jou! Hier was dat altijd een heel proces van 1,5 jaar :')
, dus dat is wat folteren om ze daar zonder pamper in te leggen he 
Wanneer ze dus meermaals een droge luier heeft bij het opstaan.Ja, ze slaapt nu nog in een bed waar ze niet uit kan, dus dat is wat folteren om ze daar zonder pamper in te leggen he
Maar lijkt me lastig in te schatten wanneer je daarmee echt kan beginnen.

Idem hier. Onze dochter gaat elk random kindje knuffelen en wuift naar iedereen (en alles) dat ze tegenkomt. Al veel toffe reacties gekregenMijn dochter is megasociaal. Die zegt enthousiast hallo tegen iedereen die ze tegenkomt. Zeer ontwapenend, zelfs de meest norse eurk begint ervan te glimlachen.

Welke leeftijd? Hier op 2,5 alles in een keer gedaan (werd ook zo aangeraden in de cursus) omdat ze vaak opstond met een droge pamper. Verrassend vlot gegaan met maar een handvol ongelukjes 's nachts. Gewoon eens proberen met een paar matrasbeschermers en lakens over elkaar. Dan kan je snel alles opruimen. Anderhalf uur ofzo voor het slapen het water beperken en uiteraard routine maken dat ze voor het slapen op het potje gaan.Ondertussen dag 5 van potjestraining, al 2 dagen geen ongelukjes meer en zowel het potje thuis als onderweg lukt. En zowel nummer 1 als 2!
19 maand, dus dat is nog wel een groot verschilWelke leeftijd? Hier op 2,5 alles in een keer gedaan (werd ook zo aangeraden in de cursus) omdat ze vaak opstond met een droge pamper.
Verrassend vlot gegaan met maar een handvol ongelukjes 's nachts. Gewoon eens proberen met een paar matrasbeschermers en lakens over elkaar.
Anderhalf uur ofzo voor het slapen het water beperken en uiteraard routine maken dat ze voor het slapen op het potje gaan.

Hehe, inderdaad. Hun blaas moet natuurlijk op punt staan om dat te kunnen. We gaan bij de jongste wellicht ook proberen wat vroeger te beginnen. Nu was dat rush rush omdat het moet voor de school. Ze gaat ook een voorbeeld hebben, dan zal dat sowieso nog vlotter gaan19 maand, dus dat is nog wel een groot verschil![]()

Hoe oud is ze?Dochter is eindelijk volledig vertrokken met naar voren kruipen, ervoor was het constant rond haar as draaien of in achteruit, gedaan met haar voetjes te bevrijden van onder kasten en zetel![]()