Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Van Bibs zou ik wegblijven of alle soorten tutjes die ronder zijn. Ze zijn idd beter voor de zuigreflex

Kan voor vervorming van de kaak en tanden zorgen met spraakgebrek tot gevolg.

Althans dat werd mij verteld door verschillende tandartsen.
Bij ons hebben ze net bibs aangeraden. Onze dochter van 3, 3jaar zitten tutten met bibs en alles is toch goed in orde :)

Mijn persoonlijke ervaring: je gaat weken/maanden zoeken naar een oplossing en niks vinden dat consistent lijkt te werken. Heel frustrerend.

Nu, het kan altijd dat je het wondermiddel vindt he, maar hier is het er nooit gekomen...
Hier exact hetzelfde, maar het gaat uiteindelijk wel over :) Maar volgens mij niet door alle middeltjes dat we geprobeerd hebben maar gewoon uit zichzelf omdat ze groeit.

Bij ons hebben ze net bibs aangeraden. Onze dochter van 3, 3jaar zitten tutten met bibs en alles is toch goed in orde :)

Ja heb het ook maar gehoord van andere mensen dus zelf geen ervaring van, des te beter dan.

Zal wss weer wel wat opgeblazen zijn zoals zoveel.

Gisteren (uitzonderlijk, want normaal is het altijd op vrijdag) frietjes gegeten... maar nope, geen nieuws.
Vandaag laatste dag voor de uitgerekende datum, het kan eigenlijk voor elk moment zijn.
En zelfs nu dringt het nog steeds niet echt door dat er over enkele dagen een baby'tje in ons leven zal zijn :unsure:
Nog altijd aan't wachten.
Elke dag de laptop aan het einde van de werkdag afsluiten en niet weten of ik die de volgende dag of pas na 3 weken weer zal openen :unsure:
Al zal ik tussendoor ook wel eens wat bijwerken.

Dinsdag 23/08 zou de bevalling sowieso in gang gezet worden ( = 10 dagen na uitgerekende datum)

Ondertussen dag 5 van potjestraining, al 2 dagen geen ongelukjes meer en zowel het potje thuis als onderweg lukt. En zowel nummer 1 als 2!

Hout vasthouden, maar ik had niet verwacht dat het zo vlot zou gaan. Nu wel geen idee hoe we ooit die nachten gaan doen.

Ondertussen dag 5 van potjestraining, al 2 dagen geen ongelukjes meer en zowel het potje thuis als onderweg lukt. En zowel nummer 1 als 2!

Hout vasthouden, maar ik had niet verwacht dat het zo vlot zou gaan. Nu wel geen idee hoe we ooit die nachten gaan doen.
Hier zat er een jaar tussen dagzindelijk en nachtzindelijk, die werd elke ochtend met zeiknatte luiers wakker... Tot ze af en toe wél droog bleef. En met af en toe bedoel ik echt extreem uitzonderlijk, niet 3-4 nachten na elkaar.
Dan gewoon een matrasbeschermer voor volwassenen gekocht in de zorgwinkel zodat de matras ècht wel voldoende beschermd zou zijn en terug "bloot" (enkel pyjamashirt aan, geen broek) en misschien 2x een ongelukje gehad?

Voor de nachten hebt ge nog wel tijd. Tenzij ze al vrij oud zijn 5+) is dat beter om niet te forceren en gewoon te wachten tot ze een droge pamper hebben x nachten achter elkaar.

Fijn dat het zo vlot gaat voor jou! Hier was dat altijd een heel proces van 1,5 jaar :')

Voor de nachten hebt ge nog wel tijd. Tenzij ze al vrij oud zijn 5+) is dat beter om niet te forceren en gewoon te wachten tot ze een droge pamper hebben x nachten achter elkaar.

Fijn dat het zo vlot gaat voor jou! Hier was dat altijd een heel proces van 1,5 jaar :')
Ja, ze slaapt nu nog in een bed waar ze niet uit kan :p, dus dat is wat folteren om ze daar zonder pamper in te leggen he :D
Maar lijkt me lastig in te schatten wanneer je daarmee echt kan beginnen.

Ja, ze slaapt nu nog in een bed waar ze niet uit kan :p, dus dat is wat folteren om ze daar zonder pamper in te leggen he :D
Maar lijkt me lastig in te schatten wanneer je daarmee echt kan beginnen.
Wanneer ze dus meermaals een droge luier heeft bij het opstaan. 😁

Normaal adviseren ze 3-4 droge nachten na elkaar of per week, hier was dat absoluut het geval niet. Eerder 3 op een maand. 🤪

Mijn dochter is megasociaal. Die zegt enthousiast hallo tegen iedereen die ze tegenkomt. Zeer ontwapenend, zelfs de meest norse eurk begint ervan te glimlachen.

Mijn dochter is megasociaal. Die zegt enthousiast hallo tegen iedereen die ze tegenkomt. Zeer ontwapenend, zelfs de meest norse eurk begint ervan te glimlachen.
Idem hier. Onze dochter gaat elk random kindje knuffelen en wuift naar iedereen (en alles) dat ze tegenkomt. Al veel toffe reacties gekregen :D

2 weken geleden zag ze haar eerste luchtballon waarbij je de mensen nog kon zien. Elk boekje waar nu een ballon in staat geeft ze aan hoe de ballon gevlogen is, en wuift ze nog eens :D

Welke leeftijd? Hier op 2,5 alles in een keer gedaan (werd ook zo aangeraden in de cursus) omdat ze vaak opstond met een droge pamper. Verrassend vlot gegaan met maar een handvol ongelukjes 's nachts. Gewoon eens proberen met een paar matrasbeschermers en lakens over elkaar. Dan kan je snel alles opruimen. Anderhalf uur ofzo voor het slapen het water beperken en uiteraard routine maken dat ze voor het slapen op het potje gaan.

Welke leeftijd? Hier op 2,5 alles in een keer gedaan (werd ook zo aangeraden in de cursus) omdat ze vaak opstond met een droge pamper.

Verrassend vlot gegaan met maar een handvol ongelukjes 's nachts. Gewoon eens proberen met een paar matrasbeschermers en lakens over elkaar.

Anderhalf uur ofzo voor het slapen het water beperken en uiteraard routine maken dat ze voor het slapen op het potje gaan.
19 maand, dus dat is nog wel een groot verschil :p

19 maand, dus dat is nog wel een groot verschil :p
Hehe, inderdaad. Hun blaas moet natuurlijk op punt staan om dat te kunnen. We gaan bij de jongste wellicht ook proberen wat vroeger te beginnen. Nu was dat rush rush omdat het moet voor de school. Ze gaat ook een voorbeeld hebben, dan zal dat sowieso nog vlotter gaan :smile:

Dochter nachtdroog aan 2, jongste zoon nachtdroog aan 6 en daarmee is voor mij alles gezegd. Je kan het niet forceren, gewoon hun eigen ritme geven.

Dochter is eindelijk volledig vertrokken met naar voren kruipen, ervoor was het constant rond haar as draaien of in achteruit, gedaan met haar voetjes te bevrijden van onder kasten en zetel :tongue:

Terug
Bovenaan