Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Blijft maar duren. Durft nu ook niet meer gaan slapen. Huilen en huilen "ik wil niet dromen". Pffft.
Ik weet niet hoe oud uw zoontje is en of het iets zou helpen, maar kan je bijvoorbeeld niet zeggen dat hij ook leuke dromen kan hebben? Bijvoorbeeld dromen over dingen die hij nog wil doen? Beetje om het negatieve dat rond zijn dromen hangt wat weg te nemen?

Ik weet niet hoe oud uw zoontje is en of het iets zou helpen, maar kan je bijvoorbeeld niet zeggen dat hij ook leuke dromen kan hebben? Bijvoorbeeld dromen over dingen die hij nog wil doen? Beetje om het negatieve dat rond zijn dromen hangt wat weg te nemen?

Hij wordt er volgende maand 4. En dat van die leuke dromen proberen we nu elke avond, voorlopig geen effect.

Blijft maar duren. Durft nu ook niet meer gaan slapen. Huilen en huilen "ik wil niet dromen". Pffft.
Hier heeft zo’n dromenvanger geholpen (Allez, het placebo effect veronderstel ik)
Maar dus de zoon zelf eentje laten uitkiezen, dat was toen in zo’n winkeltje van een pretpark zelfs en dan heeft hij er nog een eigen figuurtje extra ingehangen.

Wij hebben hier elke keer het gebeurde gezegd dat hij aan leuke dingen moest denken na een nachtmerrie. (In zijn geval kermis en ijsjes)
En dat zijn volgende droom dan daar over zou kunnen gaan.

Na een tijdje hielp dat af en toe wel.
Hij vertelde soms toch na een goede nacht dat hij het had toegepast…

Hij wordt er volgende maand 4. En dat van die leuke dromen proberen we nu elke avond, voorlopig geen effect.
Ik heb vandaag met mijn mannetje in zijn kamertje rond gelopen met een potje anti stoute dromen en monster poeder. 🤷
Dat helpt hier meestal wel, dan strooien we rond zijn bedje wat magisch poeder. Het is gewoon een leeg dagcrème potteke. Hij gelooft er wel in. (Bijna 3j)
Toen ik klein was had ik ook heel vaak nachtmerries en mijn papa kwam dan de boze dromen vangen, ik mocht dan kiezen waarover ik wel wou dromen en dan toverde hij die droom in mijn hoofd. Dat hielp ook wel. En ik heb daar nu heel warme herinneringen aan. 😊

Hier heeft zo’n dromenvanger geholpen (Allez, het placebo effect veronderstel ik)
Maar dus de zoon zelf eentje laten uitkiezen, dat was toen in zo’n winkeltje van een pretpark zelfs en dan heeft hij er nog een eigen figuurtje extra ingehangen.
Toen ik zwanger was heb ik even last gehad van enorm freaky, psychotische dromen. Uiteindelijk ben ik toen ook een dromenvanger gaan halen omdat niets hielp. 🙈

Hier sinds gisteren 15u25 ook terug vader geworden van ons Lilly, sowieso de laatste, tis een kleintje en een fijntje maar ze was direct vertrokken met de borstvoeding. Dat heeft ze van de papa. 😎

Ik vraag het voor een vriend die een boek schrijft, hoeveel tijd tussen geboorte en eerste keer terug volwaardige seks ?
Van meerdere factoren afhankelijk. Als je partner bvb geknipt is en niet eens kan plassen zonder gruwelijke pijnen te lijden.... Vs geplande keizersnede bvb. 🤷🏼

Hier na 3 weken denk ik? Maar echt met 0 initiatief van mijn kant uit, met om de 2u borstvoeding geven of kolven was van bil gaan echt het laatste op mijn 2dolijstje.

Tweede Moederdag* klaargezet, benieuwd wanneer mijn vrouw naar beneden komt.

Die van mei is de commerciële Moederdag voor de middenstand en die van vandaag is de échte.
Ik woon aan de kanten waar we de normale moederdag vieren, maar ik ga als ik mijn schoonmoeder straks zie haar toch ook een gelukkige hemelvaart wensen. 😎

Ons jongste heeft de slechte gewoonte om vanaf zijn middelvinger te tellen, dan wijsvinger erbij en dan de duim, voor 4 gaat het naar middelvinger andere hand en dan zo verder.

Gisteren zaten we op resto en hij had ver genoeg. Mama vroeg om nog 1 stukje te eten. "Ok mama, nog 1 stukje" zei hij en zat daar voor heel het resto met zijn fuckyouvinger omhoog. :lol:

Zindelijkheidstraining begonnen. Half uur ver, 2 ongelukjes :p
Wij zijn ook op die leeftijd begonnen (anderhalf toch ongeveer, niet?) En het meest efficiënt was alles bloot, met een rokje of jurkje boven. Zodra ze iets van stof voelde, liet ze de sluizen open.
We ruimden ook samen de plasjes op, blijft ze ook betrokken met de gevolgen. (Gewoon "oepsie, dat was niet in het potje hè? Help je even schoonmaken?" En geen bestraffende manier natuurlijk)

Zindelijkheidstraining begonnen. Half uur ver, 2 ongelukjes :p
Succes!
Binnenkort leuke momentjes midden in een drukke winkel "papa ik moet Pipi doennnnnn" en ze trekt al alles omlaag om te kunnen plassen waarna jij met haar in de hand snel snel op zoek gaat naar de dichtstbijzijnde toilet. (of boom 🤪)

Hoe is het nu eigenlijk met je dochter als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Laatst waren er enkele testen toch niet zo goed uitgevallen dacht ik?
Hopelijk ondertussen al beter nieuws gekregen.

Succes!
Binnenkort leuke momentjes midden in een drukke winkel "papa ik moet Pipi doennnnnn" en ze trekt al alles omlaag om te kunnen plassen waarna jij met haar in de hand snel snel op zoek gaat naar de dichtstbijzijnde toilet. (of boom 🤪)

Hoe is het nu eigenlijk met je dochter als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Laatst waren er enkele testen toch niet zo goed uitgevallen dacht ik?
Hopelijk ondertussen al beter nieuws gekregen.
Nog eens bij de kinderarts extra gepolst, en haar antwoord was:
"We zien tegenwoordig veel kindjes met te weinig antilichamen, we denken dat er iets mis is met het labo".
Ik vond dat een raar antwoord, want imo stuur je dan ook wat samples naar andere labo's om dubbel te verifiëren... In normale omstandigheden, sure, maar na 2 jaar baby's die opgroeien in abnormale hygiënische situatie (Corona...) Zou ik toch dubbelchecken of je niet toevallig een neveneffect aan het zien bent.
Nu zal het dus afwachten zijn tot volgende bloedafname voor we meer weten...

Halve dag verder. 5 plasjes en 5 ongelukjes verder 50% slaagkans dus, al zijn de plasjes in het potje duidelijk kleiner van volume :D

Edit: 6x potje! En de laatste keer met duidelijk aangeven en proberen onderbroekje uit te doen!

Edit 2: en ongelukje 6!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan