Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

AAAARRRGGHHHH!
Ik heb hier precies een puber in huis vandaag! Brullen, krijsen, janken, stampvoeten, JAAA-HAAAAA!
IK ZEI NEE!

En nog het scala tussen met deuren gooien en wegrennen, haar goesting doen gelijk een echte diva!

En dan lees je dit...🙄

Blijf bij je kind in de buurt en wacht tot de boosheid afneemt -> excuse me, madam de pedagoge, ik heb mezelf bewust verwijderd uit de buurt van mijn kind zodat mijn boosheid het niet zou overnemen! 😡

Morgen is een nieuwe dag... Adem in...adem uit.... En overleef! Allebei! Dag per dag!

AAAARRRGGHHHH!
Ik heb hier precies een puber in huis vandaag! Brullen, krijsen, janken, stampvoeten, JAAA-HAAAAA!
IK ZEI NEE!

En nog het scala tussen met deuren gooien en wegrennen, haar goesting doen gelijk een echte diva!

En dan lees je dit...🙄

Blijf bij je kind in de buurt en wacht tot de boosheid afneemt -> excuse me, madam de pedagoge, ik heb mezelf bewust verwijderd uit de buurt van mijn kind zodat mijn boosheid het niet zou overnemen! 😡

Morgen is een nieuwe dag... Adem in...adem uit.... En overleef! Allebei! Dag per dag!
Hier een week 'verlof' met 2 4jarigen. De onze en zijn nichtje. De dagen aant aftellen...

Koop u maar al een krabberke om vogelkak af te krabben. Hier wordt dat door kauwen gebruikt als basis om te komen schijten.
En dan natuurlijk de kleine (ja, dan is het de kleine) die "PAPAAAAAA, PAPAAAAAAAAAA KAKA OP DE SCHOMMEL" voor heel de wijk brult.
En papa maar krabben... Rotbeesten
Ik heb er hier redelijk rap vogelpinnen op gezet. Werkt voortreffelijk: nu schijten ze de schommel van de buren vol.

AAAARRRGGHHHH!
IK ZEI NEE!

En dan lees je dit...🙄

Hier hebben we met therapeute voor de oudste een overzicht gemaakt met “goede” manieren waarop hij zijn boosheid kan ventileren (in plaats van slaan op zijn zus of gooien met speelgoed bijvoorbeeld). Daar is ook eentje bij waarbij hij zich ff afzondert in “zijn” plekje (bij mij thuis is dat een zetel in zijn kamer). Ik weet niet of dat nog “in de buurt” is volgens die pedagoge. Maar het helpt hem in elk geval om tot rust te komen en daarna wel te kunnen vertellen wat er in hem omgaat.
De kleinste is waarschijnlijk een verloren zaak maar als we ons kunnen focussen op 1 van de 2 is dat toch al kans op 50%. :unsure:

Wij hebben dat ook gedaan toen onze dochter die leeftijd had (was voor mijn vaderdag). En zoals gebruikelijk bij dat soort dingen, krijg je dan wel een opmerking als "amai, tis de papa!". Ik blijf dat bizar vinden hoe weinig mannen zich bezig lijken te houden met hun kinderen...
Het was exact hetzelfde bij ehbo-cursus voor baby's, peuterspeelpunt, ziekenhuisbezoeken, ... ik lijk precies altijd de enige man die mee gaat.

Was bij ons babymassage en baby-spa na elkaar en zowel dochter als ikzelf heb daar echt van genoten eigenlijk. Die babyspa was ze eerst wat onwennig in, maar na een minuutje of 5 leek ze dat toch leuk te vinden.
Het leven is nog meer stereotype dan je soms zou verwachten, zeker qua kinderen en hun ouders. Hoeveel collega's die ik wel niet heb die blijkbaar geen hol aantrekken van dagdagelijkse taken/opvoeding van de kinderen. Ik lijk soms wel de enigste die op tijd moet vertrekken om kinderen te gaan halen, naar school brengen, oudercontact, doktersafspraak, of wat dan ook. Als er dan eens over gepraat wordt hoor je heel veel dat de mama maar al die taken op zich neemt. Heb dat nooit gesnapt. Bij ons is er een mooi evenwicht tussen alles in de opvoeding en de dagdagelijkse zaken die bij de kinderen komt kijken. Veel momenten zou ik zelfs niet willen missen.

Deze zomer een aantal weken alleen thuis met de zonen terwijl mijn vrouw gaat werken, niets zaliger dan deze quality time.

Laatst bewerkt:
Een vraag die ik hier even kom stellen:
wij zitten inmiddels aan de laatste dagen van de zwangerschap (uitgerekend zaterdag 13/08 :unsure: )
Mijn vriendin is al gestopt met werken (moederschapsrust)
Ik heb recht op 15 dagen vaderschapsverlof, deze heb ik ook in mijn teller staan en kan ik aanvragen.

Stel nu dat mijn vriendin vannacht/morgenvroeg aangeeft dat we naar het ziekenhuis moeten en op vrijdag zal bevallen.
Waaronder valt donderdag dan voor mij?
Is dat al een dag vaderschapsverlof?
Is dat een gewone dag verlof? (al maakt dat eigenlijk weinig verschil met vaderschapsverlof, maar je mag vaderschapsverlof pas opnemen vanaf de geboorte... heb ik toch gehoord)
Of valt dat nog onder iets anders?

Ik zou het al gewoon aanvragen als verlof, maar mijn vriendin vindt dat blijkbaar niet logisch.

Zijn er hier die dit weten of zelf hebben voorgehad?

Het leven is nog meer stereotype dan je soms zou verwachten, zeker qua kinderen en hun ouders. Hoeveel collega's die ik wel niet heb die blijkbaar geen hol aantrekken van dagdagelijkse taken/opvoeding van de kinderen. Ik lijk soms wel de enigste die op tijd moet vertrekken om kinderen te gaan halen, naar school brengen, oudercontact, doktersafspraak, of wat dan ook. Als er dan eens over gepraat wordt hoor je heel veel dat de mama maar al die taken op zich neemt. Heb dat nooit gesnapt. Bij ons is er een mooi evenwicht tussen alles in de opvoeding en de dagdagelijkse zaken die bij de kinderen komt kijken. Veel momenten zou ik zelfs niet willen missen.

Deze zomer een aantal weken alleen thuis met de zonen terwijl mijn vrouw gaat werken, niets zaliger dan deze quality time.
Hoeveel keer ik zo'n opmerkingen krijg: de kinderen in de douche steken? Moh, doe jij dat? Kinderen in bed steken? Moh, doet uw vrouw dat niet?
Ja, wij wisselen af en er is ook evenwicht. Ik weet heus hoe ik een kind moet douchen en in bed steken.

Neem ik de oudste mee naar de zwemles of naar de kapper, dokter of wat dan ook. 'Ah, zijde gij van dienst? Kon de vrouw niet?'

Onlangs op restaurant met vrienden, ik sta recht om de vleesjes van de kinderen te snijden. 'Olaaaaa, wa krijgen we nu?'

Of ik ben te modern, of ik omring mij met heel conservatieve mensen.

Ik verschiet eigenlijk beetje van dat het zo raar is in België dat de vader dingen doet met zijn kinderen. Eigenlijk mij nog nooit op gevallen in Londen of hier in ZA. Helft vd mannen dropt zijn kinderen af aan school, idem met de huishoudelijke taken, idem met sport. Als ik met mijn kinderen naar de barber ga zie ik veel "onbekende" vaders met hun kleine mannen.

Al mijn vrienden (inclu mijzelf) doen veel van die taken, hoort ook maar zo en toch leuk ook. Door mijn werk kan ik bvb niet veel mijn kinderen aar school brengen dus ik echt eens blij als ik eens dat kan doen.

Ik vind het normaal dat een man ook zorgtaken op zich neemt. Ik verschoon mijn dochter vaker dan mijn vrouw, ga ermee naar de winkel, zet haar af aan de crèche, steek haar regelmatig in bad en nadien in bed. Dat laatste doen we wel meestal samen, we maken daar een ritueel van door boekjes te lezen. Dat telt toch ook mee in het krijgen van een betere band met je kind, denk ik dan. Als je je daar geen hol van aantrekt en alle lasten en zorgen maar overlaat aan de vrouw ben je maar een luie vader.

Vandaag is onze dochter al een week oud. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vaderschap/band nog niet echt voel, maar dat zal nog wel komen.

Wat ik wel geleerd heb is dat je je zorgen maakt als ze hard weent, maar ook als ze niks anders doet dan slapen :unsure: . Vannacht heeft mijn vrouw haar moeten wakker maken voor de borst te geven, anders bleef ze slapen. Sindsdien wel, met een beetje tegenzin, wel de borst nog gehad, maar voor de rest doet ze niks anders dan slapen.

Hier was het gisteren terug controle (eind augustus uitgerekend).
Vorige week had de gynaecoloog gezegd dat er 1cm ontsluiting was.
Deze week niets :sop: gevolg, heel de avond beeld zonder klank van mijn vrouw omdat ze pissig loopt en ervan af wil zijn :help: Veel kunt ge niet doen, maar soit, wel kak natuurlijk.
Soit, nog 2 weken (hopelijk, minder mag ook :p)

Deze week niets :sop: gevolg, heel de avond beeld zonder klank van mijn vrouw omdat ze pissig loopt en ervan af wil zijn :help: Veel kunt ge niet doen, maar soit, wel kak natuurlijk.
Veel vrijen en wandelen :unsure:

Frieten gaan eten!!!!

Hier 2x frieten gegeten en allebei die nacht ter wereld gekomen :lol:

Hier zijn we stilletjes aan begonnen met praten over mogelijks een tweede kindje.. we zijn er nog niet helemaal uit.

Ik heb vooral "schrik" dat we nu eindelijk terug wat vrijheid krijgen maar met #2 is het toch een versnelling of 2-3 hoger

Hier zijn we stilletjes aan begonnen met praten over mogelijks een tweede kindje.. we zijn er nog niet helemaal uit.

Ik heb vooral "schrik" dat we nu eindelijk terug wat vrijheid krijgen maar met #2 is het toch een versnelling of 2-3 hoger
Toevallig nog met 2 mannen van bevriende koppels daarover gesproken. Die zeiden "denk maar niet dat een tweede kind 2 keer zo zwaar is, want het is eerder 10 keer zo zwaar" :unsure: .

Ik zal u laten weten hoe het is, over +- een maand staat #2 hier op de planning. Heb lang met dezelfde twijfels gezeten en voor mij hoefde het niet echt maar mijn vrouw wil heel graag een tweede dus ik ben een beetje overstag gegaan. Dat wil niet zeggen dat hij (een zoon deze keer dus) niet welkom is uiteraard maar ik duim wel voor een "makkelijke" baby.

edit: moet zeggen dat grote zus momenteel heel enthousiast is. Gaat al knuffeltjes leggen in het bedje voor haar babybroer en ze zegt dat "als de appeltjes vallen mijn babybroer komt" (zoals in een boekje gelezen)

Terug
Bovenaan