Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De zoon zit in een Spiderman fase. Hij kijkt graag naar spidey en zijn vriendjes op Disney.
Sinds een paar dagen speelt hij het geweldig schattig na. Hij zet zelf zijn denkbeeldig masker op, begint te lopen, springt, landt en gaat op zijn hurken zitten met zijn vingertjes op de grond in een stoere pose, kruipt dan de zetel op en zet dan zijn denkbeeldig masker af. Ondertussen zit hij dan ook in zichzelf te mompelen over de hulk en zwarte Spiderman.
😍

Een onverwacht leuke milestone blijkt het leren van de begrippen "hier" en "daar" :P
"Waar is jouw neus?"
"daar!" (wijst naar neus)
"WAAR???"
"DAAAAAR!"
"WAAAAAR?"
"DAAAAAAAAAAAAAR!!!!"

En dat kan je echt met bijna alles doen :D Ook het verstoppertje spelen eindigt nu meestal met een luide "HIIIIEEEEERRRR" :D

Over een week beginnen de kinders hier school O_O

Van een mijlpaal gesproken >.<

Vriendin begint ook een nieuwe job, dus het wordt een compleet nieuw weekschema.

Over een week beginnen de kinders hier school O_O

Van een mijlpaal gesproken >.<

Vriendin begint ook een nieuwe job, dus het wordt een compleet nieuw weekschema.
Hopelijk goed te combineren, de job met de meisjes?

Zal spannend worden idd! Zowel voor de ouders als de dochters!😄

Gisteren gestart met de echte zindelijkheidstraining (=geen pamper meer).
Gisteren 5x op de grond.

Vandaag kwam ze plots in volle paniek.
Kaka in het potje :clap:, hopelijk geen toevalstreffer :)

Een uur geleden is ze gestraft geweest omdat ze bleef weigeren om op te ruimen; geen verhaaltje voor het slapen gaan. Een van de weinige dingen waarmee we ze echt kunnen straffen.
Al is dat helaas ook een straf voor u als ouder, want het gezeur en gezaag dat dat met zich meebrengt. Ze is nu nog altijd aan het huilen omdat ze geen verhaal krijgt... :sop:

Een uur geleden is ze gestraft geweest omdat ze bleef weigeren om op te ruimen; geen verhaaltje voor het slapen gaan. Een van de weinige dingen waarmee we ze echt kunnen straffen.
Al is dat helaas ook een straf voor u als ouder, want het gezeur en gezaag dat dat met zich meebrengt. Ze is nu nog altijd aan het huilen omdat ze geen verhaal krijgt... :sop:

Straks komt ze verhaal halen.

Hoe oud is ze? Ik heb deze week (4.5j) voor het eerst de "hoe kan je het goedmaken?"- vraag gesteld.
Al huilend natuur "niet! 😭" Maar met wat hulp hebben we toch een compromis gevonden. Ze snapt het concept goedmaken wel, ze stond er voor open dus die gaan we wel verder uitproberen.

Hoe oud is ze? Ik heb deze week (4.5j) voor het eerst de "hoe kan je het goedmaken?"- vraag gesteld.
Al huilend natuur "niet! 😭" Maar met wat hulp hebben we toch een compromis gevonden. Ze snapt het concept goedmaken wel, ze stond er voor open dus die gaan we wel verder uitproberen.
3 jaar en drie kwart. We hebben ze wat laten razen, want wat je dan ook zegt of doet, het helpt toch niet. Als ze dan begint te vragen achter papaaaaa of mamaaa dan zeggen we dat we komen als ze tien tellen stil kan zijn. Dat fungeert dan als een soort van (extra) kalmeermoment. Gezegd dat ze vandaag geen verhaal krijgt; ze heeft kansen genoeg gehad, maar dat we morgen opnieuw beginnen en als ze dan flink is, ik dan met alle plezier reilang verhaal wil vertellen. Ze moest ook sorry zeggen voor haar gedrag. Dan uitgelegd dat ik eventjes in de gang bleef wachten.

Dat van dat goedmaken lijkt me een goede tip. Nu is ze er mss nog wat jong voor, maar deze ga ik zeker onthouden. :smile:

https://www.instagram.com/tv/Cb2v4Eyr7sI/

Interessante post op instagram (lijkt van een ted-talk ofzo te komen).
Mja, ik wil best geloven dat het extremum dat zij aanhaalt van een ouderwetse "behaviorist" over liefde en aandacht ontzeggen schadelijk is. Maar dat lijkt me dan ook iets dat nu als ouderwets en schadelijk wordt gezien.

De opvoeding die onze ouders ons hebben gegeven meteen linken aan het aantal depressies vandaag de dag (in het hypercompetitieve Amerikaanse systeem btw), zeggen dat als we dit kunnen goedtrekken we in een utopie terechtkomen, en er een triest muziekje bij afspelen...ik heb eerder de indruk dat ik naar een reclamespot voor die vrouw haar boek aan het kijken ben tbh.

Mja, ik wil best geloven dat het extremum dat zij aanhaalt van een ouderwetse "behaviorist" over liefde en aandacht ontzeggen schadelijk is. Maar dat lijkt me dan ook iets dat nu als ouderwets en schadelijk wordt gezien.

De opvoeding die onze ouders ons hebben gegeven meteen linken aan het aantal depressies vandaag de dag (in het hypercompetitieve Amerikaanse systeem btw), zeggen dat als we dit kunnen goedtrekken we in een utopie terechtkomen, en er een triest muziekje bij afspelen...ik heb eerder de indruk dat ik naar een reclamespot voor die vrouw haar boek aan het kijken ben tbh.
Die laatste paar zinnen ("er zou geen oorlog zijn...") dat is inderdaad er over.
Maar bvb de Ferber slaaptraining wordt nog altijd overal als de ideale manier beschreven he. En ik denk wel degelijk dat het aantal depressies te linken is aan de opvoeding als kind, zowat alle kinderpsychiaters bevestigen dat ook he...

Hadden jullie dat ook dat voor jullie ouder werden je de opvoeding van je kinderen zo rooskleurig inzag?

Ik ging de perfect papa worden van welopgevoede kindjes, kindjes waar je mee kon praten en die voor rede vatbaar waren. Die nooit lastig deden, want lastig zijn is vermoeiend! En iedereen ging mij prijzen en mijn geheimen vragen hoe ik het toch maar deed.

myself to that person:

79a9b378b993926caff9ffeee271f91b.gif

Die laatste paar zinnen ("er zou geen oorlog zijn...") dat is inderdaad er over.
Maar bvb de Ferber slaaptraining wordt nog altijd overal als de ideale manier beschreven he. En ik denk wel degelijk dat het aantal depressies te linken is aan de opvoeding als kind, zowat alle kinderpsychiaters bevestigen dat ook he...
Correlatie is geen causaliteit. Lijkt me ook straf dat kinderpsychiaters dat zo zonder nuance kunnen bevestigen bij volwassenen :unsure:

on a side note: met de oudste maak ik vorderingen! We kunnen praten, en hij briest niet meer als ie naar bed moet! progress :love:

Terug
Bovenaan