Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We hebben ook altijd Pampers genomen. Mijn vrouw had schrik dat de goedkopere merken zouden leiden tot meer uitslag en minder comfort bij de dochter. We houden de promo's soms wel in de gaten, maar niet continu. Aangezien we stilaan met de zindelijkheidstraining beginnen valt die kost hopelijk snel weg.

Nog 2 weken te gaan en hij zou moeten arriveren :fingerguns:
Ondertussen begint mijn madam echt wel te flippen, die heeft dit weekend nieuwe wimpers laten zetten zodat haar mascara niet zou uitlopen bij de bevalling. Ik laat het maar gebeuren
Ondertussen heb ik nog nooit zoveel het huis opgekuist en meubels in elkaar gezet als de laatste maanden.
Nu rest nog enkel de vraag: herbruikbare luiers of niet
Bij ons nog net iets langer (uitgerekend 13/08)

Wij hebben ook al alles klaargezet, voor zover dat mogelijk was.
Verhuis zal ergens in september zijn, dus de echte kamer wordt daar pas ingericht.
Nu nog even overbruggen in het kleine huisje van mijn vriendin.
Gisteren ook al de Isofix geïnstalleerd en de Maxi Cosy al een paar keer in- en uitgehaald.
Dat die gewoonte er al inzit.

Wasbare luiers ooit over getwijfeld, vooral vanwege de crèche die we toen op het oog hadden.
Uiteindelijk nooit een optie geweest vanwege geen plaats in die crèche en voor wegwerpluiers gekozen.
Is toch ook minder werk.

In promo al heel wat pakken luiers gekocht, merk Pampers (we volgen promo's in't algemeen wel goed op :unsure: )
Prijs valt dan echt wel mee (ik dacht 0,11 of 0,12 per luier. Kleine maat natuurlijk. Grotere zijn iets duurder, maar die hebben we nog niet gekocht)
Nu maar hopen dat ze daar geen uitslag ofzo van krijgt en we alsnog een ander merk moeten gaan zoeken 😵‍💫

Op de crèche bij ons gebruiken ze alleen maar merk Kruidvat.
Ik heb herbruikbare luiers gebruikt en de eerste maanden wegwerpbare. Ons kind zijn billen had geen voorkeur voor een bepaald merk gelukkig.
Sommige merken gaven eerder sneller een lek dan andere merken ('s nachts).

Bij ons nog net iets langer (uitgerekend 13/08)

Wij hebben ook al alles klaargezet, voor zover dat mogelijk was.
Verhuis zal ergens in september zijn, dus de echte kamer wordt daar pas ingericht.
Nu nog even overbruggen in het kleine huisje van mijn vriendin.
Gisteren ook al de Isofix geïnstalleerd en de Maxi Cosy al een paar keer in- en uitgehaald.
Dat die gewoonte er al inzit.

Wasbare luiers ooit over getwijfeld, vooral vanwege de crèche die we toen op het oog hadden.
Uiteindelijk nooit een optie geweest vanwege geen plaats in die crèche en voor wegwerpluiers gekozen.
Is toch ook minder werk.

In promo al heel wat pakken luiers gekocht, merk Pampers (we volgen promo's in't algemeen wel goed op :unsure: )
Prijs valt dan echt wel mee (ik dacht 0,11 of 0,12 per luier. Kleine maat natuurlijk. Grotere zijn iets duurder, maar die hebben we nog niet gekocht)
Nu maar hopen dat ze daar geen uitslag ofzo van krijgt en we alsnog een ander merk moeten gaan zoeken 😵‍💫
Juist,
Nooit aan gedacht om te zien of de onthaalmoeder daar in wil mee gaan. En een andere creche kiezen is geen optie want alles is hier volzet.
We hebben plaats bij een onthaalmoeder die open is van 7u30 tot 17u30. Behalve de vrijdag, want dan gaat die dicht om 16u.
O ja, woensdag ook gesloten. En weet je wat, alle schoolvakanties ook gesloten.
Maar bij de dame in kwestie hebben we wel een goed gevoel, gelukkig.
We hebben pas volgend jaar plaats elders.

Ondertussen ook eens proberen te achterhalen hoeveel we terug betaald krijgen van de bevalling. Ziekenhuis zegt dat ik het aan de mutualiteit moet vragen. De mutualiteit zegt dat ik het aan de hospitalisatieverzekering moet vragen. De hospitalisatieverzekering zegt dat ik eerst moet vragen aan de mutualiteit waar zij in tussen komen. Die zeggen dat het afhankelijk is van de kamer en de toeslagen.
Voor t gemak gewoon de grootste kamer gekozen aangezien ik dan de eerste nacht mag bijslapen op een zetelbed.
Bij een gewone 1 persoonskamer rollen ze daar dan een bed binnen en ik heb de indruk dat er dan geen kat meer kan passeren.
O ja, er is maar 1 nacht inbegrepen voor de vader. Dus als ik meer dan 1 nacht in dat zetelbed wil slapen is het 80€ per nacht, niet terugbetaald , maar daar is gelukkig dat goor ontbijt in inbegrepen. Dat wordt dus over en terug met de fiets.

Juist,
Nooit aan gedacht om te zien of de onthaalmoeder daar in wil mee gaan. En een andere creche kiezen is geen optie want alles is hier volzet.
We hebben plaats bij een onthaalmoeder die open is van 7u30 tot 17u30. Behalve de vrijdag, want dan gaat die dicht om 16u.
O ja, woensdag ook gesloten. En weet je wat, alle schoolvakanties ook gesloten.
Maar bij de dame in kwestie hebben we .
Wij hadden er ook zo ene als optie, die was in haar gat gebeten toen we zeiden dat zoveel verlof hebben voor ons inhaalbaar was :rolleyes: "dat is gewoon een beetje plannen en dan lukt het wel"

Uiteindelijk een crèche geworden op 3km die van 6u30 tot 18u30 open is met twee weken sluit in de zomer en een week tussen kerst en nieuw :)

Laatste maand is hier ook ingegaan. Vorig weekend de kinderkamer behangen en het bedje ineengevezen, we zijn rond met het werk :D nu vrijaf gekregen tot de kleine er is :p

Nog 2 weken te gaan en hij zou moeten arriveren :fingerguns:
Ondertussen begint mijn madam echt wel te flippen, die heeft dit weekend nieuwe wimpers laten zetten zodat haar mascara niet zou uitlopen bij de bevalling.

*Slowly backing away*
Nu rest nog enkel de vraag: herbruikbare luiers of niet
Direct vanin de materniteit mee beginnen, dan ben je ook niets anders gewend! De vroedvrouw die haar haar eerste luier had aangedaan, had zelf wasbaar geluierd dus was geen probleem. Meerdere vroedvrouwen zijn nadien bij ons op de kamer komen kijken naar mijn stash "want we zien die nooit op materniteit, de meeste wachten tot ze terug thuis zijn en zo raken we er ook niet mee vertrouwd".

Eigenlijk enkel gezeik over gekregen van mensen die er nog nooit van gehoord hadden/mee gewerkt hadden. No surprise there... 🤷🏼

kostenbesparing-wasbare-luiers.jpg

Misschien helpt dit bij het maken van je keuze, misschien ook niet.
Berekening wasbaar klopt niet aangezien er geen verkoop van 2dehands mee wordt gerekend. Heeft me op 2.5j 300-400 euro gekost uiteindelijk (met aftrek premie 100 euro van de gemeente + verkoop van de luiers) aan Luiers en waskosten.

Wat is tegenwoordig de place to be om babyspullen te verkopen?
We hebben hier nog heel wat moois staan (STOKKE park-bed, Aerosleep matrassen , buggy enz enz)

Volgens mij is dat iets puur mentaals, om toch een gevoel te krijgen van voorbereid te zijn :D .
Want zoiets stelt niets voor uiteindelijk.
Toen we voor de eerste keren moesten babysitten op mijn metekind en de isofix basis in de gang gedropt kregen, wisten we toch ook van toeten noch blazen...
Naar de crèche gereden vlakbij zodat daar een verzorgster (nope, lukte haar ook niet) ons kon helpen... Uiteindelijk 4-5 ouders op de parking moeten aanspreken eer iemand die fucking isofixbrol erin kreeg! (7-8j geleden).

Wat is tegenwoordig de place to be om babyspullen te verkopen?
We hebben hier nog heel wat moois staan (STOKKE park-bed, Aerosleep matrassen , buggy enz enz)
BG / 2ehands / Facebook Marketplace . Een goede opslagplaats en tijd zijn uw vrienden tussen de dpd koeriers die je spullen komen afhalen na betaling van een luttele 2 cent

Terug
Bovenaan