Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Een dom blondje gaat een café binnen en vraagt of ze de telefoon mag gebruiken om te bellen naar haar moeder. De cafébaas neemt ze mee naar achter.

Zegt hij: 'zet u maar op uw knieën', terwijl hij zijn broek laat zakken.
'Alé, voor wat hoort wat, ge weet wat u te doen staat hé'.

Het dom blondje pakt zijne piet vast en zegt: 'Hallo mama?!'
Ga ik toch niet naar mijn tienjarige nichtje sturen hoor. 😀

Wij gaan naar capfun vakantiepark. Een week in een caravan for kids en komt op €1300. Ik vond dit al redelijk duur maar denk niet dat er in de zomer heel veel goedkoop te boeken valt.

Hoe leg je aan een 3jarige uit waarom mama soms bloedt aan het muisje. Toch moeilijk om zoiets uitgelegd te krijgen

Hoe leg je aan een 3jarige uit waarom mama soms bloedt aan het muisje. Toch moeilijk om zoiets uitgelegd te krijgen
Als een mama en een papa elkaar graag zien, dan geeft de papa een zaadje uit zijn buik aan een eitje in mama's buik en daar kan een baby'tje van komen. Als er geen baby'tje komt, dan gaat het piepkleine eitje van mama's buik er terug uit, met wat bloed, maar dat doet GEEN pijn bij mama.

Dat was mijn uitleg.

Ik heb voor augustus nog een weekend een huisje geboekt in La Clusure (Tellin). 200 euro met lakens en handdoeken inbegrepen. Toen m’n zoon foto’s van de rivier zag waar kinderen dammen in bouwden, was hij verkocht.

Het bloed van mama is net als het ei van de kipjes. Als er geen nazaten komen, dan komt er een ei en bij mama bloed. Mama is sterk en moet daarom niet huilen.

Ik ben hier slecht in.

Als een mama en een papa elkaar graag zien, dan geeft de papa een zaadje uit zijn buik aan een eitje in mama's buik en daar kan een baby'tje van komen. Als er geen baby'tje komt, dan gaat het piepkleine eitje van mama's buik er terug uit, met wat bloed, maar dat doet GEEN pijn bij mama.

Dat was mijn uitleg.
Amaai toch ook al moeilijke uitleg:p!
Hier gaat ze dan zeggen neen toch niet nog een baby 😁

Dat was mijn uitleg.
Mijn uitleg:

"Vraag maar aan mama".

:coolbrows:

Dochter al twee dagen (heel) warm voorhoofd, maar temperatuur pakken via de poep geeft 36,5-37 aan. In haar oor weldegelijk 38+. Ze doet ook wel vrij normaal, drinkt en eet goed en slaapt haar nachten door, maar ze heeft wel een eindeloze loopneus.
Eerste gedacht zou zijn dat ze haar 3e tandje zou krijgen (recent 2e erdoor gekomen), maar we voelen toch nog niks.

Bekende situatie?

Pediater met verlof, de pediater die ons aangeraden werd tijdens haar verlof is ook met verlof. Gucci.

Laatst bewerkt:
Dochter al twee dagen (heel) warm voorhoofd, maar temperatuur pakken via de poep geeft 36,5-37 aan. In haar oor weldegelijk 38+. Ze doet ook wel vrij normaal, drinkt en eet goed en slaapt haar nachten door, maar ze heeft wel een eindeloze loopneus.
Eerste gedacht zou zijn dat ze haar 3e tandje zou krijgen (recent 2e erdoor gekomen), maar we voelen toch nog niks.

Bekende situatie?

Pediater met verlof, de pediater die ons aangeraden werd tijdens haar verlof is ook met verlof. Gucci.
Hoe oud is ze?
Wij gaan hier altijd van de rectale temperatuur uit.
Goed eten, drinken en slapen zijn allemaal positieve signalen! Als het enkel loopneus is weer ik niet als ze veel gaan doen. 🤷

Wordt morgen 11 maanden.
Nee, maar goed, gisteren in de creche is wel 39.5 gemeten (en daarna thuis 38.5), daarmee dat we de pediater toch op z'n minst wilden verwittigen. Nu is de rectale temperatuur wel goed, maar voorhoofd blijft wel warm voelen. Dermee. :)

@LessThanJake, zolang ze normaal eet/drinkt/speelt/slaapt zou ik mij nog geen zorgen maken. Als de temp (via poep is denk ik correcter) blijft stijgen, en de koorts gaat niet weg met perdolan en nurofen, dan best dokter.

Dat gezegd zijnde, met een <1 jarige kunt ge imo beter ne keer teveel dan te weinig naar de dokter gaan. Dus als u dat gerust stelt, gewoon gaan. Kan gewoon de / een huisarts zijn hè.

Zoon (4j) heeft gisteren op een speeltuin een ongeluk tegengekomen. Zijn been is onder de wip gekomen met de rest van zijn gewicht er bovenop: scheenbeen en kuitbeen gebroken.

Gisteren geopereerd en normaal mag hij na de middag naar huis.

Hij zit in het gips tot halverwege zijn dijbeen en mag er voorlopig 6 weken niet op steunen.

Het worden interessante dagen :crazy:. Hopelijk kan hij zich nog een beetje bezighouden

Dat was mijn uitleg.
Chance dat het geen pijn doet bij u in ieder geval :p zelfde uitleg hier, behalve het pijn stuk dus.

Terug
Bovenaan