Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

IMG-20220713-WA0007.jpg

Of de dochter het leuk vindt op speelpleinwerking? Kweetet gelijk nie.... 🤣
Normaal is die altijd redelijk proper.
Sinds ze naar de speelpleinwerking gaat is dit een dagelijks tafereel! 🙈😁

Hoe komt het dat de fruitpap vs groentenpap verschillen in gewicht dat jullie kinderen eten?
Omdat er in de fruitpap meer calorieën zitten per gram? #Non-Parent
Elk kind lijkt zijn eigen voorkeur te hebben maar in de patatjes zitten een pak meer calorieën dan de fruitpap.

Op fruitpap alleen gaan ze niet goed groeien. Alles moet erin!
En komt er dan ook in een heel scala aan geuren en kleuren terug uit 😅

Zo een mooie lach gekregen deze ochtend (en eigenlijk 9/10 dagen) bij het uit het bedje halen ^^

De dochter was al op kipfilets aan het knabbelen aan 6 maand. 😬
gisteren (net geen 5 maand dus) eens een stukje brood gegeven aan de dochter als test.
Oh y, daar was ze zot op ^^
We gaan ergens Augustus beginnen met stukjes na overleg met de lactatiedeskundige.

gisteren (net geen 5 maand dus) eens een stukje brood gegeven aan de dochter als test.
We gaan ergens Augustus beginnen met stukjes na overleg met de lactatiedeskundige.
Honest opinion:
Gewoon doen. De kans is groot dat ze in het begin niks lijken te eten, maar dat betert wel.
Hier heeft dat een enorm effect gehad op haar ontwikkeling van fijne motoriek, en voorlopig (18 maand) nog steeds een goeie eter.
En het is gewoon veel relaxter om samen te kunnen eten ipv de ene die de kleine pap moet geven terwijl de andere eet en dan afwisselen.

Onze dochter is haar al aan het klaarmaken voor de komst van haar broer. Ik moest daarnet even op haar buik wrijven want ze heeft ook een baby in haar buik zoals mama. En popje moet onder haar dekentje in de buggy liggen want ze is een beetje moe. En die heeft "inie minie teentjes en vingers". En popje krijgt af en toe ook een zoentje en een tutje
:love:

Langs de andere kant heeft ze ook al een paar keer gezegd "dat dat wél mag van mijn babybroer" :unsure:

Lees je eens in wat rapley betreft, heel veel nuttige tips!

Hier at ze de eerste maanden mss 20-40gr vaste voeding per dag maar op die manier, dus moesten we van de pediater wél papkes beginnen geven.
Rapley wordt normaal gecombineerd met borstvoeding waardoor papkes geven niet nodig is. Maar die was bij mij al gestopt 😟
Voordeel is dat ze zo echt pure smaken leren verkennen. Ook hun fijne motoriek wordt geoefend en idd een pak minder stress en gehaast aan tafel op die manier. 😇

Landal is goedkoper, wel. Maar Center Parcs heeft meestal wel een fraaie Aquamundo zwemparadijs. Inderdaad duur in hoogseizoen en allicht veel te druk.

Landal Coldenhove begin juli was alleszins heel rustig en 350 voor een week relatief goedkoop. Maar zwembad was niet de moeite, als je wat oudere kinderen hebt.
Wij liggen aan €2000+ voor 7 dagen centerparcs. Dan moeten we nog eten en drinken.

M'n vrouw zegt dan: ja maar ja, ik heb wel een premium cottage geboekt hé.
Al is het een grote villa, 't is te veel.

Wij liggen aan €2000+ voor 7 dagen centerparcs. Dan moeten we nog eten en drinken.

Als je Center Parcs goed op voorhand boekt, heb je al minstens de vroegboekkorting + vaak genoeg dat er acties zijn zoals de bungalowrace en de waanzinnige woensdagen (en ook altijd eens de prijs nakijken op de .nl/.fr/.de-site) om de prijs te drukken. Zo doe ik het toch.

Als je Center Parcs goed op voorhand boekt, heb je al minstens de vroegboekkorting + vaak genoeg dat er acties zijn zoals de bungalowrace en de waanzinnige woensdagen (en ook altijd eens de prijs nakijken op de .nl/.fr/.de-site) om de prijs te drukken. Zo doe ik het toch.
En zoals ik paar posts geleden al zei ook rekening houden met de vakanties. Ik ken een koppel dat nu in een cp in Duitsland zit voor een week voor 1200€ ook in een premium. Maar buiten het noorden van Duitsland zijn er daar weinig regio's al in schoolverlof. Dat drukt de prijzen ook.
Voor Duitsland zijn de eerste weken van juli interessant. Voor Nederland ook de eerste weken van juli of de laatste weken van augustus. Vakanties zijn daar geen 2 maanden zoals bij ons en in regio's (Noord/midden/zuid). Dus daar beetje rekening mee houden kan ook heel wat schelen.

Geen idee met hoeveel personen je gaat, maar voor dat bedrag heb je echt wel leukere dingen.

7 Dagen Disneyworld Orlando voor 3: 2628€
Dan betaal ik er nog graag de vliegkosten bij hoor :p

Nu, ik vind dat ook gewoon duur trouwens ze. Maar ik vind dan vooral dat Centerparcs zwaar overpriced is. Ik vind pakweg 1000€ meer betalen voor een week disney world echt niet veel extra tov een week center parcs (wat niet wegneemt dat beide onbetaalbaar gaan zijn voor heel veel gezinnen).

Nu, de kaarten worden wel wat anders geschud als je met meer dan 3 gaat natuurlijk.

Geen idee met hoeveel personen je gaat, maar voor dat bedrag heb je echt wel leukere dingen.
2 volwassenen en 2 kinderen (2,5 en 5 jaar)

7 Dagen Disneyworld Orlando voor 3: 2628€
Dan betaal ik er nog graag de vliegkosten bij hoor :p
't Is goed hé. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik volgend jaar een all-in wil doen. 'Ja, we gaan ons blauw betalen'.

Juist, nu doen we dat niet hé. En ik moet nog zelf mijn boodschappen doen en eten maken.

Het is nu zo. De verdere reacties graag in de aard van: 'SUPERLEUK DAAR!' 'WOW, DAT IS NIET VEEL GELD VOOR HETGEEN JE DAAR ALLEMAAL KRIJGT'.
Dank u. :headshake:

2 volwassenen en 2 kinderen (2,5 en 5 jaar)

't Is goed hé. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik volgend jaar een all-in wil doen. 'Ja, we gaan ons blauw betalen'.

Juist, nu doen we dat niet hé. En ik moet nog zelf mijn boodschappen doen en eten maken.

Het is nu zo. De verdere reacties graag in de aard van: 'SUPERLEUK DAAR!' 'WOW, DAT IS NIET VEEL GELD VOOR HETGEEN JE DAAR ALLEMAAL KRIJGT'.
Dank u. :headshake:
Naar welke CenterParcs trekken jullie? Dat ik oprecht kan zijn (of tips kan geven ;) )

Voor de volgende keer: babybox-link - Via de Nl variant op MamaBaas zijn er altijd mooie kortingen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Lees je eens in wat rapley betreft, heel veel nuttige tips!

Hier at ze de eerste maanden mss 20-40gr vaste voeding per dag maar op die manier, dus moesten we van de pediater wél papkes beginnen geven.
Rapley wordt normaal gecombineerd met borstvoeding waardoor papkes geven niet nodig is. Maar die was bij mij al gestopt 😟
Voordeel is dat ze zo echt pure smaken leren verkennen. Ook hun fijne motoriek wordt geoefend en idd een pak minder stress en gehaast aan tafel op die manier. 😇
We zijn op de hoogte van de Rapley methode, en we waren dat van plan na het te zien bij mijn petekind + haar zusjes.
Nu met het laag zitten op de curves (ook al is dat zeker niet iets om u op vast te pinnen) gaan we het bespreken met de lactatiedeskundige bij onze volgende afspraak.
De dochter kan allesinds nog niet zelfstandig rechtop zitten dus nog niet meteen aan de orde.

Erperheide. Ik vrees dat dat langs de kanten is waar ze 'lange hamburger' zeggen tegen een frikandel.
Dat park is nostalgie voor mij, veel geweest als kind.

Pas vernieuwde huisjes en speeltuintjes, een binnenspeeltuin (wel zelf nog niet binnen geweest) en een mooie Aqua Mundo, met een nieuw gedeelte, een water play house. Uw kindjes gaan zich daar rot amuseren.

Terug
Bovenaan