Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We merken dat het best lastig is om juist speelgoed te vinden nu. Ze speelt graag met Playmobil nu, maar ze steekt dat af en toe nog in haar mond en die stukjes zijn veel te klein natuurlijk...
Ze loopt qua fijne motoriek voor, dus moeten op zoek naar speelgoed voor 2-3 jarigen, maar dan ook weer niet zo klein dat het gevaarlijk is... Niet makkelijk.

Nu hebben we rijgkralen, maar geen idee hoe lang ze dat boeiend gaat vinden...
Hoe oud is ze nu weer?

Wat hier tss 12-18 maand de toppers waren: haar houten Nijntjesloopkar.

Boeken, boeken, boeken en boeken!

Insteekpuzzels

Wasmand met water in en daar badspeelgoed in.

Hoe oud is ze nu weer?

Wat hier tss 12-18 maand de toppers waren: haar houten Nijntjesloopkar.

Boeken, boeken, boeken en boeken!

Insteekpuzzels

Wasmand met water in en daar badspeelgoed in.
18 maand.
Loopwagentje hebben we ook (iets heel soortgelijk :p).

En inderdaad boeken he, maar 27x per dag hetzelfde prentje bekijken is voor ons weer niet de leukste bezigheid meer :p

Het Kinetisch Zand vind ze met momenten heel leuk. En we hebben van die plushen pompoms waar ze ook nog wel veel mee speelt. Maar soms merk je dat ze uitdaging zoekt (vandaar dat ze met Playmobil speelt, daar zitten veel kleine dingen in die ze ergens kan op/in/aan hangen) en daar zit de moeilijkheid voor mij. Iets vinden dat ze uitdagend genoeg vindt, maar waarbij je er ook weer niet continu op moet letten dat ze niet stikken...

Weet er eigenlijk iemand waarom kinderen op die leeftijd zo enorm graag in boeken kijken? Het is nu niet dat wij zelf zo'n grote lezers zijn, dus na-apen is het zeker niet

18 maand.

En inderdaad boeken he, maar 27x per dag hetzelfde prentje bekijken is voor ons weer niet de leukste bezigheid meer :p

Het Kinetisch Zand vind ze met momenten heel leuk. En we hebben van die plushen pompoms waar ze ook nog wel veel mee speelt. Maar soms merk je dat ze uitdaging zoekt (vandaar dat ze met Playmobil speelt, daar zitten veel kleine dingen in die ze ergens kan op/in/aan hangen) en daar zit de moeilijkheid voor mij. Iets vinden dat ze uitdagend genoeg vindt, maar waarbij je er ook weer niet continu op moet letten dat ze niet stikken...

Weet er eigenlijk iemand waarom kinderen op die leeftijd zo enorm graag in boeken kijken? Het is nu niet dat wij zelf zo'n grote lezers zijn, dus na-apen is het zeker niet
Efkes door mijn foto's gescrold: op die leeftijd kreeg ze van ons ook haar eerste houten blokkendoos

En heb ik blijkbaar ook een muziekdoos gevuld voor haar: triangel, xylofoon, bandjes met belletjes aan, een echte trommel (zonder de stok!!!! 😁)

Haar eerste keukentje met theeserviesje etc werd aangeboden en ze kreeg ook de regenboog van grimms die dan werd uitgebreid met poppetjes, andere planken,...

Maar vooral water: kommen, wasmanden, zwembadjes,.. zie ik talrijk passeren op mijn foto's 😁

18 maand.

Wij hadden zo een boekje waar knopen, ritsen,veters,velcro,... in zaten dat vond hij wel leuk.
De magnetische dieren van smartmax , een ballenbad, keukengerief, stempels, zo van die Russische plastieken matroesjka poppetjes vond en vindt hij nog steeds leuk.
En muzikale kartonnen boekjes van het Kruidvat, die bladzijden kon hij al snel zelf goed omslaan en ook zelf op de geluidknoppen duwen.
Oh ja en een vormenstoof

Rond die tijd kreeg ze ook haar eerste pop. We zijn "groene jongens" dus dat was een duur gevalleke (een zonnekindpop).

Betaalbaarder én even leuk/zacht zijn rubens barn dolls! Met een paar outfits oefende ze haar fijne motoriek door kleertjes te wisselen ook.

Wij hadden zo een boekje waar knopen, ritsen,veters,velcro,... in zaten dat vond hij wel leuk.
De magnetische dieren van smartmax , een ballenbad, keukengerief, stempels, zo van die Russische plastieken matroesjka poppetjes vond en vindt hij nog steeds leuk.
En muzikale kartonnen boekjes van het Kruidvat, die bladzijden kon hij al snel zelf goed omslaan en ook zelf op de geluidknoppen duwen.
Oh ja en een vormenstoof
Woon jij hier ofzo? :P
Wij hebben letterlijk alles dat je opsomt. Die smartmax is wel goed, maar dat is ze ondertussen wat beu (speelt ze ook al wel lang mee). Die boeken van Kruidvat (die met muziekinstrumenten ligt hier) zijn wel super. Ook de flapjes boeken.

Misschien wel eens op zoek gaan naar zo'n boek met knoppen en ritsen etc, want daar is ze aan haar eigen kleren wel zot van.
Edit: Maar ook daar weer... Mevrouw zit hier momenteel naast mij zelf haar slaapzak los en vast te doen, zonder probleem. Drukknoppen en velcro kan ze ook zelf. Maar gewone knopen nog niet, denk ik.

Zintuigelijke ontwikkeling, het gevoel en de geur (en smaak…) van boeken trekt aan ook omdat ouders al eens voorlezen en dat dus bekend is als leuk, veilig. Baby Squid had de catalogus van Mother Care van mijn 1 jaar tot die echt uit elkaar viel. Mijn vader heeft dat ding zó vaak geplakt.

Woon jij hier ofzo? :p
Wij hebben letterlijk alles dat je opsomt. Die smartmax is wel goed, maar dat is ze ondertussen wat beu (speelt ze ook al wel lang mee). Die boeken van Kruidvat (die met muziekinstrumenten ligt hier) zijn wel super. Ook de flapjes boeken.

Misschien wel eens op zoek gaan naar zo'n boek met knoppen en ritsen etc, want daar is ze aan haar eigen kleren wel zot van.
Edit: Maar ook daar weer... Mevrouw zit hier momenteel naast mij zelf haar slaapzak los en vast te doen, zonder probleem. Drukknoppen en velcro kan ze ook zelf. Maar gewone knopen nog niet, denk ik.
https://www.amazon.nl/WLGQ-Educatief-Speelgoed-Handgrepen-Leervaardigheden/dp/B09LRQZ8J7/ref=mp_s_a_1_2?crid=2B74WJBDY2UWF&keywords=speelgoed+knopen+ritsen&qid=1656697191&sprefix=speelgoed+knopen+ritsen,aps,139&sr=8-2 zoiets hebben wij.

Onze deed vanaf een jaar zijn slaapzak zelf aan en uit maar toch vond hij het nog leuk en uitdagend om met ritsen en knopen bezig te zijn.
Van VTech hadden we toen al dingen uit het toet toet gamma. Zoef zoef is met dieren dacht ik.
Regelmatig wisselen van speelgoed doet ook veel. Hier is hij pas terug actief beginnen spelen met dingen die hij al een half jaar niet meer bekeek maar nu speelt hij daar op een heel andere manier mee.

Oh en in de zeeman eens een autostuur gekocht wat je tegen het raam kan plakken. Met dan knopjes bij die geluid maken. Ook een hit normaal gezien.

We merken dat het best lastig is om juist speelgoed te vinden nu. Ze speelt graag met Playmobil nu, maar ze steekt dat af en toe nog in haar mond en die stukjes zijn veel te klein natuurlijk...
Ze loopt qua fijne motoriek voor, dus moeten op zoek naar speelgoed voor 2-3 jarigen, maar dan ook weer niet zo klein dat het gevaarlijk is... Niet makkelijk.

Nu hebben we rijgkralen, maar geen idee hoe lang ze dat boeiend gaat vinden...

Steekparels :)

Edit: ook leuk voor (fijne) motoriek:

Bekijk Joyage Egel voor Motorische Ontwikkeling Kinderen - Baby Speelgoed 0 jaar - Baby Speelgoed 1 jaar jongens en meisjes - Motorische ontwikkeling speelgoed motoriek - Baby speelgoed 6 maanden - Educatief speelgoed 0 1 2 3 jaar op: https://www.bol.com/nl/p/joyage-ege...0038094821?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bekijk lalaboom Activiteitenboom met elektronische geluiden Multi colour op: https://www.bol.com/nl/p/lalaboom-a...0112769511?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bij de boom kan je nog extra van die parels aankopen.

Edit 2: ahja, je hebt ook van die houten activiteit kubus. Ook wel leuk.

Laatst bewerkt:
Redelijk vlot in freiburg geraakt, 7u gedaan en 2x gestopt voor meneer. Op zich goede eerste dag zonder veel gevecht.

De ochtend is alvast een drama. Weekje zee toch minder stress 🤔

Dat is inderdaad het grote verschil met de eerste, daar denk je na over zo'n zaken, de kleinste speelt hier ook gewoon mee met de zaken van zijn broer 😁
Eerste kind: "oh nee, hij steekt speelgoed in zijn mond, dat is gevaarlijk"

Vanaf tweede kind: "oh nee, hij steekt speelgoed in zijn mond, sebiet is het ambras ze" :p

Bij een eerste heb je ook gewoon nog geen speelgoed in huis he.
Ja, maar dan ga je nadenken welk speelgoed is (niet) voor zijn leeftijd, welk speelgoed is 'educatief', ... Enfin zo was het bij ons toch. Bij de 2e speelt dan geen rol meer, want die grabbelt toch waar hij zin in heeft.

Eerste kind: "oh nee, hij steekt speelgoed in zijn mond, dat is gevaarlijk"

Vanaf tweede kind: "oh nee, hij steekt speelgoed in zijn mond, sebiet is het ambras ze"
Niet alle kinderen steken speelgoed in hun mond, hier heeft de peuter dat heel snel afgeleerd. Mogelijks ook door afkijkgedrag.

Mijn eerste post hier, trotse papa van een zoon van 3 weken nu.

Hij drinkt wel gemakkelijk 160ml in 1 voeding, en blijft dan soms nog vragen. Is dat normaal? :)
Proficiat! 160ml is best veel voor zo'n klein kindje. Ze hebben ook vaak zuigbehoefte en dat is niet hetzelfde als honger he... Maar best even raad vragen aan vroedvrouw/kinderarts/...

Terug
Bovenaan