Mulan
Well-known member
Dat stikkapot thuiskomen hoort er voor veel kinderen bij, ze gaat hier nu bijna 2j naar school en nog steeds 2x per week gehuil en gekrijs in de auto omdat ze overprikkeld is door school.T klein aapje is nu anderhalve week naar de kleuterklas aan het gaan.
Hij gaat graag, geen problemen. In het begin halve dagen en nu al enkele keren ganse dagen geprobeerd. Hij komt dan blij thuis, als ik vraag hoe het was op school vertelt hij alleen maar over leuke dingen. De juf geeft echter aan dat tijdens de ganse dagen hij toch regelmatig weent en het moeilijk heeft. Hij komt dan ook echt stikkapot thuis.
Als hij zelf zegt graag te gaan, zou ik me er weinig zorgen in maken.
Heeft hij iets mee van thuis als hij het moeilijk heeft zoals een doudou of zo? Hier gingen haar doekjes mee en zelfs nu zitten er nog in haar boekentas of jaszak voor als ze het nodig heeft, al is dat het laatste half jaar niet meer nodig precies.
Is hij verbaal genoeg om zelf te kiezen? Anders de keuze bij hem laten? Hier was de namiddag net haar favoriete moment want de kleuters mogen slapen in de klas en ze was samen met een jongetje de enige bij de juf dan..vond ze zalig!Is dat iets wat beter gaat naarmate hij vaker gaat en kan ik hem best ganse dagen laten gaan? Mits wat organisatie kan ik hem nog halve dagen laten gaan als hij daar nood aan heeft.

Kan er geslapen worden in de klas? Zoja zou ik dat zeker vragen aan de juf, is een rustmomentje weg van de prikkels voor velen.Hier thuis doet hij nog een middag slaapje als hij thuis komt van school, voordien in de crèche ging hij ganse dagen zonder middagdutje.