Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ge vergeet er de petterij bij te voegen die er tegenwoordig is als ze haar goesting niet mag doen.

"Neen lieveke, mama's bril mag je niet opeten."
Nee, je mag je lolly niet in je haar smeren.
Nee, je mag niet op onze hond spuwen.
Nee, een pen dient niet om in je neus te steken.

etc...

Ze vraagt het wel altijd als ze niet zeker is of het mag :)

Onze kleuters zijn niet snel bang, maar ze hebben sadistische trekjes overgenomen van opa.
Zien ze een mier of een vlieg, dan moet dat beest zo snel mogelijk dood. In een split second staat hun schoen op een mier bijv.
Ook al zeg je 100x om dat niet te doen, ze leren het niet af.
En maar lachen en giechelen ondertussen... :unsure:

Dochter met de fiets afgehaald van school, helm uit, duwt ze die tegen mijn derrière.
"Mama, je hebt een "popotin"-poep!"
- een wat? Wat wil dat zeggen?
"De poep van een nijlpaard!"
(Hypopotame probeerde ze trouwens te zeggen)

Merci, kzienaaeukgeire! 😑
Popotin is informeel voor achterste. :wink:

Zullen waarschijnlijk dit boekje aan het lezen zijn:
550x415.jpg

Hier is onze dochter de laatste twee weken klaarwakker rond 05:15, echt de hel :unsure:
Ik laat ze meestal nog even zeuren, maar na een tijd wordt dat bleiten en dan is het tijd om op te staan. Ach ja, dan is het flesje drinken en papa kijkt tijdens het flesje geven dan nog maar even naar Tokyo Vice. :unsure:

Onze kleuters zijn niet snel bang, maar ze hebben sadistische trekjes overgenomen van opa.
Zien ze een mier of een vlieg, dan moet dat beest zo snel mogelijk dood. In een split second staat hun schoen op een mier bijv.
Ook al zeg je 100x om dat niet te doen, ze leren het niet af.
En maar lachen en giechelen ondertussen... :unsure:

Popotin is informeel voor achterste. :wink:

Zullen waarschijnlijk dit boekje aan het lezen zijn:
550x415.jpg
Mooooh, dat wist ik niet! Ze zei zelf dat het nijlpaard was! Dit boekje komt dus in haar boekenkast! 😍😍😍😍

's ochtends posts vlug overlopen kan rare hersenkronkels geven als je te vlug leest.
Ik zag al oneiros met een Kaercher hogedrukreiniger de neus van zijn kind te lijf gaan.
Zo erg is het nog niet, maar de hogedrukreiniger kan ik wel bij mijn ouders lenen, moest het toch nodig zijn. :unsure:

Het is als de dag van gisteren dat ik mijn dochter met een bang hartje achterliet in de peuterklas. Volgend jaar 3de kleuter en dan zitten we al met een communie.

Waar zit die rem ergens?

Daar was ik al bang voor.

Van de babyfase kon ik moeilijk genieten en keek ik uit naar wanneer ze iets groter zouden zijn. Nu ze groter zijn mis ik mijn baby's wel.
Mijn vrouw en ik waren héél lang content van 1 kind te hebben. Nu ze groter wordt begint mijn vrouw toch te twijfelen om voor een tweede te gaan. Maar ik weet het niet zo goed. Dat is terug 2-3 jaar extra op de rem gaan staan in het leven, mogelijk een kind dat helemaal niet doorslaapt (waar we nu wél - meestal - geluk mee hebben) en financieel is dat ook wat moeilijker. Anderzijds: onze dochter gaat dat wel leuk vinden, ze heeft er iets aan en ik heb dan toch weer mijn demografische plicht gedaan. :p

Mijn vrouw en ik waren héél lang content van 1 kind te hebben. Nu ze groter wordt begint mijn vrouw toch te twijfelen om voor een tweede te gaan. Maar ik weet het niet zo goed. Dat is terug 2-3 jaar extra op de rem gaan staan in het leven, mogelijk een kind dat helemaal niet doorslaapt (waar we nu wél - meestal - geluk mee hebben) en financieel is dat ook wat moeilijker. Anderzijds: onze dochter gaat dat wel leuk vinden, ze heeft er iets aan en ik heb dan toch weer mijn demografische plicht gedaan. :p
Ik dacht ook zo. Weer 2-3 jaar op de rem. Vrijheid helemaal door het raam, gooi daar vrije tijd en slaap ook maar bij. Hobby's en andere dromen on hold.

Maar de tijd gaat snel, die 2 jaar hebben gevlogen. En nu zou ik het absoluut niet anders willen. Een verrijking die met de dag beter en beter wordt.

Ik dacht ook zo. Weer 2-3 jaar op de rem. Vrijheid helemaal door het raam, gooi daar vrije tijd en slaap ook maar bij. Hobby's en andere dromen on hold.

Maar de tijd gaat snel, die 2 jaar hebben gevlogen. En nu zou ik het absoluut niet anders willen. Een verrijking die met de dag beter en beter wordt.
Een tweede kind zal ook wel anders zijn, omdat je minder moet liggen uitzoeken. Niet dat ieder kind hetzelfde is, maar je hebt al wat routine in de vingers.

Niet simpel he. Ik vind dat ook een moeilijke knoop om door te hakken.
Soms zie ik twee broertjes/zusjes mooi samen spelen en dan rammelen mijn eierstokken.
Toen zoonlief om 1u30 om mama begon te roepen vol drama zijn de eierstokken terug gaan liggen.

Goh, als, als, als. Onze jongste is ook totaal anders dan onze oudste en da’s niet altijd makkelijk, maar ze zijn nu 6 en 3,5 en dan begint dat toch te beteren vind ik (naar samenspelen en algemeen wat beter verstaan/luisteren).

Mijn zus en ik waren twintigers eer we normaal met elkaar konden omgaan :unsure:
Daarvoor water en vuur en vooral tijdens onze tienertijd oorlog van s morgens tot s avonds... 🙈
Dus mij krijg je niet overtuigd van de meerwaarde van broer of zus voor het kind zèlf. Mijn ex had dan weer de goeie kindertijd maar na de tienertijd ging het daar dan weer fout, dus die begreep wel dat een goeie band onderling ècht niet op genetica gebaseerd is.

Dit gezegd zijnde: na 2 zwangerschappen die het maar enkele maanden hebben gered én een kutzwangerschap én de eerste 2j ziekenhuis in en uit met haar, bleef er geen snippertje biologische klok meer over bij mij. Voordien wou ik er best wel 3. 😬

T klein aapje is nu anderhalve week naar de kleuterklas aan het gaan.
Hij gaat graag, geen problemen. In het begin halve dagen en nu al enkele keren ganse dagen geprobeerd. Hij komt dan blij thuis, als ik vraag hoe het was op school vertelt hij alleen maar over leuke dingen. De juf geeft echter aan dat tijdens de ganse dagen hij toch regelmatig weent en het moeilijk heeft. Hij komt dan ook echt stikkapot thuis.

Is dat iets wat beter gaat naarmate hij vaker gaat en kan ik hem best ganse dagen laten gaan? Mits wat organisatie kan ik hem nog halve dagen laten gaan als hij daar nood aan heeft.
Hier thuis doet hij nog een middag slaapje als hij thuis komt van school, voordien in de crèche ging hij ganse dagen zonder middagdutje.

Terug
Bovenaan