Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

En dan "Papa pakken" en dan sta je daar...

edit: ik denk dat de onze in dezelfde fase zit. Buggy is op goed geluk of ze er nog zin in heeft of niet. Alles zelf doen. Zelf de trap opklimmen bvb (blijft toch vies om zo'n kind van nog geen 1.5 jaar dat te laten doen).
Meestal is het leuk, maar soms vloek je ook wel eens ("ik wil zelf mijn soep met een lepel eten"...)
Wij geven ook soep, maar zonder lepel en gieten het in een beker met twee oren. Ze mag daar eerst wat brood in soppen en opeten en nadien drinkt ze van de beker.

Tja, we geven ze ook vaak een lepel of vork, maar ze vind het o-zo-leuk om het met haar handen te eten. En dan gaan die handjes naar ... haar hoofd. Wéér in bad.

Vorig weekend vrienden op babybezoek gehad, de moeder had een allergie en de kleine was ook al aan het kuchen. Enkele dagen later mijn partner ook aan het snotteren en nu dus onze pasgeboren baby ook verkouden… Blijf dan toch weg als je ziek bent verdomme.

Wat kan helpen op het kleintje het zo aangenaam mogelijk te maken? Temperatuur volgen we wel van kortbij op.

Vorig weekend vrienden op babybezoek gehad, de moeder had een allergie en de kleine was ook al aan het kuchen. Enkele dagen later mijn partner ook aan het snotteren en nu dus onze pasgeboren baby ook verkouden… Blijf dan toch weg als je ziek bent verdomme.

Wat kan helpen op het kleintje het zo aangenaam mogelijk te maken? Temperatuur volgen we wel van kortbij op.
Bed beetje schuin zetten (hoofdeinde omhoog). En spoelen, véél spoelen (met fysiologisch water).
En hopen dat het snel over gaat...

Ik snap ook nog steeds niet dat mensen met een lichte verkoudheid op bezoek gaan bij pasgeboren baby's. Je weet toch dat die dat veel erger gaan over pakken...

Bed beetje schuin zetten (hoofdeinde omhoog). En spoelen, véél spoelen (met fysiologisch water).
En hopen dat het snel over gaat...

Ik snap ook nog steeds niet dat mensen met een lichte verkoudheid op bezoek gaan bij pasgeboren baby's. Je weet toch dat die dat veel erger gaan over pakken...
Bedje staat al schuin.
Had ook gelezen dat er neussprays voor baby’s bestaan, dat je wel moet kijken dat deze zeker xylametozanine (ofzo iets) vrij zijn.
Ook de test met de ajuin wil ik vannacht een kans geven. Alsook fysiologisch water, maar dat vind ze helemaal niet leuk

Bedje staat al schuin.
Had ook gelezen dat er neussprays voor baby’s bestaan, dat je wel moet kijken dat deze zeker xylametozanine (ofzo iets) vrij zijn.
Ook de test met de ajuin wil ik vannacht een kans geven. Alsook fysiologisch water, maar dat vind ze helemaal niet leuk
Ajuin hebben wij geprobeerd maar haalde niks uit.
Dat water, ja dat is inderdaad niet fijn om te doen.

Ik vermoed dat ze vooral de nesivine baby afraden omdat dat inderdaad nogal "schadelijk" is. Dat zou eigenlijk een laatste reddingmiddel moeten zijn.

Dochter met de fiets afgehaald van school, helm uit, duwt ze die tegen mijn derrière.
"Mama, je hebt een "popotin"-poep!"
- een wat? Wat wil dat zeggen?
"De poep van een nijlpaard!"
(Hypopotame probeerde ze trouwens te zeggen)

Merci, kzienaaeukgeire! 😑

Laatst bewerkt:
Vandaag zag de dochter een spinnetje in de tuin. Zo eentje van het schattige type met lange pootjes. Vriendin is als de duivel voor spinnen en de dochter heeft het zo te zien ook al te pakken.

Ik spoor aan om samen het spinnetje te pakken en in het gras/zand te zetten.

stamp-text-mission-failed-inside-illustration-mission-failed-109044334.jpg

Vandaag zag de dochter een spinnetje in de tuin. Zo eentje van het schattige type met lange pootjes. Vriendin is als de duivel voor spinnen en de dochter heeft het zo te zien ook al te pakken.

Ik heb ook een fobie ervoor, was dan ook bang dat ze het gedrag van mij zou overnemen.... Eerste keer dat ze een (stevige tuin)spin zag: hysterisch gekrijs en dat mormel rende dan nog vlak naast haar. Haar papa zag duidelijk dat het NIET door mij kwam, ik bleef stil staan, geen gegil, geen geren.

Sindsdien ben ik badass mama die alle spinnen platmept... (Omdat we samen alleen nog maar exemplaren hebben gezien die kleiner dan 3cm zijn, bij grotere exemplaren is er geen badass meer te bespeuren in dit huis ...)

Neefje had deze week een kersenpit op hun oprit gevonden. "Ja, die kersenpit was aan het vliegen en toen kreeg die het te warm en kwam die bij ons rusten". Zijn mama "ik denk dat een vogel die kers heeft opgegeten en de pit heeft uitgekakt..." Even bedenkingstijd met een blik van walging wanneer hij beseft dat dat wel eens juist kan zijn. En dan...
"Nee."

Leuk discussiëren met kinderen :D

Ik heb ook een fobie ervoor, was dan ook bang dat ze het gedrag van mij zou overnemen.... Eerste keer dat ze een (stevige tuin)spin zag: hysterisch gekrijs en dat mormel rende dan nog vlak naast haar. Haar papa zag duidelijk dat het NIET door mij kwam, ik bleef stil staan, geen gegil, geen geren.

Sindsdien ben ik badass mama die alle spinnen platmept... (Omdat we samen alleen nog maar exemplaren hebben gezien die kleiner dan 3cm zijn, bij grotere exemplaren is er geen badass meer te bespeuren in dit huis ...)

Klanten zijn ah eten hoor ik plots gekrijs uit de bar, ik ga vlug gaan zien. Helft van mijn klanten op hun stoelen en wijzen naar een Sun spider.

Mijn 5j oude zoon is samen met mij en gaat er naast liggen en zegt "you silly guys, it's not dangerous it's just a spider. Een vrouw valt bijna ter plekke flauw :)

Ter illustratie

Ook gewoon opgepakt en buiten gezet.

Laatst bewerkt:

Gelukkig stoere zoon hier in huis, kleine spinnetjes doen me niets maar van die torren, motten of harige spinnen... Brrrr. Zoonlief vindt het geweldig om die te vangen en buiten te zetten oef.
Hij is zo buiten ook al een paar keer insecten gaan zoeken om fier in mijn gezicht te duwen maar na een paar luide gillen in zijn oor is hij ermee gestopt 👌

Dochter ziet daarnet een rups en hangt er vol bewondering boven om ze te bestuderen... Komt er een f*cking mier langsgekuierd -> dochter rent gillend weg. Een. 🐜... 😬
Soms is die badass tot de derde graad. En soms... Lijk ik zowat de stoerste mama ter wereld. Maar enkel naast haar helaas. :unsure:

Dochterlief lijkt niet enkel in een mama fase te belanden maar heeft misschien ook beginnende verlatingsangst :-(

In bedje leggen om te dutten of te slapen resulteert nu 1/2 in een hysterische bui. De huidige is nu al 45' aan de gang - ons koppig steenezeltje :headshake:

Klanten zijn ah eten hoor ik plots gekrijs uit de bar, ik ga vlug gaan zien. Helft van mijn klanten op hun stoelen en wijzen naar een Sun spider.

Mijn 5j oude zoon is samen met mij en gaat er naast liggen en zegt "you silly guys, it's not dangerous it's just a spider. Een vrouw valt bijna ter plekke flauw :)

Ter illustratie

Ook gewoon opgepakt en buiten gezet.
Zitten daar veel giftige spinnen? Da's de enige reden waarom ik er ni scheutig op zou zijn.
Die dingen die hier rondlopen, die zijn sowieso ni gevaarlijk dus die worden opgepakt en buiten gezet. Zowel door de mama als de papa. De oudste heeft daar wel schrik van, geen idee van waar dat komt.

Onze oudste heeft het ook zo niet met spinnen en consoorten, maar ik probeer hem dat rustig duidelijk te maken dat die niks doen.
De jongste ziet alle beestjes (groot en klein) graag en gaat aan de insectenhotels en bloemetjes op een centimeter van de bijtjes hangen met z'n neus :unsure:.

Terug
Bovenaan