Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Leggen ze in een (kleuter/lagere?) school dan echt uit dat we afstammen van Adem en Eva?
Ik ben zelf altijd naar een katholieke school gegaan maar kan me niet meer herinneren hoe letterlijk dat stuk uit de bijbel genomen werd.
Dat kan ik mij dus ook niet herinneren en ik denk niet dat ze daar echt op hameren in de meeste scholen. Maar bij kleuters is 'de juf vertelt het verhaal van Adam en Eva tijdens het wekelijks godsdienst momentje' al genoeg om te besluiten dat dat een juiste uitleg is over de wereld

Moesten ze daar hier mee afkomen dan zeg ik dat de juf fout is. Ze kwamen rond pasen ook af met ' bla bla bla jezus' Uhu dat is een verhaal dat sommige mensen geloven dat echt is, maar eigenlijk is dat hetzelfde als zaken op TV
Maar toch een beetje lastig als ge dat daarna opvolgt met 'maar morgen komt de paashaas!' :p

Na intake gesprek vorige week (ex, ik en psychologe) volgt vanavond eerste “sessie” voor onze zoon.
Hij verliest zich soms in “triviale” situaties en als we de aanleiding niet opgemerkt hebben, is het heel moeilijk door te dringen en hem daar uit te krijgen. Zijn eerste reactie is dan op elke vraag “neen”, dus in het ijle doorvragen over wat er scheelt of waarmee hij hulp nodig heeft, is dan vaak moeilijk.

Ik hoop dat ze hem dus wat tips kan aanleren om (gemakkelijker) aan te geven wat er in hem omgaat en misschien ook tips voor ons om er “ontvankelijker” voor te zijn of signalen beter te zien. Mogelijk is er ook een link met de scheiding dat zich bij hem op die manier soms uit en waar we misschien meer/anders over kunnen communiceren met hem. 🤞

Ik weet niet de leeftijd maar mijn neef had iets soortgelijk en die blokkeerde dan. Ipv te focussen op de oorzaak en daar proberen in te grijpen, denk ik dat je beter kan werken op hem uit die blokkage te halen. Dat is een beetje zoeken en signalen leren lezen (dat hij eigenlijk wel uit die blokkage wilt maar even niet meer weet hoe). Soms hebben ze dan even echt een afkoelingsmomentje nodig, soms helpt het om het straal te negeren en over iets anders te beginnen. Alleszins wel goed dat je de stap naar een psycholoog zet. Je zoon moet ook leren zélf er mee om te gaan.

Ik weet niet de leeftijd maar mijn neef had iets soortgelijk en die blokkeerde dan. Ipv te focussen op de oorzaak en daar proberen in te grijpen, denk ik dat je beter kan werken op hem uit die blokkage te halen. Dat is een beetje zoeken en signalen leren lezen (dat hij eigenlijk wel uit die blokkage wilt maar even niet meer weet hoe). Soms hebben ze dan even echt een afkoelingsmomentje nodig, soms helpt het om het straal te negeren en over iets anders te beginnen. Alleszins wel goed dat je de stap naar een psycholoog zet. Je zoon moet ook leren zélf er mee om te gaan.
Klopt helemaal met onze ervaringen; als we de aanleiding niet kennen, werkt het meestal beter om af te leiden of af te koelen. Als we het wel “zien gebeuren”, lukt het vaak om via een omweg er naar te vragen/hulp te bieden en dan komt hij wel los. Maar eens hij geblokkeerd zit (en weten niet waardoor) werkt het idd averechts om door te vragen naar het waarom.
Edit: Hij is net 6 geworden.

Onze dochter moet 3x per dag aerosolen. De crèche wilt dit over de middag niet doen omwille van corona maatregelen :crazy:
Ondertussen hebben ze wel de ganse dag onze dochter vast, geen mondmaskers nodig, etc.

Ik snap dat ze het waarschijnlijk te druk hebben maar wees dan eerlijk. Ah mijn vriendin gaat dan smiddags maar over en weer van haar werk...

Voor het eerst met ons drie op weekend vertrokken (naar de kust) was echt zeer aangenaam en voor herhaling vatbaar :) beetje wandelen, koffietjes gaan drinken. Meer moet dat niet zijn. Onze dochter ook zeer flink, geen problemen in de wagen, flink geslapen etc maar fucking hell, wat een volksverhuis :biglaugh:
Ik heb geen idee wat de standaard aanpak is in creches ivm aerosolen, maar ik kan goed begrijpen dat ze daar niet mee willen beginnen door tijdsgebrek (dat ze corona aanhalen is idd een beetje flauw). Ze moeten al zorg dragen voor 8 à 9 kinderen per persoon, dus aerosolen betekent indirect ook dat de zorg voor de andere kinderen minder is.

Vannacht de eerste nacht thuis, het kind heeft ocharme last van krampen. Misschien door de stress of door de overgang van de flesvoeding ginder naar die van ons. (Al hebben we wel hetzelfde merk en type aangehouden)

We merken wel op dat ze heel snel terug geeft, we proberen nu de luier al later te verversen na het flesje want als we dat meteen doen geeft ze al terug bij het opheffen vd beentjes.
Om die reden verversen wij altijd voor het eten en dan moesten we haar ook niet storen als ze na het eten in slaap viel.

Eetstoel-advies gevraagd.

Kleine meid kan nog niet zelfstandig zitten, maar geeft wel aan dat de Babybjorn-wipper niet recht genoeg is naar haar zin. Nu geven we haar daarin eten. Voor de eetstoel die we gekregen hebben, moet ze eerst nog wat groeien en gewicht winnen. Ik wou de Ikea antilop kopen, maar die is altijd uitverkocht als ik kijk.

Eetstoel-advies gevraagd.

Kleine meid kan nog niet zelfstandig zitten, maar geeft wel aan dat de Babybjorn-wipper niet recht genoeg is naar haar zin. Nu geven we haar daarin eten. Voor de eetstoel die we gekregen hebben, moet ze eerst nog wat groeien en gewicht winnen. Ik wou de Ikea antilop kopen, maar die is altijd uitverkocht als ik kijk.
0104848_12.jpg

Stokke Trip-Trapp hier. Gaat al jaren mee en zeer tevreden over. Je kan deze wel serieus goedkoper vinden tweedehands en in degelijke kwaliteit.

0104848_12.jpg

Stokke Trip-Trapp hier. Gaat al jaren mee en zeer tevreden over. Je kan deze wel serieus goedkoper vinden tweedehands en in degelijke kwaliteit.
Inderdaad. Wij hebben 2 trip-trapps en de oudste is 8 die zit er nog op. Ik moet zelfs zeggen als er zo eens bezoek is, durf ik er mij ook opzetten om toch geen extra stoel te moeten gaan halen en dat zit zelfs voor een volwassene niet slecht.
Voor jonge baby's heb je zo'n schelp die je er op kan monteren, vergelijkbaar met een wipper in feite dus dat is niet echt meer voor jullie. Voor de baby's die al rechter willen zitten kan je zo een baby set kopen zoals op
Green Mamba zijn foto. Eventueel ook met een optioneel extra verkleinkussen als de baby nog niet helemaal zelfstandig recht kan zitten of nog wat te klein is voor de set zelf.

Dat klopt eigenlijk niet, we hebben gemeenschappelijke voorouders, maar we stammen niet af van apen. :tongue:
Correct. Dat is ook de reden dat er nog apen bestaan vandaag. Vanuit de gemeenschappelijke voorouder is een deel naar de apen geëvolueerd en een deel naar mens-achtigen.

Ik wou de Ikea antilop kopen, maar die is altijd uitverkocht als ik kijk.
De onze zijn ze net ontgroeid, indien interesse kan je er gratis 2 komen halen.
Ze hebben jarenlang dienst gedaan dus het plastic bovenblad is wel niet meer 100% loepzuiver.

Wij waren daar heel tevreden van: enorm stabiel, makkelijk mee te nemen en enorm praktisch door de oprand.

Zoonlief is ondertussen al twee dagen naar het klasje aan het gaan. Zonder tranen en met plezier , oef.
Voor mij is het wel wennen dat er een pak minder contact is in vergelijking met de crèche. Daar kon je gewoon naar binnen en even blijven babbelen plus kreeg je ook nog een verslagje via mail.
Op school is het afzetten aan de buitendeur en ook daar oppikken. En meer dan een ' ja het ging goed, fijn gespeeld en goed gegeten' nog niet echt gekregen.
Zoon zelf is een vlotte prater maar die is vooral aan het zeggen over hoe hard de schoolbel gaat en dat fietsjes niet in de klas mogen.
Vandaag 3kg zand uit zijn schoenen en broek gekomen dus ik vermoed dat er vandaag een zandbak in het spel was. :)

Dat klopt eigenlijk niet, we hebben gemeenschappelijke voorouders, maar we stammen niet af van apen. :tongue:
Ik zal dat dan voor mijn dochter even verduidelijken dat ik het over de grootouders had. :unsure:

Nog over de bijbelverhalen: mijn schoonmoeder vertelt het kerstverhaal ook alsof dat echt zo gebeurd is. Moest ik aan mijn dochter gaan verkondigen dat dat allemaal flauwe zever is ga ik nog tegen die kaar aanrijden ook. Nog een reden om het nog maar even zijn beloop te laten.

De kleine is hier ondertussen op 4 flessen en 2x borst overgestapt. Die mega kak waarover ik vorige week of zo schreef was blijkbaar een voorbode.. jawadde.

Gisteren kakt hij nu toch zijne pamper vol... zo nat dat je het bijna nog kan uitkieperen want die absorberende korrels in die pamper denken ook alleen "wtf gast nie zo veel!". Soit, na elvendertig doekjes en een washandje poepke weer fris.

Ik zit er een paar uur later mee op mijne schoot. Flesje gegeven, goeie boer (kan hij goed :p) en ik hoor hem kakken. Ik denk van ok ik doe dat straks wel efkes als zijn eten wat gezakt is.
Ineens voel ik het zo'n 10 min later warm worden aan mijnen buik. Blijkt dat hij weeral zo'n kak van epische proporties gelegd heeft dat die korrels nu dachten "foert ze dude, zoek het zelf uit" met als gevolg dat het plasje dat hij deed niet meer absorbeerde. Dat spoelde dus op mijn buik samen met wat kaksap.
Soit. Het meeste opgekuist en daarna met zijn hol gewoon onder de kraan afgespoeld. We hebben ons kussen in het waskot gelegd voor hem en ik ben daar al direct dankbaar voor. Hij hing tot halverwege zijn rug vol.
Ik doe een verse T-shirt aan ook, doe hem een pyama aan, en spoel zijn neus eens met Naaprep.

Ik pak hem vast, blijkbaar schiet er wat slijm verkeerd en hopla, mijn verse T-shirt helemaal ondergekotst :laugh:

Hij komt wel goed bij. Net geen 5 kg nu. We geven 4 flessen van 150 mk + 5 scheppen. We dachten eerst dat dat te veel was, maar volgens schema van K&G zou dat OK zijn. Naast dus ook 2x borst, wat wel veel minder ml is daar zijn we zeker van.

Ben wel zot van die kleine. Zo een schoon ventje :love: Ook goed voor het ego toen we dit weekend op een feestje waren en wa mensen van bomma en bompa leeftijd zeiden dat ook :)

Terug
Bovenaan