Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Tevreden over de Joolz Day+? Wij hebben ook zo eentje besteld.
Heel tevreden.
Mandje onderaan is heel groot, er kan echt veel gewicht aan het "stuur" hangen, zelf zonder baby in de wieg.
En qua rijgedrag ook geen opmerkingen, al verschillende keren offroad ook gegaan en geen problemen ondervonden.
de verluchtingsflappen zijn ook al van pas gekomen.
Opvouwen van het onderstel is ook super easy, uitvouwen ook.
De wieg neemt wel wat plek in in de koffer.
En de lampjes voorraan en achteraan vind ik wat onnodig momenteel.
Knopke van het voorste is ook al kapot. (als ge u mandje vollaadt zit da tin de weg ofzo)

Heel tevreden.
Mandje onderaan is heel groot, er kan echt veel gewicht aan het "stuur" hangen, zelf zonder baby in de wieg.
En qua rijgedrag ook geen opmerkingen, al verschillende keren offroad ook gegaan en geen problemen ondervonden.
de verluchtingsflappen zijn ook al van pas gekomen.
Opvouwen van het onderstel is ook super easy, uitvouwen ook.
De wieg neemt wel wat plek in in de koffer.
En de lampjes voorraan en achteraan vind ik wat onnodig momenteel.
Knopke van het voorste is ook al kapot. (als ge u mandje vollaadt zit da tin de weg ofzo)
Heb die lampjes zelfs niet gezien :unsure: . Maar merci voor info!

Ik ben me eens aan het verdiepen in het hele kinderwagen/autostoel/??? gebeuren. Ligt dat nu aan mij of is dat een beetje een puzzel als je dat nog nooit hebt gezien.

We hebben van vrienden zo'n maxi-cosi geleend gekregen. Dus...zoek ik nu een kinderwagen en isofix basis waar die op past, of hoe zit dat eigenlijk? Zo'n draaibare autostoel, is dat dan een extra, of een basis voor die maxi-cosi? Zit ik dan aan dat merk vast? Ik weet dat wat googlen me zal helpen maar ik vraag het gewoon aan wat ervaringsdeskundigen.
Jammer genoeg zit je vaak vast aan een merk. Dus probeer al wat vooruit te denken. Heb je 2 auto's? En wil je maar 1 autostoel, dan kan het praktisch zijn om 2 basisen aan te schaffen om zo makkelijk van auto te switchen wanneer de kinderstoel bv bij de creche is gebleven.
En na een tijdje worden ze te groot en moet je een andere stoel, dan kan het handig zijn dat die nieuwe stoel ook op de basis past.

Qua kinderwagen hangt het heel erg af van welk budget en voorkeuren je hebt.
Zelf heb ik een Thule Sleek waar ik heel tevreden van ben, al vaak in bossen mee gaan wandelen en die wielen gaan gewoon overal door. De buggy zelf voelt ook enorm degelijk aan.
Maar qua prijsklasse is het geen goedkoop geval meer.

Een bijkomende factor is ook nog of je wilt dat je autostoel op je buggy past. Wij hebben gewacht om met adapters te kopen tot we echt wisten dat we het wilden. En tot nu toe eigenlijk nog nooit de neiging gehad om ze te kopen.
Wij proberen de baby ook zo veel mogelijk in de reiswieg te leggen ipv in de maxi-cosi. Kwestie van bewegingsvrijheid, want te lang in de maxi cosi is niet zo goed voor de baby.

Zoontje (bijna 4) wou verstoppertje spelen, en was zich op't wc gaan verstoppen ... en slaagde er vervolgens in om de sleutel om te draaien en de deur op slot te doen.

Toch een minuutje gedacht dat ik de deur ging moeten forceren :lol:

Hier de Qute - QRider kinderwagen. Momenteel nog met de reismand op, vanaf ongeveer 6 maand kan daar dan een zitgedeelte op en er zitten ook adapters bij zodat indien nodig ook de maxi cosi erop kan. De reismand wordt hier meer gebruikt dan de maxi cosi, voor wandelingen is het beter, want ze mogen niet zo lang in de maxi cosi. En de creche is op 100m, dus ze wordt daar niet met de auto naartoe gereden maar in de kinderwagen. Tot nu toe zeer content van :)

Zoontje (bijna 4) wou verstoppertje spelen, en was zich op't wc gaan verstoppen ... en slaagde er vervolgens in om de sleutel om te draaien en de deur op slot te doen.

Toch een minuutje gedacht dat ik de deur ging moeten forceren :laugh:
Hier ligt de sleutel ver weg voor die redenen. En in ons nieuw huis zo'n speciaal wc slot gestoken dat je van buiten ook nog kan open in geval van nood (onwel ofzo, maar dus ook kinderen 🙄)

witte ruis kan helpen. er naast gaan zitten (niet als bestuurder he :p). zo'n spiegel tegen de kopsteun zodat ze kunnen kijken.
Echt al alles geprobeerd maar niks kalmeert haar buiten als ik haar uit de stoel haal. Ben zelf bestuurder dus moet keivaak stoppen. Zo nerveus dat ik ervan wordt!

Echt al alles geprobeerd maar niks kalmeert haar buiten als ik haar uit de stoel haal. Ben zelf bestuurder dus moet keivaak stoppen. Zo nerveus dat ik ervan wordt!
Dat snap ik absoluut, het is enorm moeilijk om geconcentreerd te blijven met zo eentje achterin. Maar heel veel kan je er niet aan doen. Ze voelt zich waarschijnlijk niet echt comfortabel in de auto maar je moet nu eenmaal af en toe ergens heen...

Verleden keer twee uur van de zee naar huis. Heel veel file. Ze heeft halfuur gezwegen en voor de rest zitten wenen. Je had mij op het einde moeten zien samen zwaar mee aan het huilen. Ik denk dat de bestuurders dachten wat voor een zot is dat 🙈

Verleden keer twee uur van de zee naar huis. Heel veel file. Ze heeft halfuur gezwegen en voor de rest zitten wenen. Je had mij op het einde moeten zien samen zwaar mee aan het huilen. Ik denk dat de bestuurders dachten wat voor een zot is dat 🙈
2u konden wij het eerste jaar ook absoluut niet doen met onze dochter hoor!
Het eerste anderhalf jaar lukte het nog net naar mijn werk (de huisarts) 13km verder en zelfs dat was een nipte soms. :S

Vaag vermoeden ook dat ze gewoon wagenziek werd telkens door achterwaarts te rijden, want als we met 2 waren, 1 iemand die reed, 2de op de achterbank vlak bij haar, was het ook huilen.

Langere verplaatsingen deden wij dus bij dutjes. Vertrekken als we merkten dat ze moe begon te worden, of flesje geven, 30 minuten wachten en dan in de auto zodat ze snel in slaap zou vallen.

Maar ze werd al zot na een kwartier hè. Ik had ook halfuur voor vertrek flesje gegeven ze was al wat aan het slapen maar niks hielp.. Ben benieuwd naar de volgende ervaringen

Ik mag mijn handjes kussen mijn twee kinderen waren geen huil baby's sliepen al direct s' nachts door. Wij zin rustige mensen dus dat zal ook wat helpen.

Iemand een tip voor een baby van tien weken dat echt constant zit te huilen in de auto?

Zit hij/ze vanachter?

Je kan eens proberen met de maxi-cosi op de passagierszetel vooraan. Heeft bij ons geholpen.
Wel niet vergeten de airbag uit te zetten.

Kinderen zijn echt fucking raar :laugh:

Ik stond in de deuropening van de crèche te wachten tot ze mijn dochter kwamen brengen.
Een paar meter verder stond er ne kleine te spelen, die keek naar mij, liet één of andere oerkreet en liep al sprintend met zijn hoofd recht tegen het poortje. :biglaugh:

Tgoh, ge zult niet de eerste noch de laatste ouder zijn die bleitend achter zijn stuur zit. Maar ik heb wel geen tips voor een huilende baby in de auto.

Uit anekdotisch bewijs stopt dat vanzelf als ze 1,5 zijn :unsure:

Iemand een tip voor een baby van tien weken dat echt constant zit te huilen in de auto?
Wij moeten ook altijd redelijk veel en lang rijden en de onze had dit ook tussen 3 en 6 maanden, nu 10 maand en doe het nooit meer ook. Ook niet als we 6u of langer moeten rijden.

Terug
Bovenaan