Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hahaa zoo herkenbaar 🙈😅

Wij zijn fan van de Kruidvat luiers. Onze dochter had altijd natte luiers toen we pampers gebruikten met Kruidvat geen last meer van gehad.

Wat ook helpt bij lekkende luiers is de rand omplooien. Onze dochter bewoog ook heel veel en toen we dit deden hadden wij minder last van lekkende luiers.
Ik doe dat omplooien standaard, zowel aan voorkant als achterkant. Ik dacht dat iedereen dat deed eigenlijk.

Iemand tips om een baby van 9 weken overdag in haar wiegje te laten slapen? Ze valt telkens bij mij in slaap maar als ik haar wegleg wordt ze bijna altijd wakker. Als het dan is lukt om haar weg te leggen is ze zowiezo na een halfuurtje weer wakker.. HELP!!
Hoe snel leg je haar weg? Want eenmaal in diepe slaap, kan ik bij mijn kleine hem bij wijze van spreken ondersteboven laten hangen en hij komt nog niet wakker.
Je kan ook al proberen hetgeen waar ze op ligt in de wieg, mee te pakken in je armen. Dit dempt dan de beweging van het in de wieg leggen.
Voor al dat hoofd is een lastige om neer te leggen :D.

Wordt ze ook wakkeer na een halfuurtje in je armen? En waar ligt die wieg? In een drukke omgeving of in een afgesloten ruimte? Misschien zijn het externe factoren die er voor zorgen dat ze niet langer dan een halfuur slaapt?

Iemand tips om een baby van 9 weken overdag in haar wiegje te laten slapen? Ze valt telkens bij mij in slaap maar als ik haar wegleg wordt ze bijna altijd wakker. Als het dan is lukt om haar weg te leggen is ze zowiezo na een halfuurtje weer wakker.. HELP!!
de onze is hier 12 weken, z white noise opzetten hielp hier wel.
Of in een draagzak steken?
Maar opzich is het ook niet abnormaal dat u baby bij u wilt zijn.

gisteren in De Vleeshallen gaan eten.
Daar met de dochter van 3 maand naar het toilet geweest om haar te verversen.
Ik stapte daar binnen en ze begon te krijsen.
Het hele verversen was echt een krijsfest met als toppunt het moment dat ik de pamper inde vuilbak deed.
Ze had haar hoofdje opgehoffen om dan te beseffen dat ze niet genoeg kracht had en het weer te laten vallen.
Wat een longen!

Toch nog eens @Lint bedanken voor zijn tip wat betreft Bluey. Zo goed gemaakt, zo herkenbaar als ouders ook. Voorlopig zijn wij zelfs grotere fan dan de kindjes :laugh:
Bluey is inderdaad fantastisch. Hier staat de aflevering waar ze in de speeltuin op de wip zitten al een week op repeat.
En nog vind ik die grappig. Buster is trouwens echt de ideale papa waar naar ik streef :p

Om natte pampers te vermijden 's nachts deden wij eigenlijk altijd gewoon een maat hoger aan dan ze overdag had. Die konden dan meer opnemen 's nachts. Nu toegeven heeft ook niet altijd gewerkt :D

Ik doe dat omplooien standaard, zowel aan voorkant als achterkant. Ik dacht dat iedereen dat deed eigenlijk.

Hoe snel leg je haar weg? Want eenmaal in diepe slaap, kan ik bij mijn kleine hem bij wijze van spreken ondersteboven laten hangen en hij komt nog niet wakker.
Je kan ook al proberen hetgeen waar ze op ligt in de wieg, mee te pakken in je armen. Dit dempt dan de beweging van het in de wieg leggen.
Voor al dat hoofd is een lastige om neer te leggen :D.

Wordt ze ook wakkeer na een halfuurtje in je armen? En waar ligt die wieg? In een drukke omgeving of in een afgesloten ruimte? Misschien zijn het externe factoren die er voor zorgen dat ze niet langer dan een halfuur slaapt?
Rand omplooien is toch niet standaard enkel in begin bij pasgeborenen.

Ik leg ze weg na 5 à 10minuten. Is nog niet in diepe slaap geloof ik dan. Idd hoofdje is het moeilijkst. Ze ligt op een matras niet zo handig om dat helemaal mee eruit te nemen.

In mijn armen wordt ze niet wakker na een halfuur. Ze ligt in een donkere rustige kamer.. Ze slaapt wel goed in draagzak of in mijn armen natuurlijk :). Ze zal vooral de mama willen voelen zeker.

Mss stom om te zeggen, altijd poep eerst neerleggen en dan pas het hoofdje.
Maar dat is inderdaad het moment dat die van ons ook even wakker schiet.

De dubbele Pampertechniek en de overbroekjes zijn allebei getest en goedgekeurd. Eerste nacht dat juffrouw sliep met een overbroekje en alles is in de (heel dikke) pipi-pamper gebleven.

Hopelijk droge nachten vanaf nu. ☺️

Rand omplooien is toch niet standaard enkel in begin bij pasgeborenen.

Ik leg ze weg na 5 à 10minuten. Is nog niet in diepe slaap geloof ik dan. Idd hoofdje is het moeilijkst. Ze ligt op een matras niet zo handig om dat helemaal mee eruit te nemen.

In mijn armen wordt ze niet wakker na een halfuur. Ze ligt in een donkere rustige kamer.. Ze slaapt wel goed in draagzak of in mijn armen natuurlijk :). Ze zal vooral de mama willen voelen zeker.
Diepe slaap begint na ongeveer 20 minuten. Neerleggen is inderdaad moeilijk omdat dat kantelen uw hersenen het signaal geeft dat je valt natuurlijk.

De kleinsten (2j) is helemaal zindelijk, ook 's nachts.
De oudste (5j) kan eindelijk fietsen, zondag voor de eerste keer naar oma en opa met de fiets op de grote baan. Ze deed het super!

Geen makkelijke trophies. Ondertussen doe ik rustig verder en probeer ik platinum te halen.

Ik kreeg deze week dezelfde opmerking van een collega. Is dat zo vroeg misschien? Geen idee meer wanneer dat van ons oudste was.

Hij is van 1 januari en slaapt nu ongeveer een maand zonder pamper 's nachts, zonder ongelukken.
Net 2j is idd uitzonderlijk. Maar de meeste worden tss 3j en 4j nachtzindelijk.
Bij ons zat er 1j verschil tussen zindelijkheid overdag en zindelijkheid 's nachts.

2 jaar vind ik idd wel heel knap 💪.
De zoon was bijna 3 voor hij snachts zindelijk was en de dochter is nog maar enkele weken zindelijk snachts, die is net 4 geworden.

Mijn oudste dochter was rond de 6 maanden en plots werd ze wakker met een droge/lege pamper en dat is sindsdien nooit meer veranderd. Geen idee hoe dat kwam maar wel gemakkelijk :D

Terug
Bovenaan