Ugh.
- Afgelopen nacht een extreem slechte nacht gehad
- Vanmorgen letterlijk wakker gebeld door de CEO, in mijn pyama rechtstreeks achter mijn PC gekropen om enkele dringende zaken te regelen, tussendoor vlug mijn kleine klaargemaakt voor naar de crèche, terug naar mijn PC gesprint voor de eerste meeting van de dag, en zo de werkdag begonnen.
- Constant vermoeid dus mij niet kunnen concentreren op het werk
- Thuiskomen en beseffen dat je veel te weinig gewerkt hebt en dat je dus nog werk in te halen hebt vanavond
- Kleine doet weer ambetant over alles: wil niet eten, wil niet drinken, wil zijn bavet niet aandoen, wil zijn pamper niet aandoen, wil zijn kleren niet uitdoen, ... Alles is een strijd.
- Als hij niet genoeg eet, wordt hij 's nachts terug wakker van de honger en wordt de negatieve spiraal nog negatiever. Hij moet dus absoluut iets binnen hebben. Tijdens het avondeten is het dus continu wisselen tussen forser en minder fors hem proberen iets te laten eten. Kleine zegt 100 000 keer "neeneeneeneenee". Tussendoor proberen mijn vrouw en ik nog wat dringende praktische zaken te bespreken i.v.m. boodschappen, wie doet hem wanneer naar de crèche, hoe gaan we de opvang regelen voor wanneer de crèche straks staakt, welke aannemer kiezen we voor de afwerking van onze verbouwing, etc. Dit moeten we al roepend bespreken, tussen het gekrijs door.
Op dat moment begin ik massale koppijn te krijgen. Overal waar ik rond mij kijk, zie ik zaken die nog moeten gebeuren. Mijn hoofd staat op springen, heel mijn agenda flitst voor mijn ogen, morgen vroeg opstaan, to do's die moeten gebeuren zowel op werkvlak als privé, ... Ik pak mijn noise cancellation headphone en staar voor mij uit: is dit nu het leven?
Gewoon eens één avond zorgeloos in de zetel ploffen terwijl de rest van de wereld kan ontploffen, dàt heb ik nodig.