Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij zijn gisteren voor de 1e keer naar Kind & Gezin geweest. Oh boy...
We komen daar toe, en daar hangt al algemeen een vrij marginale sfeer vind ik. Daar zitten ook 2 ouwe bomma's voor een soort sjoelbak. 'OK kleed hem maar uit met pamper en al uit'. Wij doen dat, hij wordt gewogen. 200 g er bij sinds maandag, terwijl hij zowel gisteren als maandag gewogen is met een lege maag. Soit, de afwijking kan altijd wel ergens liggen.
Daarna bleek die sjoelbak een toestel te zijn om hem te meten. 12 mm gegroeid op 3 dagen. Straffe kleine, dienen van ons!
Daarna mochten we bij de 'dokter' en dat was gewoon een wandelend cliché van alles wat we al gehoord hadden van K&G. Krijgen we direct gemelk dat hij licht onder de curve zit "maar het is nog geen probleem" en dat 6 voedingen te weinig is. "nochtans ziet hij er wel goed uit".
Ze toont die curve. Hij zit een beetje onder het gemiddelde effectief, maar om daar nu zo spel van te maken...
Ik heb a geen goesting meer om daar nog 1 stap binnen te zetten. De pediater zegt elke 3-4h voeding overdag en 's nachts laten liggen. We zullen dat wel volgen.
)
hebben wij ook, maar met een grote baby gaat dat badje niet lang meeWij mochten het volgende badje lenen van een bevriend koppel:
https://www.bol.com/be/nl/p/shnuggl...N1-iO_nZ5Y_fBvsrff-RICDuu7VnIJlhoCGwUQAvD_BwE
Sinds hij 9 à 10 maanden out is gaat hij nu gewoon met ons in het grote bad![]()

Deze wasmand heeft veel blote babykontjes gezien
![]()
Wasmanden
We weten dat de was doen bij de meeste mensen niet bovenaan staat in het lijstje van plezierigste bezigheden, maar met de juiste wasmand gaat het echt wel makkelijker. Neem een kijkje in ons assortiment: we hebben handgevlochten manden, wasmanden met deksel en modellen op wielen die je makkelijk...www.ikea.com
En nadien het water aan de planten in de tuin, dubbel win.
Eens ze dan konden rechtzitten de babydam in het bad

Hier iets soortgelijks, al peuter was dat haar "zwembadje" en als kleuter is dat ook voor waterspelletjes! De voorbije maand al meermaals ermee op het terras gezeten om haar speelgoed te wassen met zeep, haar badspeelgoed ermee te testen,...Deze wasmand heeft veel blote babykontjes gezien
![]()
Wasmanden
We weten dat de was doen bij de meeste mensen niet bovenaan staat in het lijstje van plezierigste bezigheden, maar met de juiste wasmand gaat het echt wel makkelijker. Neem een kijkje in ons assortiment: we hebben handgevlochten manden, wasmanden met deksel en modellen op wielen die je makkelijk...www.ikea.com
En nadien het water aan de planten in de tuin, dubbel win.
Eens ze dan konden rechtzitten de babydam in het bad

Is dat niet kei zwaar als dat gevuld is met water?
Mijn vriendin mag geen zware lasten heffen.
En we hebben geen bad![]()
Amai chapeau, da's inderdaad een intensief schema! Bij ons is het ook enkel borstvoeding. Zowel K&G, pediater als vroedvrouw zijn hier grote voorstander van. Op aanraden van de pediater mogen we 's nachts ook flesje doen, maar voorlopig doen we dat nog niet.Ik moet zeggen dat K&G bij ons heel goed meevalt.
Voor de bevalling hebben we iemand aan huis gehad die ons wat info kwam brengen, superlieve jonge vrouw die heel aangenaam was in het verschaffen van informatie.
De persoon die aan huis komt is ene oudere dame maar ook heel aangenaam, niets pushen, niet enkel gefocust op de baby maar aandacht heeft voor de toestand van mijn vriendin en ook steeds aan mij vraagt hoe het is.
De dokter in hun kantoor is ook nog een vrij jonge die vroeger nog huisarts is geweest van mijn vriendin (en voor ge huisarts van mijn vriendin moogt zijn moet ge al verschillende testen doorstaan)
Die oudere dames die wegen/meten, tja.
Dat zijn allemaal vrijwilligers die daar zitten om hun dag te slijten en wat sociaal contact te hebben.
Enkel de persoon die de gehoortest deed moesten we niet hebben.
Ook wel al gemerkt dat die metingen en wegingen nogal verschillen.
Zolang de algemene tendens goed is, gene probleem hé.
Onze dochter zit aan de onderkant van de curve, nog geen enkele arts heeft daar een probleem van gemaakt.
Zolang ze goed mee volgt.
Qua voedingen volgen wij het advies van onze vroedvrouw (borstvoeding)
Daar hebben we in het begin wel veel tegenstand van de pediater en in mindere maten K&G gehad.
Eerste 2 weken was het elke 2 uur en s'nachts elke 3 uur.Nadien elke 3u en s'nachts dan 4u.
Momenteel is het meer op vraag maar we proberen wel de 3-4 uur overdag aan te houden.
Onze eerste pediater vroeg erachter en toen we ons schema vertelde zei die meteen, dat ga je nooit volhouden. stop daar maar mee...
Excuseer, dat bepalen we wel zelf hoor.
Die van K&G zei dat we ons zeker niet slecht moesten voelen als we dat niet zouden aankunnen.

Onze dochter heeft 6 maand lang niet van een flesje kunnen drinken. Onder andere ook die calma getest maar zonder avance dus.All praise naar mijn vriendin
Ik stond s'nachts enkele mee op voor de pamper te doen.
Nu nog als het moet maar valt zeer weinig voor.
Wij geven ook soms flesjes.
Maar momenteel niet veel melk op overschot in de vriezer, is nog allemaal van toen mijn vriendin niet koemelk vrij at.
We gaven al heel snel flesjes.
Met deze speen
![]()
Aangeraden door de vroedvrouw, speciaal ontworpen om geen tepel/speen verwarring te ontwikkelen.
Wij hebben een kei kleine badkamer.
Zo een badje kan in de inloopdouche, maar dan kunnen we er niet meer uit![]()

Oververmoeid?Iemand nog ervaringen / tips voor jongen van bijna 4?
Precies last van 'moodswings' : het ene moment kan hij niet stappen want zijn voeten doen zeer / brabbelt die babytaal bij wijze van spreken, om dan vijf minuten later compleet om te draaien ( flink spelen, alleen naar het wc gaan, .... ). Ochja en boos zijn en bleiten, soms zo slechte komedie dat het grappig is.
Zeer vermoeiend en frusterend al een paar weken.

Hier ook de laatste paar weken de moeilijke uithangen, zelfde leeftijd. Poeslief maar vanaf hem moet stoppen met iets of we iets zeggen tegen zijn zin dan is het wenen en roepen van tijd. Bloed onder mijn nagels van tijd.Iemand nog ervaringen / tips voor jongen van bijna 4?
Precies last van 'moodswings' : het ene moment kan hij niet stappen want zijn voeten doen zeer / brabbelt die babytaal bij wijze van spreken, om dan vijf minuten later compleet om te draaien ( flink spelen, alleen naar het wc gaan, .... ). Ochja en boos zijn en bleiten, soms zo slechte komedie dat het grappig is.
Zeer vermoeiend en frusterend al een paar weken.
Over het algemeen is het een braaf kind dus.Omdat dat toch vaak zo is. Allebei mijn kindjes hadden veel krampen voor resp. 3 en 2 maand. In die mate dat dat voor mij ook gewoon betekende dat ik een hele dag in de zetel zat met een kind in de wipper (die ik bewoog met mijn voet) of op mij of naast mij of aan de borst (beide weigerden ze de tut maar wel veel zuigbehoefte door de pijn). Als ze sliepen moest ik namelijk bij de eerste onraad van krampen hen wippen/wiegen/op het buikje kloppen om ze er door te helpen.Maar de artsen gaan u blijven zeggen "dat is normaal, gaat wel over, het is een fase".
.Ja ik moest het wel altijd wegkappen. Of een stukje in de pompbak (stond er achter op het eiland) en de rest buiten.Is dat niet kei zwaar als dat gevuld is met water?
Mijn vriendin mag geen zware lasten heffen.
En we hebben geen bad![]()