Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Sta met onze jongste in de douche.

3yo: papa, jij hebt ook een piemel?
Ik: ja, ik heb ook een piemel
3yo: ik heb ook een piemel!
Ik: ja, jij hebt ook een piemel!
3yo: en broer heeft ook een piemel?
Ik: ja, broer heeft ook een piemel.
3yo: maar mama heeft geen piemel.
Ik: nee, mama heeft geen piemel.

*5sec bezinktijd voor zijn conclusie*

Mama doet alleen kaka dan

:lol:

Dochter van collega van mijn vrouw is half jaar ouder dan onze dochter. Nu blijkt die 6cm kleiner te zijn en 3kg lichter. Als die 2 naast elkaar staan, lijkt onze dochter plots echt een reuzepeuter :p. Wel geschrokken hoeveel onze dochter effectief boven het gemiddelde zit, dat is echt een groot verschil op die leeftijd.
Onlangs ook bij K&G. Ja, laat ze maar zitten hoor! Euhh.. Ze is maar 6 maanden en kan dat eigenlijk nog niet, we hebben gewoon een giga-baby.

Zoon gevallen, recht met zijn voorhoofd op een kiezeltje: eerste draadjes zijn een feit.
Denk ni dat het de laatste zullen zijn.

Heel flink geweest tijdens het naaien. Alleen effe huilen bij de prikjes van de verdoving.

We waren nog ni goe en wel buiten en hij was al weer de oude. Was hem in de auto aan't zetten en hij zei: dat vond ik niet leuk papa.

Leuke bonus: de draadjes mogen er uit over 10 dagen, net op zijn derde verjaardag. Zijn tante is thuisverpleegster en zal dat doen, dat wordt sowieso het evenement binnen het evenement :D

Paaseitjes rapen, 8 en 12 en ze doen het nog altijd even graag.

De zoon weet het nog altijd niet, net zoals de Sint. Laat hem nog maar even klein blijven :)

Hebben ze daar andere tradities met Pasen? Of gewoon geen speciale dingen?

En spreken je kinderen eigenlijk een beetje Nederlands?

Hebben ze daar andere tradities met Pasen? Of gewoon geen speciale dingen?

En spreken je kinderen eigenlijk een beetje Nederlands?
Klein beetje maar niet veel. Ze kennen woorden maar kunnen niet echt 'spreken'. Denk dat hun engels beter is dan hun nederlands op dit moment.

Traditie hier is sinaasappels, kvikklunsj ( soort van Leo), tijd door gebracht in een "hytte" in de bergen, skieën en om een of andere reden detective verhalen O_o

Maar de mijne waren gisteren hun hele uitleg aan het doen over de klokken en hoe ze vorig jaar dit en dat gekregen hebben en dat ze zeker niet buiten moeten gaan zien voor ik zeg dat het ok is :p

Dochter van collega van mijn vrouw is half jaar ouder dan onze dochter. Nu blijkt die 6cm kleiner te zijn en 3kg lichter. Als die 2 naast elkaar staan, lijkt onze dochter plots echt een reuzepeuter :p. Wel geschrokken hoeveel onze dochter effectief boven het gemiddelde zit, dat is echt een groot verschil op die leeftijd.

Welcome to my world. Binnen 10 jaar maak je je zorgen omdat je 11-jarige dochter er als een 15-jarige uitziet van >1m70 en op het punt staat zo naar het middelbaar te vertrekken. 😑

De nachten worden hier toch steeds pittiger en pittiger :unsure: hopelijk binnenkort verandering.. ik zit op gemiddeld 4.5h slaap per nacht de voorbije twee weken.

Ze is ondertussen wel volledig weg met groentepap, zalig om die vooruitgang te zien :)

Welcome to my world. Binnen 10 jaar maak je je zorgen omdat je 11-jarige dochter er als een 15-jarige uitziet van >1m70 en op het punt staat zo naar het middelbaar te vertrekken. 😑
Ikzelf ben +-194cm, mijn vriendin 167cm. benieuwd wat het gaat worden voor onze dochter

De uitgerekende datum voor onze eerste is over 12 dagen. Het begint binnen te komen dat ik niet veel tijd meer heb om nog te rusten, maar het besef van wat er komt gaat er volgens mij maar zijn op de dag zelf. Ben op zich wel blij dat we er zo chill naartoe leven, maar zo heel af en toe heb ik een kwartiertje waar ik begin nadenken of we wel voorbereid zijn. :unsure:

De uitgerekende datum voor onze eerste is over 12 dagen. Het begint binnen te komen dat ik niet veel tijd meer heb om nog te rusten, maar het besef van wat er komt gaat er volgens mij maar zijn op de dag zelf. Ben op zich wel blij dat we er zo chill naartoe leven, maar zo heel af en toe heb ik een kwartiertje waar ik begin nadenken of we wel voorbereid zijn. :unsure:
Nee je bent niet voorbereid.
Maar niemand is voorbereid, dus no worries ;)

Nee je bent niet voorbereid.
Maar niemand is voorbereid, dus no worries ;)
Qua gerief zijn we denk ik wel in orde nu, maar da's nog altijd het geen waar ik meest mee in zit, zo thuiskomen en ontdekken dat we iets te kort komen. :lol:
Dat we mentaal niet voorbereid zijn, zit ik eigenlijk niet mee in, dat zal zijn gang wel gaan en we zijn goed omringd door broers/zussen met ervaring en onze ouders.

Terug
Bovenaan