Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Waarschijnlijk een domme vraag, maar zag het nog niet concreet langskomen.

Ik zal binnenkort ook dienen te starten met potjestraining, maar als uw kind effectief gekakt heeft in dat potje, is het zo plastisch als die kak eruit schrapen en in uw wc gooien? Hoe reinig je nadien best uw potje?

Ik zal binnenkort ook dienen te starten met potjestraining, maar als uw kind effectief gekakt heeft in dat potje, is het zo plastisch als die kak eruit schrapen en in uw wc gooien? Hoe reinig je nadien best uw potje?
Ik hou het potje omgekeerd boven de wc, dan navegen met toiletpapier en daarna in de keuken afwassen met Dreft.

Ik doe er meestal wat water bij, dan komt het wat vlotter uit het potje. Daarna idd goed uitvegen. Afwassen is maar één keer per dag hier.

Wij hebben een spuitbus van Dettol in’t toilet staan, kaka wegkappen, wat water indoen, water wegkappen en dettol spuiten, nadien afvegen met wat wc papier en klaar.

Ik heb een BG account, ik koop telkens een nieuw potje.

Dat is voor als ze naar het kleuteronderwijs gaan pas.

- "Ik heb gehoord van de juf dat je stout bent geweest tegen de andere kindjes?"
* "Jamaar papa, quis custodiet ipsos custodes?"
Fuck, ik ga mijn account laten verwijderen. Mijne jongste zegt nu vooral: "HAHA IK HEB EEN SCHEET GELATEN" :headshake:

Fuck, ik ga mijn account laten verwijderen. Mijne jongste zegt nu vooral: "HAHA IK HEB EEN SCHEET GELATEN" :headshake:
Onze 6-jarige zei vorige week doodserieus dat zijn poep pijn deed.
Terwijl mama aan t kijken was liet hij er ook één.

Ik strijk, mijn madam kon er minder mee lachen... :laugh:

Ik moet hier op mijn woorden beginnen te letten. De zoon kan al te goed en te duidelijk praten en dingen nazeggen die hij opvangt ...
Ik had een afspraak bij de pediatrie vandaag in het ziekenhuis maar dat is echt een vervelende parking en ik vond geen plek en als er plek was had er iemand zich schuin of over de lijn geparkeerd, ge kent het wel. Dus ik was al stilletjes aan het vloeken op 'die stomme kutparking'...
Komen we uiteindelijk bij de dokter en ze zegt ' ik was al op jullie aan het wachten' en die kleine aap antwoordt bloedserieus ' ja die stomme kutparking he' 🙈

Ik moet hier op mijn woorden beginnen te letten. De zoon kan al te goed en te duidelijk praten en dingen nazeggen die hij opvangt ...
Ik had een afspraak bij de pediatrie vandaag in het ziekenhuis maar dat is echt een vervelende parking en ik vond geen plek en als er plek was had er iemand zich schuin of over de lijn geparkeerd, ge kent het wel. Dus ik was al stilletjes aan het vloeken op 'die stomme kutparking'...
Komen we uiteindelijk bij de dokter en ze zegt ' ik was al op jullie aan het wachten' en die kleine aap antwoordt bloedserieus ' ja die stomme kutparking he' 🙈
:lol: :lol:

Mijn petekindje zei vorig weekend "jij hebt een zaadje in tante haar buik gestoken" tegen mij, en mijn broer (zijn pa) vraagt "waar heb je dat gehoord?!"
Van mij dus... ik moet dat ooit gezegd hebben toen we aankondigden dat mijn vrouw zwanger was. Die kinderen onthouden veel te goed.

OT een vraag:

Mama's en papa's, welke babymonitor hebben jullie? Enerzijds babyfoon, en anderzijds voor wiegedood enz.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet 100% gerust ben voor wiegedood (we hebben wel een speciaal matrasje daarvoor) en dus zou ik naast een babyfoon ook zo'n monitor willen. Ik zag al pakketten waar alles in 1 zit, en aparte toestellen. Zo'n nijpertje om aan de pamper te hangen lijkt me bv wel handig om een baby in de gaten te houden.
Heeft iemand hier dat? Content van? En qua babyfoon? Reacties zeker welkom :)

Da's heel uiteenlopend. In onze vriendenkring zijn we quasi de enige die een gewone babyfoon gebruiken. Geen camera, gewoon een basic model waarbij je kan je terug praten, met een muziekje en lampje en that's it. Maar sommigen vinden dat niet voldoende of geruststellend en verkiezen een camera.

Da's heel uiteenlopend. In onze vriendenkring zijn we quasi de enige die een gewone babyfoon gebruiken. Geen camera, gewoon een basic model waarbij je kan je terug praten, met een muziekje en lampje en that's it. Maar sommigen vinden dat niet voldoende of geruststellend en verkiezen een camera.
Hier bewust zelfs niets. (Open grondplan wel, vanuit de living kon je ze horen huilen)
Ik wist dat we anders bij de minste kik zouden (over) reageren. Dus gewoon deuren open, eerste 6 maand bij ons op de kamer en die heeft dat ook goed overleefd. 😁

Dochter is anderhalf en begint al aan te geven dat ze een Blijde Boodschap heeft gedaan in haar pamper. Nog wat vroeg om te beginnen met potjestraining, maar dat stemt wel hoopvol.

Terug
Bovenaan