Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke buggy/kinderwagen systeem gebruiken jullie?
We zoeken iets maxi-cosi achtig systeem dat we van de wagen naar buggy kunnen overhevelen.

Ik had geen wagen toen de dochter kwam, die gebruikte de papa om te gaan werken. Dus ik deed heel veel te voet en dan wil je een stabiel, robuust supervlot rijdend gevaarte waar je boodschappen in kwijt kan zonder dat die omkantelt. In het weekend wandelden we veel en ben daar dus nog letterlijk mee op een veld gereden zonder continue vast te zitten.Welke buggy/kinderwagen systeem gebruiken jullie?
We zoeken iets maxi-cosi achtig systeem dat we van de wagen naar buggy kunnen overhevelen.
Wij hebben een Thule sleek 3-in-1, zijn we best tevreden van.Welke buggy/kinderwagen systeem gebruiken jullie?

Wat voor auto hebben jullie? Veel koffer ruimte?Welke buggy/kinderwagen systeem gebruiken jullie?
bij mij is het omgekeerd eigenlijk. Vrouw werkte tot de dochter 7 of 8 was voltijds of 4/5e. Toen bleef ik altijd thuis als een van de kinderen ziek was, ook op haar vrije dag.Ik moet eerlijkheidshalve wel aanvullen dat er voor ons ook wel een "luxe" is dat mijn vrouw in het onderwijs staat en ik zelf veel kan/mag thuis werken EN mijn werkgever heel flexibel is.
Vanaf volgend schooljaar gaat mijn vrouw wel 4/5de werken.

Zetpillen?Dochter kreeg vrijdag de diagnose valse kroep. Dag nadien was de hoest, dankzij de puffer die we voorgeschreven kregen, een stuk beter. Helaas kreeg ze zaterdagnamiddag koorts. En dat is altijd zo'n drama om die nurofen of perdolan te geven. We mengen dat soms in haar eten, maar dat kind is niet van gisteren en wéét dat en eet het dan niet helemaal op. Noodgedwongen "dwangvoeren" door haar vast te zetten en die nurofen in haar "rammen" is ook een optie, maar niet leuk.
Zijn er geen andere middelen of manieren om die koorts naar beneden te krijgen? Of blijven we de "hard way" gaan?
Suppos.Dochter kreeg vrijdag de diagnose valse kroep. Dag nadien was de hoest, dankzij de puffer die we voorgeschreven kregen, een stuk beter. Helaas kreeg ze zaterdagnamiddag koorts. En dat is altijd zo'n drama om die nurofen of perdolan te geven. We mengen dat soms in haar eten, maar dat kind is niet van gisteren en wéét dat en eet het dan niet helemaal op. Noodgedwongen "dwangvoeren" door haar vast te zetten en die nurofen in haar "rammen" is ook een optie, maar niet leuk.
Zijn er geen andere middelen of manieren om die koorts naar beneden te krijgen? Of blijven we de "hard way" gaan?

Hoe oud is de dochter? Want hier gaat die siroop gewoon bij in het flesje, en dat gaat vrij vlot. Of bedoel je al pilletjes?Dochter kreeg vrijdag de diagnose valse kroep. Dag nadien was de hoest, dankzij de puffer die we voorgeschreven kregen, een stuk beter. Helaas kreeg ze zaterdagnamiddag koorts. En dat is altijd zo'n drama om die nurofen of perdolan te geven. We mengen dat soms in haar eten, maar dat kind is niet van gisteren en wéét dat en eet het dan niet helemaal op. Noodgedwongen "dwangvoeren" door haar vast te zetten en die nurofen in haar "rammen" is ook een optie, maar niet leuk.
Een supo kan helpen, tenzij ze het eruit floept natuurlijk.Dochter kreeg vrijdag de diagnose valse kroep. Dag nadien was de hoest, dankzij de puffer die we voorgeschreven kregen, een stuk beter. Helaas kreeg ze zaterdagnamiddag koorts. En dat is altijd zo'n drama om die nurofen of perdolan te geven. We mengen dat soms in haar eten, maar dat kind is niet van gisteren en wéét dat en eet het dan niet helemaal op. Noodgedwongen "dwangvoeren" door haar vast te zetten en die nurofen in haar "rammen" is ook een optie, maar niet leuk.
Ja ik blijf ook wel meestal thuis bij ziekte van de kinderen, maar zoals eerder gezegd, oudste kan zichzelf al bezighouden, dus dan kan ik gewoon van thuis werken. Bij de jongste begint dat ook te lukken. Ik doelde eerder op de uren die ze heeft, waardoor ze 3 dagen per week de kinderen 's morgens aan school kan afzetten en oppikken.bij mij is het omgekeerd eigenlijk. Vrouw werkte tot de dochter 7 of 8 was voltijds of 4/5e. Toen bleef ik altijd thuis als een van de kinderen ziek was, ook op haar vrije dag.
Sinds 2018 (vanaf dat ik in Brussel werk) wel geen onverwachtse ziekte meer gehad, dus altijd op voorhand geweten dat ik thuis moest blijven of niet.
Maar vandaag net de eerste keer dat dochter opstaat met buikpijn. Ze is 12, dus kan ze nu wel tot de middag alleen thuisblijven volgens de mama. Klopt, maar voelt toch raar aan![]()
God ja, dat ik daar niet aan dacht. Dan gaan we dat eens proberen. Neusje spoelen, nurofen geven, ... geeft altijd véél drama en trauma. Hopelijk begrijpt ze vroeg of laat dat ze daar baat bij heeft.Suppos.
Hier suppo en dan een snoepje. Direct na de thermometer erin doen.
Bij de jongste was als hij kleiner was het ook een probleem om Nurofen/Perdolan te geven. Ook eens de sinaasappel geprobeerd van Nurofen, maar zelfde probleem. Dan maar eens Dafalgan geprobeerd, die hebben ze in een smaak die lijkt op pudding, dat ging wel goed, dus dat misschien eens proberen?Dochter kreeg vrijdag de diagnose valse kroep. Dag nadien was de hoest, dankzij de puffer die we voorgeschreven kregen, een stuk beter. Helaas kreeg ze zaterdagnamiddag koorts. En dat is altijd zo'n drama om die nurofen of perdolan te geven. We mengen dat soms in haar eten, maar dat kind is niet van gisteren en wéét dat en eet het dan niet helemaal op. Noodgedwongen "dwangvoeren" door haar vast te zetten en die nurofen in haar "rammen" is ook een optie, maar niet leuk.
In het flesje of bij de banaan (wat ze beiden graag drinkt en eet) doen we soms, maar dan geven we maar kleine porties zodat ze alles zeker opeet. Dat lukt na een tijd niet meer. Smaakt wellicht ook anders, dus dat heeft ze dan wel door dat we haar om de tuin proberen te leiden.Bij de jongste was als hij kleiner was het ook een probleem om Nurofen/Perdolan te geven. Ook eens de sinaasappel geprobeerd van Nurofen, maar zelfde probleem. Dan maar eens Dafalgan geprobeerd, die hebben ze in een smaak die lijkt op pudding, dat ging wel goed, dus dat misschien eens proberen?
Bij in het flesje raadde de kinderarts af, omdat de kans bestaat dat ze hun flesje niet leegdrinken en je zo niet weet hoeveel ze exact binnenhebben.
Als baby gaf ik haar flesje in 2 delen daarom, eerst 60ml met siroop, dan de rest.Bij de jongste was als hij kleiner was het ook een probleem om Nurofen/Perdolan te geven. Ook eens de sinaasappel geprobeerd van Nurofen, maar zelfde probleem. Dan maar eens Dafalgan geprobeerd, die hebben ze in een smaak die lijkt op pudding, dat ging wel goed, dus dat misschien eens proberen?
Bij in het flesje raadde de kinderarts af, omdat de kans bestaat dat ze hun flesje niet leegdrinken en je zo niet weet hoeveel ze exact binnenhebben.
Ja? Die ruikt nochtans heel zoet. De onze lijkt het toch lekker te vinden.Perdolan siroop, de rode, smaakt walgelijk
God ja, dat ik daar niet aan dacht. Dan gaan we dat eens proberen. Neusje spoelen, nurofen geven, ... geeft altijd véél drama en trauma. Hopelijk begrijpt ze vroeg of laat dat ze daar baat bij heeft.
) als ze heel klein waren (geven vooral perdolan, in tweede instantie pas nurofen en dan aardbeismaak) maar nu (3,5) neemt hij het vooral goed als hij ziek is. Hij begrijpt dus wel dat het helpt. Als hij al wat beter is moeten we hem soms wat paaien met een koekje of snoepje achteraf (en iets in de buurt zodat hij direct erna kan drinken)