Chelark007
Well-known member
Hebben die buis ook, en plezant dat dat is. Hij wilt dat dan iedere dag 3x doen
raren.
raren.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
raren.Hier zijn het wel Bumba medicijntjes dan, én ze mag een snoepje daarna! Toppertje hoor, ivm die brommachine!Hebben die buis ook, en plezant dat dat is. Hij wilt dat dan iedere dag 3x doenraren.

Mijn dochter moet dat al sinds vorige zomer elke dag 2x/dag doen. Op den duur raken ze dat ook serieus beu hoorIk weet niet of ik het al ooit vermeld heb hier, maar onze 2e is ook een ramp met aerosollen. Dat lukte zo'n 10 seconden, en daarna was het worstelen tot het einde.
De apotheek heeft ons toen een voorzetkamer aangeraden (daar moet dan een puffer in aan de rechterkant):
![]()
Het kost wel wat, maar die worstelpartijen hebben we sindsdien niet meer gehad. Waardoor de medicijnen ook meteen effectief ingeademd worden. Daar moeten ze dus maar 5 of 10 keer (ik weet het exacte aantal niet meer) in ademen.

Ik vraag me dat ook wel vaak af bij mensen die ver van hun familie wonen...Ik ben niet het type om enorm veel te zagen en te klagen op dit forum, maar het moet er toch eens uit.
Hoe doen jullie dat? Zo werken én een kind hebben?
Voor de zoveelste keer is de crèche toe omwille van Corona. Wij kunnen regelmatig rekenen op grootouders, maar die werken zelf ook nog dus dat is niet altijd mogelijk. Verder werk ik wel regelmatig thuis, maar zit ik meer in vergadering dan wat anders. Dat kan niet met een peuter.
Sociaal verlof is één ding, mijn werkgever heeft ook wat begrip. Maar hoe lossen andere mensen dat op? Je kan toch niet eindeloos de goodwill van je werkgever gaan stretchen?
Ik ben niet het type om enorm veel te zagen en te klagen op dit forum, maar het moet er toch eens uit.
Voor de zoveelste keer is de crèche toe omwille van Corona. Wij kunnen regelmatig rekenen op grootouders, maar die werken zelf ook nog dus dat is niet altijd mogelijk. Verder werk ik wel regelmatig thuis, maar zit ik meer in vergadering dan wat anders. Dat kan niet met een peuter.
Sociaal verlof is één ding, mijn werkgever heeft ook wat begrip. Maar hoe lossen andere mensen dat op? Je kan toch niet eindeloos de goodwill van je werkgever gaan stretchen?
Ik zal het jullie eind dit jaar weten te zeggen...haar ouders wonen aan de andere kant van de oceaan en de mijne zijn overleden.Ik vraag me dat ook wel vaak af bij mensen die ver van hun familie wonen...
Gelukkig kunnen ook wij veel rekenen op grootouders en dergelijke, maar ook hier werken die en moeten we dus vaak beroep doen op vakantie en dat proberen we zoveel mogelijk te verdelen.Ik ben niet het type om enorm veel te zagen en te klagen op dit forum, maar het moet er toch eens uit.
Als je dan al familie hebt en je gaat daar ver van wonen met een kinderwens, is dat natuurlijk vooraf in te calculeren.Ik vraag me dat ook wel vaak af bij mensen die ver van hun familie wonen...
Hier combinatie van grootouders, buren, verlofdagen, thuiswerk dat doorloopt tot na de kinderen in bed zitten en geen limiet op schermtijd.Ik ben niet het type om enorm veel te zagen en te klagen op dit forum, maar het moet er toch eens uit.
Ik kan een kind van 1,5 niet een uur op zichzelf laten.Hier combinatie van grootouders, buren, verlofdagen, thuiswerk dat doorloopt tot na de kinderen in bed zitten en geen limiet op schermtijd.
Tijdens eerste Corona golf met de kinderen continu thuis viel het me op hoe snel ze er aan wenden om zichzelf bezig te houden zodra ik m’n headset opzette voor een call. Tussen lange calls/vergaderingen pauzes van halfuur om met kind(eren) bezig te zijn, maar er telkens de boodschap bij dat ik daarna terug moet telefoneren/werken.

Yeah, origineel had mijn vrouw nogal een rotjob dus was ze van plan even thuis te blijven zonder werk, maar nu ze een goede job heeft blijft ze liever aan het werk. Wel "maar" 30u per week met 1 weekend op 2, wat betekent dat in principe er toch 1+ dag vrij per week moet mogelijk zijn, aangevuld met ouderschapsverlof denken we.@Sylverscythe : wow, courage!![]()
Wij werken beiden 4/5de (enfin, officieel 1/10de maar met combinatie van ander verlof en recup in de praktijk meestal 4/5de), ik heb een enorm flexibele werkgever en we kunnen heel hard steunen op onze ouders. En dan nog vind ik het bikkelhard. Moest ik niet zo'n flexibele werkgever hebben, of zelfs maar 1 van onze ouders die het niet meer zou zien zitten ... dan zouden we echt wel in de problemen komen.Ik ben niet het type om enorm veel te zagen en te klagen op dit forum, maar het moet er toch eens uit.
Bevriend koppel woont in Maastricht, haar ouders wonen hier in de buurt (91km verder), zijn ouders in het Noorden van Friesland. Hij werkt deels op de boerderij in friesland en deels in Maastricht, zij is longarts.Hier kunnen wij ook geen beroep doen op grootouders (haar ouders werken nog full time, geen contact met de mijne)
Deze week was onze dochter voor de eerste keer ziek. Ik heb 1.5 dag verlof genomen, vriendin 1 dag van thuis uit kunnen werken.
Gelukkig heb ik een zeer begripvolle werkgever/wat meer marge mbv 12 ADV dagen.
Voor de rest zal het vaak sociaal verlof zijn vrees ik, als ze in de toekomst ziek is.
), mijn moeder is overleden en met mijn vader heb ik slechts beperkt contact dus daar kan ik ook niet op rekenen. 
Het hangt ook heel veel af van je kinderen hé. Ik denk dat mijn kinderen met een frequentie van om de 2 a 3 weken ziek zijn (in die mate dat ze thuis moeten blijven).