Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Was gisteren inderdaad aanschuiven aan de apotheek, ook redelijk wat collega's out. De mondmaskers deden toch hun werk :tongue:

Onze dochter is sinds gisterenavond opnieuw wat koortsig en toch vechten tegen de slaap.

Ze ligt eindelijk terug te slapen en nu zit er een fucking vogel vlak aan ons raam constant te fluiten 🥲🔫 'tis 04:00 dude, fuck off.

Was gisteren inderdaad aanschuiven aan de apotheek, ook redelijk wat collega's out. De mondmaskers deden toch hun werk :tongue:
Klopt, maar langs de andere kant kom je hierdoor ook veel minder in contact met andere ziektekiemen waardoor je afweersysteem minder getraind wordt. Als je dan verkouden wordt, heb je het langer en zwaarder zitten. Was bij mij toch het geval de afgelopen twee jaar.
Ben wel voorstander van mondmaskers voor alle duidelijkheid, maar dat is wel een groot nadeel eraan.

Bij de zoon zijn er blijkbaar nog maar 6 van de 22 kindjes aanwezig, de rest allemaal ziek.
Gelukkig dat hun schoolreis pas volgende week is 🙈

Pfff, lastig. Ik schreef onlangs dat onze dochter probeert te rollen 's nachts, da's ondertussen wel gebeterd. Ze is nu 5,5 maanden oud en krijgt nog borstvoeding, en sinds de rol-episode wordt ze veel meer wakker mét gezeur en wenen, waar ze voordien maar een nachtvoeding kreeg. We willen graag iets van slaaptraining proberen, maar vinden het super moeilijk om te weten wanneer ze 's nachts nu echt honger heeft en wanneer het gewoon zeuren is omdat ze niet meer zelf in slaap kan vallen. Zo heeft ze gisteren 40 minuten geweend (met troostsessies tussen, we probeerden gisteren de eerste keer "gradueel uitdoven"), uiteindelijk heeft mijn vriendin eten gegeven, daarna was ze meteen rustig en in slaap. We weten echt niet goed hoe we dit moeten aanpakken.

Pfff, lastig. Ik schreef onlangs dat onze dochter probeert te rollen 's nachts, da's ondertussen wel gebeterd. Ze is nu 5,5 maanden oud en krijgt nog borstvoeding, en sinds de rol-episode wordt ze veel meer wakker mét gezeur en wenen, waar ze voordien maar een nachtvoeding kreeg. We willen graag iets van slaaptraining proberen, maar vinden het super moeilijk om te weten wanneer ze 's nachts nu echt honger heeft en wanneer het gewoon zeuren is omdat ze niet meer zelf in slaap kan vallen. Zo heeft ze gisteren 40 minuten geweend (met troostsessies tussen, we probeerden gisteren de eerste keer "gradueel uitdoven"), uiteindelijk heeft mijn vriendin eten gegeven, daarna was ze meteen rustig en in slaap. We weten echt niet goed hoe we dit moeten aanpakken.
Het kan ook zijn dat ze in een groeispurt zit en daardoor misschien toch echt honger heeft?

Ik heb borstvoeding gegeven en pas op 11 maanden werd hij 's nachts niet meer wakker voor een voeding. Tot 11 maanden schommelde dat ook van één nachtvoeding tot soms meerdere per nacht. 🤷🏼‍♀️

Ze is nog maar 5,5 maand.. Als die aangeeft dat die wil eten 's nachts, gewoon geven. Onze oudste had tot 13 maanden een nachtvoeding nodig, rammelde altijd van de honger.

Hier sliep de oudste door na 2 maanden, geen nachtvoeding. De jongste daarentegen is nu 10 maand en heeft steevast tussen 3 en 4 een nachtvoeding nodig. Hoop dat het binnenkort ook stilaan stopt maar niet veel aan te doen zeker. Petekind was ook het jaar gepasseerd voor dat stopte.

Het kan ook zijn dat ze in een groeispurt zit en daardoor misschien toch echt honger heeft?

Ik heb borstvoeding gegeven en pas op 11 maanden werd hij 's nachts niet meer wakker voor een voeding. Tot 11 maanden schommelde dat ook van één nachtvoeding tot soms meerdere per nacht. 🤷🏼‍♀️
Ze is nog maar 5,5 maand.. Als die aangeeft dat die wil eten 's nachts, gewoon geven. Onze oudste had tot 13 maanden een nachtvoeding nodig, rammelde altijd van de honger.
Absoluut, we geven zeker minstens één voeding 's nachts, maar het gaat nu ook overdag terug wat lastiger met de dutjes, wat me doet vermoeden dat het soms niet honger is maar eerder last met individueel inslapen. Soms ook na 2 uur 's nachts al terug wakker, dan is ze ook heel moeilijk rustig te krijgen, en zo kort na elkaar eet ze overdag ook niet. Maar we gaan misschien inderdaad de slaaptraining effe staken en gewoon eten geven 🙂

Absoluut, we geven zeker minstens één voeding 's nachts, maar het gaat nu ook overdag terug wat lastiger met de dutjes, wat me doet vermoeden dat het soms niet honger is maar eerder last met individueel inslapen. Soms ook na 2 uur 's nachts al terug wakker, dan is ze ook heel moeilijk rustig te krijgen, en zo kort na elkaar eet ze overdag ook niet. Maar we gaan misschien inderdaad de slaaptraining effe staken en gewoon eten geven 🙂
Ja tis wat zoeken soms he.
Het individueel inslapen heeft hier ook voor wat moeilijkheden gezorgd maar eerder door de dag en minder met wakker worden 's nachts (gelukkig).

Wel, dat is bij mij ook zo 1 van de dingen bij "gradueel uitdoven" dat ik niet begrijp. Uw kind kan letterlijk niet aangeven wat er mis is, het kan zijn dat het "niks" is, maar het kan ook effectief honger/pijn/... zijn.
En in de boeken staat dan overal "we moeten zelden langer dan 10 minuten laten huilen", tot je dus zo'n avond hebt waarbij het los 40 minuten is (en wie weet hoe lang het ging zijn als uw vriendin geen eten was gaan geven...).

Ik kan enkel onze ervaring meegeven want wij hadden iets gelijkaardig op +- 4 maand. Vriendin gaf toen ook nog borstvoeding maar onze dochter kwam daar eigenlijk niet meer met toe en kwam om de 2-3 uur terug neuten om eten. Zijn dan overgeschakeld naar flesjes en dan sliep ze van 23u tot +-5u.

Hier ook vaak droomvoedingen gegeven om wakker worden van de honger te vermijden.
In jullie geval zou dat dus zijn kolven, flesje in de mond terwijl ze slaapt en dat flesje leeggeslobberd zien worden. Dat gaven wij rond 23u, dus echt terwijl ze nog vast sliep.

Al 2 dagen overgeven in het midden van de nacht hier >.< Gelukkig heeft ze nu haar emmer dus deze nacht niet moeten kuisen.

Oh wel, in ieder geval een excuus om morgen niet naar de 'Partner day' van het werk te moeten gaan :D

Dochter heeft op nog geen half jaar 2x covid en nu dus de griep gehad.
Papa vertrouwde de hoest niet, dus vraagt om verdere opvolging (vrolijk actief kind, dus ik maakte me 0.0 zorgen) aangezien ze de voorbije 2 weken al 2 huisartsen zag, stel ik voor naar de pediater te gaan. Die hoort niets aan de longen, wel een hartruisje. Dus direct afspraak geboekt bij de kindercardioloog.
"Voor alle zekerheid toch een longfoto gezien postcovid, rij maar direct door, dan bel ik vanavond".
Daarnet telefoon: duidelijk bronchiaal beeld, alles zal muurvast zitten, graag kiné dagelijks + 3x/dag aerosol.

Aaarrrggghhhh! Je kan je vast wel inbeelden hoe makkelijk een 4jarige mee zal werken "omdat er ziektebeestjes in haar zitten die weg moeten, ook al voel je zelf niets van de ziektebeestjes". 🙄

De 5 jarige vandaag die het bloed onder mijn nagels heeft uitgehaald.

Als die in zijne kop heeft dat hij iets niet gaat doen, dan doet hij het niet.

Hij weigerde zijn huiswerk te maken omdat hij lezen saai vindt, na een uur waren we een half blad verder.

De 5 jarige vandaag die het bloed onder mijn nagels heeft uitgehaald.

Als die in zijne kop heeft dat hij iets niet gaat doen, dan doet hij het niet.

Hij weigerde zijn huiswerk te maken omdat hij lezen saai vindt, na een uur waren we een half blad verder.
Vreselijk als je jezelf herkent he! 😏

Hier ook vaak droomvoedingen gegeven om wakker worden van de honger te vermijden.
In jullie geval zou dat dus zijn kolven, flesje in de mond terwijl ze slaapt en dat flesje leeggeslobberd zien worden. Dat gaven wij rond 23u, dus echt terwijl ze nog vast sliep.
Dat deden wij na een tijdje bij de jongste ook en dat werkte echt heel goed. Gewoon in z'n slaap flesje erin, in no-time leeg en terug in z'n bed leggen.

+ 3x/dag aerosol.
Ik weet niet of ik het al ooit vermeld heb hier, maar onze 2e is ook een ramp met aerosollen. Dat lukte zo'n 10 seconden, en daarna was het worstelen tot het einde.

De apotheek heeft ons toen een voorzetkamer aangeraden (daar moet dan een puffer in aan de rechterkant):
aerochamber.jpg

Het kost wel wat, maar die worstelpartijen hebben we sindsdien niet meer gehad. Waardoor de medicijnen ook meteen effectief ingeademd worden. Daar moeten ze dus maar 5 of 10 keer (ik weet het exacte aantal niet meer) in ademen.

Ik weet niet of ik het al ooit vermeld heb hier, maar onze 2e is ook een ramp met aerosollen. Dat lukte zo'n 10 seconden, en daarna was het worstelen tot het einde.

De apotheek heeft ons toen een voorzetkamer aangeraden (daar moet dan een puffer in aan de rechterkant):
aerochamber.jpg

Het kost wel wat, maar die worstelpartijen hebben we sindsdien niet meer gehad. Waardoor de medicijnen ook meteen effectief ingeademd worden. Daar moeten ze dus maar 5 of 10 keer (ik weet het exacte aantal niet meer) in ademen.
Die hebben we deze maand al +-2 weken gebruikt. Voor de longfoto. 🙈
De pediater zei dat de aersolmachine net iets dieper moet geraken. We hebben zo een lichte "kinderaerosol" en gaan er nu zelfs eentje huren die krachtiger is.

Terug
Bovenaan