Vrouwtje Theelepel
Well-known member
Wat doet de gynaecoloog dan als algemene check up eigenlijk?Het wordt wel aangeraden om eerst langs de gynaecoloog te passeren (voor algemene check-up en info) maar de meeste mensen doen dat niet.
In principe is er weinig aan int begin natuurlijk: stoppen met de pil en foliumzuur nemen (0,2mg als ik me niet vergis. Dat is belangrijk te nemen reeds voor de conceptie. Voor de rest zijn voedingssupplementen voor tijdens de zwangerschap en meestal niet nodig). En realistische verwachten hebben. Als ik me niet vergis is 50% zwanger na 6 maand proberen en moet ge pas na 1 jaar proberen professionele hulp inschakelen (vroeger indien reeds gekende of duidelijke problematiek natuurlijk).
Ik ben gewoon gestopt maar ik wist al dat er waarschijnlijk moeilijkheden gingen zijn. Uiteindelijk 7 maand na pilstop bij gynaecoloog gegaan.
Is dat hetzelfde als bij een gewoon onderzoek en dmv echo naar baarmoeder en eierstokken kijken en zo?
. Nu vrienden van ons hebben dat blijkbaar ook wel gedaan, heb volgende week met die vriendin afgesproken om eens te luisteren hoe zij dat hebben aangepakt.

. Bereid u voor om op regelmatige basis te smelten. Mijn beste papa moment: Naar de dierentuin geweest, en savonds in bed aan het napraten over alle diertjes.