Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Precies weet wanneer het gaat gebeuren :p yeah right :p
De onze was om 10u gepland, en om half 9 is ze door gegaan omdat er complicaties waren :p
Zo precies is dat dus ook niet (ik hoop dat het voor @shiftyke allemaal goed loopt natuurlijk).

Het voordeel is wel dat je als partner niet 24u uw kas zit op te fretten door daar te zitten wachten tijdens weëen.
+/- 1.5 uur, ik denk dat veel ouders daar wel voor zouden tekenen.

Precies weet wanneer het gaat gebeuren :p yeah right :p
De onze was om 10u gepland, en om half 9 is ze door gegaan omdat er complicaties waren :p
Zo precies is dat dus ook niet (ik hoop dat het voor @shiftyke allemaal goed loopt natuurlijk).

Het voordeel is wel dat je als partner niet 24u uw kas zit op te fretten door daar te zitten wachten tijdens weëen.

Vorige keer kreeg m'n vrouw om 00:00 weeën, 01:00 in het ziekenhuis en de keizersnee om 02:30 en om 03:00 zaten we al op de kamer. Hopelijk nu ook zo iets maar dan niet in het midden van de nacht :unsure:

Hier ook wel ne pijnlijke de laatste week. Elke nacht rond 22-23u krampjes. Nu weer gehad. De gebruikelijke trucskes (buik masseren, beentjes plooien en strekken, …) en na een uur is ‘t gepasseerd. Soms volgt er nog een tweede aanvalleke ‘s nachts, maar meestal dus na haar flesje van 23u.

Ze ligt nu wel chill, maar op haar buik gedraaid zie ik op de babyfoon :unsure: ‘k Ben bang, maar then again, kan dat precies geen kwaad meer op haar 7 maand?
‘t Is ne sterken beer die al sinds anderhalve maand ook flink rechtop zit, dus ik maak mij denk ik zorgen om niks :unsure: :unsure:
Of wel? :unsure:
Ons dochter is nu in juni 4 jaar en ik ben nog altijd vrij ongerust en controleer geregeld of ze nog ademt :shy:
Sorry dat ik je weinig perspectief op verbetering kan bieden :unsure:

@LessThanJake: Ik verhoogde haar matras met een borstvoedingskussen onder het hoofdeinde. Hierdoor komt er een "knik" in de matras waardoor buikliggen veel ongemakkelijker is. 😈

@booka: oei, da's idd behoorlijk overbezorgd. 🙈

Hier ook wel ne pijnlijke de laatste week. Elke nacht rond 22-23u krampjes. Nu weer gehad. De gebruikelijke trucskes (buik masseren, beentjes plooien en strekken, …) en na een uur is ‘t gepasseerd. Soms volgt er nog een tweede aanvalleke ‘s nachts, maar meestal dus na haar flesje van 23u.

Ze ligt nu wel chill, maar op haar buik gedraaid zie ik op de babyfoon :unsure: ‘k Ben bang, maar then again, kan dat precies geen kwaad meer op haar 7 maand?
‘t Is ne sterken beer die al sinds anderhalve maand ook flink rechtop zit, dus ik maak mij denk ik zorgen om niks :unsure: :unsure: Of wel? :unsure:
Als je dochter zelf kan omdraaien, is er geen verhoogd risico meer op wiegendood door op haar buik te slapen ;).
Sinds onze dochter dat kan, slaapt ze elke nacht op haar buik, onmogelijk om ze op haar rug te laten slapen...

‘t Is ne sterken beer die al sinds anderhalve maand ook flink rechtop zit, dus ik maak mij denk ik zorgen om niks :unsure: :unsure: Of wel? :unsure:
Onze kleine man slaapt al sinds week 10 op zijn buik. Als ze haar hoofd goed omhoog kan houden zou ik me daar niet te veel zorgen over maken. De eerste weken hebben wij dat ook goed in het oog gehouden, maar die van ons slaapt door sinds hij op zen buik ligt (en aangezien zowel mama als papa buikslapers zijn kunnen we hem dat niet echt verbieden).

Hier voor het eerst zwanger. Ik zit nog in het eerste trimester en heb fel last van misselijkheid en overgeven. Ik dacht dat er begrip was van mijn man om het feit dat ik niet tegen allerlei geuren kan en constant moe ben, want hij probeert wel te helpen daar waar hij kan. Maar vandaag krijg ik toch wel een opmerking naar mijn hoofd geslingerd die ik moeilijk te verteren vind. "Je bent niet de enige die zwanger is, mijn zussen zijn zwanger geweest, onze moeders zijn zwanger geweest, en konden toch nog altijd koken, en andere (huishoudelijke) taken verrichten". Ik wist even niet wat ik hoorde, en dat op de dag dat we voor het eerst een doktersafspraak hadden voor mijn zwangerschap. Wanneer ik mensen rond mij hoor, hoor ik ze zeggen: 'Ja maar mannen snappen het niet'. Dus oké het is wel een algemeen feit maar ik vond het toch kwetsend op de een of andere manier. Soms wou ik dat mannen ook zwanger konden zijn, gewoon om eens te voelen wat het is om constant op de toiletpot te hangen en over te geven...

Hier voor het eerst zwanger. Ik zit nog in het eerste trimester en heb fel last van misselijkheid en overgeven. Ik dacht dat er begrip was van mijn man om het feit dat ik niet tegen allerlei geuren kan en constant moe ben, want hij probeert wel te helpen daar waar hij kan. Maar vandaag krijg ik toch wel een opmerking naar mijn hoofd geslingerd die ik moeilijk te verteren vind. "Je bent niet de enige die zwanger is, mijn zussen zijn zwanger geweest, onze moeders zijn zwanger geweest, en konden toch nog altijd koken, en andere (huishoudelijke) taken verrichten". Ik wist even niet wat ik hoorde, en dat op de dag dat we voor het eerst een doktersafspraak hadden voor mijn zwangerschap. Wanneer ik mensen rond mij hoor, hoor ik ze zeggen: 'Ja maar mannen snappen het niet'. Dus oké het is wel een algemeen feit maar ik vond het toch kwetsend op de een of andere manier. Soms wou ik dat mannen ook zwanger konden zijn, gewoon om eens te voelen wat het is om constant op de toiletpot te hangen en over te geven...
Da's ècht wel kak.
Alsof hij het zou appreciëren als je hem met eender wie zou vergelijken op eender welk vlak.
Ik zou op een rustiger moment echt wel nog eens terugkoppelen dat dit enorm kwetsend is en je je echt wel al ellendig en beperkt genoeg voelt zonder dat je het gevoel hebt dat je partner je met de vinger wijst. 😥

Heel veel sterkte!

en ivm met die geuren: de papa is gek op pitasalade hier. Kon ik absoluut niet ruiken! 🤮
Groot was zijn verwondering toen er een woeste "GODVERDOMME DOET DIE PITASALADE TOE!" Weerklonk vanuit de slaapkamer om 1u 's nachts toen hij stiekem naar de keuken was geslopen gezien ik toch vast lag te slapen... 🙈

"Je bent niet de enige die zwanger is, mijn zussen zijn zwanger geweest, onze moeders zijn zwanger geweest, en konden toch nog altijd koken, en andere (huishoudelijke) taken verrichten".

Wel, het staat alleszins vast dat zijn EQ niet bijster hoog ligt 😅

Deze nacht in paniek geschoten omdat de oudste niet in zijn bed lag en ik hem nergens kon vinden.

Ik had hem horen opstaan, ik dacht om iets drinken te pakken, maar hoorde hem niet terug zijn bed in gaan. Uiteindelijk lag meneer in het bed van zijn broer aan het voetuiteinde in een bolletje te slapen.

Heb hem terug in zijn bed gelegd, de volgende ochtend wist hij van niets. Denk dat we met een slaapwandelaar zitten.

Heb hem terug in zijn bed gelegd, de volgende ochtend wist hij van niets. Denk dat we met een slaapwandelaar zitten.

Joy :D

Ik heb dat vroeger ook nog geflikt. Eens op bergtocht met de CM in het midden van de nacht buiten onze berghut wakker geworden, met een ravijn een paar meter verder. 😬

Terug
Bovenaan