Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Al even geleden dat ik nog eens een update heb gepost:
  • De afgelopen weken (bijna maand) is het weer elke nacht minstens één van ons die de nacht naast een van de kindjes moet doorbrengen. Denk dat mijn vrouw en ik al een maand niet meer een volledige nacht samen in bed hebben doorgebracht.
  • Ze blijven ook van de ene verkoudheid naar de andere buikgriep gaan, en wij pakken het steeds mee op, heel vermoeiend
  • De dochter zit nu heel erg duidelijk in haar peuterpuberteit, maar ik denk dat we er in het algemeen serieus meer werk mee gaan hebben dan met haar broer
  • De kindjes hebben K3 ontdekt, zeer koddig om een kleuter van 3 en een peuter van 2 mee te zien doen op Waterval :love:
  • Papa heeft Julia ontdekt

Al even geleden dat ik nog eens een update heb gepost:
  • Papa heeft Julia ontdekt
:unsure:

Ik heb een dochtertje van 18 maand. Ze is al 3 nachten tussen 34,8°C & 39,2°C aan het schommelen. Ik voel me stilletjes aan een wrak :sleep:Ik heb zelf vorige week buikgriep gehad, maar dit is toch iets anders. Maar ik mag echt niet klagen, het is nog maar de tweede keer dat we naar de pediater gaan.

Hier werkt de vriendin 4/5. Wanneer de kleine naar de school gaat zal ze haar 4/5 doen op 5 dagen zodat ze hem altijd kan gaan halen en afzetten. Met betrekking tot de creche/onthaalmama. Die van ons amuseert zich echt te pletter. Als ik hem daar ga afzetten dan springt hij bijna uit mijn armen om te gaan spelen. Zo zie je maar dat elk kind anders is.
Aan de andere kant, als je hem 's avonds gaat halen kruipt hij ook wel zo snel mogelijk naar u toe, dus ergens zal hij mama/papa toch ook wel een beetje missen zeker? :unsure:
Ja, het is zeker niet zo dat je ze allemaal over dezelfde kam moet scheren he. Er zullen er zeker zijn waar kinderen wel echt goede zorgen krijgen en waar er veel tijd aan het kind gespendeerd wordt. Maar jouw argument is 1 van de 3 argumenten die je vaak hoort pro-crèche he:
1) Ze amuseren zich daar
2) Ze leren veel van andere kinderen
3) Dan worden ze socialer

Dat zijn natuurlijk ook gewoon 3 punten die je als ouder moet opnemen als je voltijds voor je kind kan zorgen he. Het zou niet de bedoeling mogen zijn om pakweg een jaar thuis te zijn, en dan geen tijd aan uw kind te spenderen...

Het is trouwens ook gewoon aangetoond dat kinderen in crèche (nuja "daycare") een hoger cortisol niveau hebben dan kinderen die thuis blijven. En dat zijn studies in landen waar de opvang véél beter is dan in België, want dat is nu eens écht 1 van de dingen waar we helemaal achterop hinken.

@anders. Ik had de crèche simpelweg nodig om te kunnen bijtanken als ouder. Om niet 24/24 te moeten zorgen. Om simpelweg eens een dutje van 2u te kunnen doen.
En ze is enkele maanden om die reden slechts 3-4u per dag naar de crèche gegaan en later, toen ik terug werkte wat meer dan puur strikt noodzakelijk.

Maar buiten de crèche deed ik veel met haar, maar zoveel interactie met andere ouders/kinderen met kleine kinderen hadden we niet hoor. Bvb "op het potje gaan" zag ze nergens anders dan op de crèche gaan.

@anders. Ik had de crèche simpelweg nodig om te kunnen bijtanken als ouder. Om niet 24/24 te moeten zorgen. Om simpelweg eens een dutje van 2u te kunnen doen.
En ze is enkele maanden om die reden slechts 3-4u per dag naar de crèche gegaan en later, toen ik terug werkte wat meer dan puur strikt noodzakelijk.

Maar buiten de crèche deed ik veel met haar, maar zoveel interactie met andere ouders/kinderen met kleine kinderen hadden we niet hoor. Bvb "op het potje gaan" zag ze nergens anders dan op de crèche gaan.
Ja, dat is natuurlijk ook een heel goeie reden he (hier hebben wij zo de dagen bij de grootouders ook echt nodig). Maar naar mijn mening is het wel een misopvatting dat ze dingen als "op het potje gaan" zouden moeten leren van andere kinderen. Je kan je kind dat ook perfect als volwassene aanleren.

Er is, voor alle duidelijkheid, niks mis met hulp zoeken bij opvoeding he, en voor de meeste mensen zal dat de creche zijn. Maar ik ben er wel van overtuigd dat we op lange termijn beter af zijn door ouders beide pakweg een jaar ouderschapsverlof te geven (en verplicht op te nemen, om discriminatie te voorkomen).

Maar absoluut niet elke ouder zit daarop te wachten. Of toch niet als ze zo klein en hulpeloos zijn. Ik ben heel bewust toen ze 8 maand was, gestart met werken. Ik MOEST niet, maar ik had echt iets meer nodig dan dus ENKEL moeder/huisvrouw zijn.

(Ik gaf nu ook maar "een" voorbeeld met het potje, hier wouden ze in de crèche er bvb niet aan meewerken. 1 week in de lockdown en ze was zindelijk. 🤷🏼)

Heel de dag in het plaatselijk zwembad doorgebracht.

Dit is voor mij echt de meest relaxte uitstap die we met de kinderen kunnen doen.

De oudste 2 gaan alleen op de glijbaan, papa met nr 3 op de glijbaan en de vrouw met nr 4 in het peuterbad.

Voor het eerst kennis gemaakt met de huisartsen wachtpost, heel goed systeem!
Bellen, afspraak gekregen, langsgeweest, 6 euro betaald en klaar!
Hele hoge koorts in combinatie met veel klagen over "buikje doet pijn" en nauwelijks eetlust dus het zekere voor het onzekere genomen.
Blijkt valse kroep + buikgriep te zijn. Iets doet me vermoeden dat de planning van dit weekend (gaan zwemmen+kinderboerderij) zal geruild worden voor zetelhangen. :unsure:

Voor het eerst kennis gemaakt met de huisartsen wachtpost, heel goed systeem!
Bellen, afspraak gekregen, langsgeweest, 6 euro betaald en klaar!
Hele hoge koorts in combinatie met veel klagen over "buikje doet pijn" en nauwelijks eetlust dus het zekere voor het onzekere genomen.
Blijkt valse kroep + buikgriep te zijn. Iets doet me vermoeden dat de planning van dit weekend (gaan zwemmen+kinderboerderij) zal geruild worden voor zetelhangen. :unsure:
Ironisch genoeg, is het voor ons makkelijker om in het weekend naar de huisarts te gaan dan in de week. In de week staan alle afspraken altijd volzet, in het weekend even telefoontje naar wachtpost en een uurtje later zijn we welkom.

Veel beterschap!

Ironisch genoeg, is het voor ons makkelijker om in het weekend naar de huisarts te gaan dan in de week. In de week staan alle afspraken altijd volzet, in het weekend even telefoontje naar wachtpost en een uurtje later zijn we welkom.

Veel beterschap!
Hier was het "gelijk spel", al heb (had) ik natuurlijk voorrang als werknemer in een praktijk met meerdere huisartsen. 😇

Het viel echt wel op dat er in de wachtpost voornamelijk kinderen zaten te wachten met hun ouders.

Dochterlief mag maandag naar school voor de 1ste keer , instapklasje.
Maar gisteren opeens rond 11 uur 's middags 39,4 graden koorts, vandaag al wat gezakt.
Rond half 9 daarstraks blijkbaar nog een explosie van kak met als hoogtepunt een kots-aanval daarnet. Dus we vrezen al voor maandag...dat in combinatie met een hond die net geopereerd is, ik die al heel de week(end) met de late staat, de vriendin die het pokkedruk heeft op het werk. Joepie.

Ik kook quasi altijd vers voor ‘t kindje. Gisteren was het rijst met pompoen en vlees, moest mijnheer het ab-so-luut niet hebben ☹️ Van armoe dan maar een potje opgewarmd en dat at hij met smaak op 🤨 Hij begint wel zijn eigen smaak te ontwikkelen, ik denk dat ie echt niet graag rijst en spaghetti eet, liever aardappelen. Tijdje terug waren ‘t snijbonen en dat was ook z’n meug niet.

Ik kook quasi altijd vers voor ‘t kindje. Gisteren was het rijst met pompoen en vlees, moest mijnheer het ab-so-luut niet hebben ☹️ Van armoe dan maar een potje opgewarmd en dat at hij met smaak op 🤨 Hij begint wel zijn eigen smaak te ontwikkelen, ik denk dat ie echt niet graag rijst en spaghetti eet, liever aardappelen. Tijdje terug waren ‘t snijbonen en dat was ook z’n meug niet.
Het is soms irritant, maar blijven aanbieden. Hier moest ze eerst niks van ei hebben, ondertussen eet ze dat zonder problemen.

Rijst en pasta zijn hier net de grote lievelingsgerechten. En erwten, veel erwten. Ze heeft gisteren weer op haar eentje 150gr erwten binnengestopt (en daarnaast ook aardappelen en varkensmignonetten). We hebben hier zelfs geen potjesvoeding in huis, als ze niet moet hebben wat wij eten, dan krijgt ze een boterham of wat fruit.

Sommige voedingswaren kunnen ook minder 'lekker' zijn omdat de structuur wat anders is.
En inderdaad zoals anders. zegt blijven aanbieden maar niet pushen.

Hier ene die de ene week zijn bord met spruitjes uitlekt om een week later zijn neus er voor op te trekken 🤷🏼‍♀️

Net telefoon, morgen keizersnede :woohoo: :scream:
:clap:

giphy.gif

Proficiat alvast. Voordeel aan een keizersnede vond ik wel dat je precies weet wanneer het gaat gebeuren. De zever daarna is minder. Steun en soigneer je partner hierna maar ten volle ;)
Precies weet wanneer het gaat gebeuren :p yeah right :P
De onze was om 10u gepland, en om half 9 is ze door gegaan omdat er complicaties waren :p
Zo precies is dat dus ook niet (ik hoop dat het voor @shiftyke allemaal goed loopt natuurlijk).

Het voordeel is wel dat je als partner niet 24u uw kas zit op te fretten door daar te zitten wachten tijdens weëen.

Terug
Bovenaan