Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier worden de ouders aangeschreven in het jaar dat het kind 2 wordt, met de volledige aanmeldprocedure uitgelegd om digitaal in te schrijven voor 3 (of waren het er 5?) Voorkeursscholen. Via mail kregen we dan door na 1 of 2 maanden waar we terecht konden van onze lijst.

De dochter is jarig eind december dus die was net 1j geworden toen we haar eerste weigering kregen (7de op de wachtlijst).
Ondertussen was ze al ingeschreven in een schooltje in Wallonië waar ze nog nooit gehoord hadden van een wachtlijst en je dus gewoon zonder afspraak bij de directrice binnen kan waaien om je kind in te schrijven. 🤷🏼
Daar zijn er tenminste nog voorkeurscholen en wachttrijen. Hier krijg je gewoon een brief met 'hallo uw kind, naam X start op die dag in die school'

Laatst bewerkt:
Krijg je daar dan de Amerikaanse toestanden van domiciliefraude en verhuizen naar een beter schooldistrict?
domiciliefraude mss niet, maar sommige plaatsen worden wel aanzien al beter qua scholen ja. Maar naar goede noorse gewoonte is het idee dat iets voorzien door de staat slecht zou kunnen zijn heiligschennis :p

Nuja wij hebben dit huis gekocht omdat het op 300m van een school is. Groot was onze verrassing dat ze een maand terug te horen kregen dat ze naar de school op 2km van hier moeten >.>

Toch even gebeld en 'oh dat is vreemd.. nee dat is fout.. we zullen het aanpassen'. Kiekens, maar ik kan me voorstellen dat wat minder aandachtige mensen dat gewoon laten gaan.

Het is anderzijds efficiënt in de zin dat de school dicht(st) bij jullie in de buurt is.

Hier zijn het dus toestanden dat je meerdere km verder mag rijden omdat mensen in A hun kinderen inschrijven in kinderopvang in B, en mensen in B hun kinderen (moeten) inschrijven in kinderopvang in A, want kinderopvang B is volzet want blabla betere reputatie (gebaseerd op wat is dat ook allemaal, eens een slechte ervaring van de moeder van de schoonzus van X die het hoorde van de nicht van Y en het doorvertelde aan de kapper van Z) of "het op weg naar het werk i.p.v. 500m de andere richting uit", waardoor een ander 5km mag omrijden met de bus want heeft geen auto. Dat is inefficiënt én een vals idee van keuzevrijheid die er geen is.

Mijn 27 maanden oude bengel heeft al heel het weekend een 'laten we mama het bloed onder de nagels treiteren' bui.
Vreselijk hoe die me met momenten op 10 minuten de kast op kan jagen.
Voortduren uitdagen, grenzen aftasten, negatieve aandacht opzoeken... Zeer vermoeiend.
En ik vind het erg van mezelf maar ik ben blij dat ik hem dadelijk in bed kan leggen en dan ff rust heb. 🙈

Hier vannacht het idee dat ze niet geslapen heeft. Gisteren al 3 volle pampers gehad (wat uitzonderlijk is, normaal 1). Vannacht nog eens 3 waarvan de laatste de typische diarree-kleur. Ook koorts en hoesten...

Dat gaat weer een zware periode worden.

Gisteren op restaurant geweest, heeft mijn 3 jarige dochter daar een hele tijd aan het spelen geweest met "een kindje die ze kende van haar school". Bleek het om een 12 jarige te gaan uit het 6de leerjaar :rofl:

Gisteren voor het eerst in 2 jaar nog eens gaan schaatsen met de dochters. Deden we toch regelmatig eens voor corona, maar sindsdien niet geweest.

De jongste was het toen net wat aan het leren, dus beetje afwachten wat het ging geven, maar het hulpstuk (zo'n zitje dat je kan duwen) mocht snel aan de kant waarna ze een uur rustig zelf rondjes heeft gedraaid.

Toch leuk om te zien. En ik kan zo hard genieten van zo'n uitstapje.

Hier vannacht het idee dat ze niet geslapen heeft. Gisteren al 3 volle pampers gehad (wat uitzonderlijk is, normaal 1). Vannacht nog eens 3 waarvan de laatste de typische diarree-kleur. Ook koorts en hoesten...

Dat gaat weer een zware periode worden.
Hier ook een kleine met verstopte neus en hoest als een zeehond. Hopelijk vannacht wel kunnen slapen maar we zien wel.

Succes!

Oudste zoon (bijna 6) heeft Corona maar is niet echt ziek, vorige week wat symptomen en wij Corona, vandaar de test.
Jongste zoon (3) had een 2-3 weken terug al Corona, maar heeft nu Noro en is natuurlijk keiziek, ten eerste heel triest voor hem en ten tweede heel triest voor mijn slaap.

Gisteren op restaurant geweest, heeft mijn 3 jarige dochter daar een hele tijd aan het spelen geweest met "een kindje die ze kende van haar school". Bleek het om een 12 jarige te gaan uit het 6de leerjaar :rofl:
Hier hebben ze in het school een peter of meter in het instapklasje. Komt geregeld voor op school dat we naar de wagen stappen of toekomen op school en daar roepen zo wat 12 jarigen zijn naam 😅.

Hier hebben ze in het school een peter of meter in het instapklasje. Komt geregeld voor op school dat we naar de wagen stappen of toekomen op school en daar roepen zo wat 12 jarigen zijn naam 😅.

Ja hier is het ook zo iets blijkbaar maar dat was ons nooit verteld tot we dit weekend dat meisje tegen het lijf liepen :laugh:

Laatst bewerkt:
Papa, kaasmannetje kijken? (3y old son) al een paar weken dat ie dat vraagt.

Kaasmannetje?? :unsure: geen idee wat het is. Al es zitten bladeren in hun netflix cataloog.

Daarnet hoor ik hem gillen: kaasmannetjeeeeuh!!

Ik kijk naar tv: spongebob :lol:

Terug
Bovenaan