Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja, wij dachten ook op't gemak eens naar een infodag te gaan op een van de twee scholen waartussen we twijfelden, vertelden ze ons daar dat er nog maar 1 plekje vrij was ... dus direct ingeschreven.

Hopelijk alleen maar goede bedoelingen ermee...

Kan je de locatiegeschiedenis van hun google-account daarvoor niet gebruiken?

Hopelijk alleen maar goede bedoelingen ermee...

Kan je de locatiegeschiedenis van hun google-account daarvoor niet gebruiken?

Het zou realtime moeten zijn. Betreft puberzoon met een verleden aan foute beslissingen, en dit lijkt mij een veilige eerste stap om het vertrouwen terug op te kunnen bouwen .

Dan prijs ik mij toch gelukkig dat ik in een dorp woon, hier zijn nog nooit wachtlijsten geweest.

Hier ook klein dorp. Tot vorig jaar was dat nog met kamperen voor de schoolpoort (effectief een gans weekend met tentje voor de poort).

Dit jaar is het online inschrijven (vanaf begin maart).
Wij hebben ondertussen een rondleiding gehad in onze 2 voorkeurscholen. Hebben beiden rond de 40 plaatsen vrij, dat is incl. eventuele broertjes en zusjes van reeds bestaande schoolgangers die voorrang krijgen... Het gaat erom spannen, dat is zeker. We wonen gelukkig wel vrij dicht bij onze eerste keus.

Bij de crèche was er een wachtlijst van >1,5j voor een crèche op inkomen gebaseerd.
Via via zijn we sneller bij een andere crèche binnengeraakt (niet inkomen gebaseerd).
Paar maanden terug krijgen we mail van die eerste crèche dat er een plaats voor ons was. Onze dochter ging ondertussen al 9 maand naar de crèche :p Vriendelijk bedankt dus.

Long shot, voor de ouders met iets oudere kinderen: iemand ervaring met een gps tracking app om uw kind te kunnen volgen?

De app 'Zoek mijn' op iPhone is top hiervoor.

Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, onze mag ook maar volgendjaar naar school.
Wij kunnen er niet 'vroeg genoeg' bij zijn.
We kregen vorig jaar een brief samen met alle ouders met kindjes geboren in 2019. We moesten online onze top 5 doorgeven voor een bepaalde datum en paar maanden later kregen we dan te horen welke school het geworden was. 🤷🏼‍♀️
Het was onze eerste keus maar hier in de omgeving zijn nooit wachtrijen geweest dus ik had er niet echt schrik voor.

Oudste dochter vraagt of ze Discord mag.

Ik was tenminste een jaar of 16 vooraleer ik aan chatrooms en mIRC begon 😬

Elke dag een verslagje van de crèche. Gekakt, gepeerd en getekend. Check.

08:15 Aankomst
09:00 Animatie : We dansen allemaal samen
09:30 Voeding : Peer
10:00 Animatie: ik heb een tekening gemaakt
11:20 Voeding en kippenworst met bonenpuree
12:11 Slapen
14:07 Slapen : Wakker geworden
15:20 Voeding : Boterham met boterhamworst
15:56 Verpampering : Stoelgang
16:01 Vertrek

Het zou realtime moeten zijn. Betreft puberzoon met een verleden aan foute beslissingen, en dit lijkt mij een veilige eerste stap om het vertrouwen terug op te kunnen bouwen .
Dat is niet de oplossing tenzij het de bedoeling is dat je zoon zo snel hij kan gewoon alle contact verbreekt.

@Squidward
Hangt ervanaf wat er daar juist aan de hand is.
Ik vind het ook ver gaan, maar zou het eerlijk gezegd ook overwegen mocht mijn zoon criminele feiten plegen en al x-kansen hebben gekregen...

Vind ik een hele moeilijke, hoe ver je gaat in het controleren van je kinderen...
Hangt natuurlijk ook van de situatie af maar pft.
Mijn ma heeft ooit mijn dagboek gelezen omdat ze het gevonden had en vond dat ze daar recht op had. Ik heb het haar nog steeds niet vergeven. :)
Collega van me zijn vrouw heeft zo een app waarvan ze op elk moment kan zien waar het kind is en zelfs live kan horen wat er gezegd wordt en zo...

@Squidward
Hangt ervanaf wat er daar juist aan de hand is.
Ik vind het ook ver gaan, maar zou het eerlijk gezegd ook overwegen mocht mijn zoon criminele feiten plegen en al x-kansen hebben gekregen...
Dat is de ‘iek’ natuurlijk want criminele feiten of drug-gerelateerde feiten zijn niet plaatsgebonden, criminele maten spreken gewoon elders af. Het is volgens mij een halve nul-operatie, je kan wel gaan bewijzen waar je kind wel en niet was wat schuldvraag-gewijs kan helpen maar een kind/persoon met zo een gedragsproblemen zal zelden positief reageren en dit eerder als ‘viseren’ zien (en dus ook dat het weinig preventief zal zijn)

Dan prijs ik mij toch gelukkig dat ik in een dorp woon, hier zijn nog nooit wachtlijsten geweest.
Ik denk dat ge u vergist, elk jaar kampeerders op de berg ;)

Hier zal het ook op goed geluk zijn, het schooltje hier (aan chiro heist-centrum ;)) is zo klein, en er is een hele nieuwe wijk (waar wij wonen) bij gekomen, en binnenkort nog een nieuwe.... Samen met de coronababyboom dus een geval van veel te veel kinderen voor een veel te kleine school. Gelukkig is de 2e school ook niet heel ver weg...

Ik denk dat ge u vergist, elk jaar kampeerders op de berg ;)

Hier zal het ook op goed geluk zijn, het schooltje hier (aan chiro heist-centrum ;)) is zo klein, en er is een hele nieuwe wijk (waar wij wonen) bij gekomen, en binnenkort nog een nieuwe.... Samen met de coronababyboom dus een geval van veel te veel kinderen voor een veel te kleine school. Gelukkig is de 2e school ook niet heel ver weg...
Ik woon dan ook niet in Heist-centrum en elke deelgemeente heeft (gelukkig) zijn eigen school (of scholen).
Gisteren net toevallig de jongste nog gaan inschrijven voor volgend schooljaar 🙌, laat maar komen die volgende fase (en de facturen van de onthaalmoeder die wegvallen :LOL:).

Laatst bewerkt:
Ik kan hier ook nog eens "goed" nieuws melden, hier is nummer 6 (jawel, zes) onderweg, mijn vriendin heeft er al 3 en ikzelf 2 en nu dus nog 1tje onderweg van ons samen. Dit was zeker niet de bedoeling, integendeel zelfs, ik heb afgelopen zomer reeds een afspraak gemaakt voor sterilisatie maar ik kon pas terecht begin januari en mijn vriendin is ook gewoon de pil blijven slikken. Het is moeilijk geweest want ik had hier echt geen zin meer in maar er valt weinig aan te doen natuurlijk. Ondertussen is de klik wel gemaakt en gaan we er het beste van maken.

Ik kan hier ook nog eens "goed" nieuws melden, hier is nummer 6 (jawel, zes) onderweg, mijn vriendin heeft er al 3 en ikzelf 2 en nu dus nog 1tje onderweg van ons samen. Dit was zeker niet de bedoeling, integendeel zelfs, ik heb afgelopen zomer reeds een afspraak gemaakt voor sterilisatie maar ik kon pas terecht begin januari en mijn vriendin is ook gewoon de pil blijven slikken. Het is moeilijk geweest want ik had hier echt geen zin meer in maar er valt weinig aan te doen natuurlijk. Ondertussen is de klik wel gemaakt en gaan we er het beste van maken.
Veel goede moed alvast en hopelijk verloopt alles vlot! 💪

Oudste dochter vraagt of ze Discord mag.

Ik was tenminste een jaar of 16 vooraleer ik aan chatrooms en mIRC begon 😬
asl?
Elke dag een verslagje van de crèche. Gekakt, gepeerd en getekend. Check.

08:15 Aankomst
09:00 Animatie : We dansen allemaal samen
09:30 Voeding : Peer
10:00 Animatie: ik heb een tekening gemaakt
11:20 Voeding en kippenworst met bonenpuree
12:11 Slapen
14:07 Slapen : Wakker geworden
15:20 Voeding : Boterham met boterhamworst
15:56 Verpampering : Stoelgang
16:01 Vertrek
Wel handig met die uren: dan weet ge dat ge noot voor 15:56 daar moet zijn.:unsure:

Terug
Bovenaan