Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Spelletje bingo gisteren aan het spelen met mijn 3 jarige. Papa had nog 1 nodig, een 3. De zoon ook nog 1, een andere.
Komt de 3 er toch wel niet uit, toont mijn zoon zonder iets te zeggen de bal 2 seconden en zegt “Niemand, dan gaan we verder!”. Meneertje valsspeler :sarcastic:

Spelletje bingo gisteren aan het spelen met mijn 3 jarige. Papa had nog 1 nodig, een 3. De zoon ook nog 1, een andere.
Komt de 3 er toch wel niet uit, toont mijn zoon zonder iets te zeggen de bal 2 seconden en zegt “Niemand, dan gaan we verder!”. Meneertje valsspeler :sarcastic:
Hoe is dat valsspelen als hij het expliciet toont? 🤔

Neefje zit nu ook in die fase. De moment dat hij beseft dat hij niet gaat winnen "ik ben het spelletje beu". ALLES is beter dan verliezen he!

Wij hebben zo op een bepaald moment de fout gemaakt om, in een poging om ze wat sneller bepaalde taken te doen, te vragen "wie gaat er eerst zijn?". ALLES is nu een wedstrijd voor mijn zoon en oh wee als hij niet de eerste is (ookal is het omdat hij keihard aan het treuzelen was).

Neefje zit nu ook in die fase. De moment dat hij beseft dat hij niet gaat winnen "ik ben het spelletje beu". ALLES is beter dan verliezen he!
Daar zijn we ondertussen voorbij, heeft ook lang geduurd. Nu begrijpt hij beter dat hij ook kan verliezen. Alleen wil hij dan dus opnieuw blijven spelen tot hij wint.. En gelijk bestaat niet, dan heeft hij gewonnen!
Wij hebben zo op een bepaald moment de fout gemaakt om, in een poging om ze wat sneller bepaalde taken te doen, te vragen "wie gaat er eerst zijn?". ALLES is nu een wedstrijd voor mijn zoon en oh wee als hij niet de eerste is (ookal is het omdat hij keihard aan het treuzelen was).
Die fout hebben we ook gemaakt 😝. Was een tijd zelfs teveel als wij als eerste ons bord leeg hadden :unsure:. Is er gelukkig ook uit gegaan!

Haha, m'n dochter deed dat ook bij bingo.

Hier ook wel het probleem dat alles op den duur een wedstrijd was en verliezen kon absoluut niet.
Om dat af te leren speel ik, net voor het slapengaan, altijd een spelletje 'blad-steen-schaar' met m'n dochter.

Soms wint ze, soms niet. Ze is dat nu ondertussen gewoon en ik merk dat verliezen geaccepteerd wordt. Morgen beter denkt ze.

Hier ook wel het probleem dat alles op den duur een wedstrijd was en verliezen kon absoluut niet.
Om dat af te leren speel ik, net voor het slapengaan, altijd een spelletje 'blad-steen-schaar' met m'n dochter.

Soms wint ze, soms niet. Ze is dat nu ondertussen gewoon en ik merk dat verliezen geaccepteerd wordt. Morgen beter denkt ze.
Hier is die competitie er nu tussen de 2 broers, met soms één heel boos kindje als gevolg.

Huh, dat vind ik precies een leuk idee. Ook eens proberen.

- oké schattie, als dat gedaan is op tv, gaan we naar boven!
- maar waarom?
- omdat we altijd om 19u naar boven gaan.
- maar de wijzer staat al op de 7!
- klopt. De kleine wel. Maar de grote staat nog niet op de 12.
- maar ik wil niet naar boven als hij op de 12 staat! Wel als hij... Op de 10 staat!
- oké, we gaan als de wijzer op de 10 staat!

😈Later, peepz! 🥳

Hoe doen jullie het met het tanden poetsen? Doen jullie altijd zelf of laten jullie gewoon jullie kind doen?

Hier een 3 jarige en zijn tanden poetsen is allemaal geen probleem maar zelf doet hij maar wat, dus het is toch wel nodig dat ik er nog is over ga. Probleem is dan dat de tandpasta natuurlijk weg is tegen dan :unsure:

Hoe doen jullie het met het tanden poetsen? Doen jullie altijd zelf of laten jullie gewoon jullie kind doen?

Hier een 3 jarige en zijn tanden poetsen is allemaal geen probleem maar zelf doet hij maar wat, dus het is toch wel nodig dat ik er nog is over ga. Probleem is dan dat de tandpasta natuurlijk weg is tegen dan :unsure:
Eerst zelf doen en ze daarna wat laten prutsen/oefenen.

Ik poets hier niet na, maar we poetsen gelijktijdig én elektrisch dus ze kopieert mijn bewegingen. Tandarts staat op napoetsen, maar die moet haar niet op tijd op school of in bed krijgen natuurlijk! 😔

dochter van 10 die smorgens even in bed komt gekropen om te knuffelen en dan stilletjes zegt "je bent de beste papa".... ja jongens, maar dat zijn van die momenten die je toch niet meer vergeet :-)

(vooral omdat ik merk dat het aan 10 jaar toch allemaal een beetje begint te veranderen, als in "ik ga even gaan videocallen met "the girlzzzz" op mijn kamer")

Morgen (lees: straks) moet ik ver rijden voor mijn werk op werfbezoek. Om 5u15 a 5u30 opstaan. Ik wist dat het daarom weer een slechte nacht zou worden. En ja hoor: we zijn bijna 2u en hij heeft nog geen oog dicht gedaan.

Ik heb de eerst shift voor mij genomen, nu is mijn vrouw bezig. Vollen bak blèten nog altijd. Hopeloos. Ik lig nu met oordopjes in een andere kamer en af en toe hoor ik nog wat erdoor komen, genoeg om hier op mijn ongemak te blijven liggen. Weten dat mijn vrouw nu aan het slechtkomen is, weten dat mijn kleine zich niet goed voelt, vrezen dat ze straks samen hopeloos aan mijn deur staan, vrezen dat ik straks weer in volledige zombie-modus tegen een boom zal knallen, in volledige zombie-modus fouten zal maken op mijn werk, …

*heel diepe zucht*

Die nachtmerrie blijft maar duren.

Terug
Bovenaan