Mulan
Well-known member
Vertaling:"erken mijn bestaan!"Kind: Papa! Papa! Papaaaaa! Paaaaapaaaaaaa!
Papa: Wat is er?
Kind: *crickets*
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vertaling:"erken mijn bestaan!"Kind: Papa! Papa! Papaaaaa! Paaaaapaaaaaaa!
Papa: Wat is er?
Kind: *crickets*
![]()

Hoe is dat valsspelen als hij het expliciet toont?Spelletje bingo gisteren aan het spelen met mijn 3 jarige. Papa had nog 1 nodig, een 3. De zoon ook nog 1, een andere.
Komt de 3 er toch wel niet uit, toont mijn zoon zonder iets te zeggen de bal 2 seconden en zegt “Niemand, dan gaan we verder!”. Meneertje valsspeler![]()

Normaal toont hij het en zegt hij wat er op staat. Nu stak hij het heel kort in de lucht, met zijn vinger dan nog op het teken, en stak het weg erna.Hoe is dat valsspelen als hij het expliciet toont?![]()
Ach. Je hebt het gewoon niet gezien en wilt het nu in zijn schoenen schuiven. Meneertje valsspeler.Normaal toont hij het en zegt hij wat er op staat. Nu stak hij het heel kort in de lucht, met zijn vinger dan nog op het teken, en stak het weg erna.

Neefje zit nu ook in die fase. De moment dat hij beseft dat hij niet gaat winnen "ik ben het spelletje beu". ALLES is beter dan verliezen he!Spelletje bingo gisteren aan het spelen met mijn 3 jarige. Papa had nog 1 nodig, een 3. De zoon ook nog 1, een andere.
Komt de 3 er toch wel niet uit, toont mijn zoon zonder iets te zeggen de bal 2 seconden en zegt “Niemand, dan gaan we verder!”. Meneertje valsspeler![]()
Neefje zit nu ook in die fase. De moment dat hij beseft dat hij niet gaat winnen "ik ben het spelletje beu". ALLES is beter dan verliezen he!
Daar zijn we ondertussen voorbij, heeft ook lang geduurd. Nu begrijpt hij beter dat hij ook kan verliezen. Alleen wil hij dan dus opnieuw blijven spelen tot hij wint.. En gelijk bestaat niet, dan heeft hij gewonnen!Neefje zit nu ook in die fase. De moment dat hij beseft dat hij niet gaat winnen "ik ben het spelletje beu". ALLES is beter dan verliezen he!
Die fout hebben we ook gemaaktWij hebben zo op een bepaald moment de fout gemaakt om, in een poging om ze wat sneller bepaalde taken te doen, te vragen "wie gaat er eerst zijn?". ALLES is nu een wedstrijd voor mijn zoon en oh wee als hij niet de eerste is (ookal is het omdat hij keihard aan het treuzelen was).
. Was een tijd zelfs teveel als wij als eerste ons bord leeg hadden
. Is er gelukkig ook uit gegaan!Haha, m'n dochter deed dat ook bij bingo.Spelletje bingo gisteren aan het spelen met mijn 3 jarige. Papa had nog 1 nodig, een 3. De zoon ook nog 1, een andere.
Hier is die competitie er nu tussen de 2 broers, met soms één heel boos kindje als gevolg.Haha, m'n dochter deed dat ook bij bingo.
Hier ook wel het probleem dat alles op den duur een wedstrijd was en verliezen kon absoluut niet.
Om dat af te leren speel ik, net voor het slapengaan, altijd een spelletje 'blad-steen-schaar' met m'n dochter.
Soms wint ze, soms niet. Ze is dat nu ondertussen gewoon en ik merk dat verliezen geaccepteerd wordt. Morgen beter denkt ze.
Huh, dat vind ik precies een leuk idee. Ook eens proberen.Haha, m'n dochter deed dat ook bij bingo.
Hier ook wel het probleem dat alles op den duur een wedstrijd was en verliezen kon absoluut niet.
Om dat af te leren speel ik, net voor het slapengaan, altijd een spelletje 'blad-steen-schaar' met m'n dochter.
Soms wint ze, soms niet. Ze is dat nu ondertussen gewoon en ik merk dat verliezen geaccepteerd wordt. Morgen beter denkt ze.
Later, peepz! 
…Eerst zelf doen en ze daarna wat laten prutsen/oefenen.Hoe doen jullie het met het tanden poetsen? Doen jullie altijd zelf of laten jullie gewoon jullie kind doen?
Hier een 3 jarige en zijn tanden poetsen is allemaal geen probleem maar zelf doet hij maar wat, dus het is toch wel nodig dat ik er nog is over ga. Probleem is dan dat de tandpasta natuurlijk weg is tegen dan…
Ja same hereEerst zelf doen en ze daarna wat laten prutsen/oefenen.